Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har lest utallige fora om vonde legger, men jeg finner ingen som minner om det jeg opplever. Tidligere har jeg slitt med benhinnebetennelse, men den smerten jeg opplever nå er ikke lik. Da jeg hadde benhinnebetennelse gjorde det bare vondt da jeg beveget på leggene og da jeg stod oppreist i tillegg til at jeg hadde en blålilla farge på leggene. 

Nå opplever jeg en sviende smerte nedover leggen, det er ømt å ta på og når jeg går føles det som at leggene mine kommer til å svikte. Jeg føler at leggbeinet råtner. 

Jeg er svært aktiv; løper i alpinbakken så og si hver dag da motbakke er best for leggene. Dessverre kommer leggsmertene når jeg småjogger ned igjen. Ellers trener jeg styrke flere dager i uken. Ellers pleier jeg å svømme for å avlaste litt. Når jeg ikke får løpt eller trent styrke går jeg meg en lang tur i raskt tempo i stedet. Smertene kommer raskest ved småjogging i nedoverbakke eller vanlig jogg på rettstrekke.

Jeg har prøvd maaaange typer sko og opplever minst problemer når jeg bruker inov-8. Likevel er ikke leggene helt gode. 

Er det noen her ute som opplever samme typen ubehageligheter i leggene? Gi gjerne tips til hva dette kan være eller hva som kan gjøres for å bli bedre! Er forferdelig slitsomt å gå rundt med dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min første tanke er at du burde trappe ned på løpingen en periode. Men har du vært hos legen?

Endret av Ferny
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kroppen din som prøver å gi deg et hint om at det ikke er så bra å løpe opp og ned alpinbakker på daglig basis. Særlig nedover er en belastning for bena. 

Anonymkode: e0e36...a7e

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, Ferny skrev:

Min første tanke er at du burde trappe ned på løpingen en periode. Men har du vært hos legen?

Ja, men har alltid løpt mye og aldri hatt noe problemer utenom benhinnebetennelse. Pleier også å svømme i stedet for å løpe for å avlaste. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til legen du

Anonymkode: af9c8...978

AnonymBruker
Skrevet

Er leggmusklene dine veldig stramme? Det var mine i en periode og førte til at akillessene mine blei for korte, da jeg måtte gå på tå hele tiden fordi det rett og slett var for stramt. Tilslutt hadde jeg ikke bakkekontakt på den ene foten og var nødt til å forlenge akillesen. Venter ennå på å få operere fot nr 2. Jeg haltet som en tulling lenge.. 

Gå til lege og fysio og få deg tøye-øvelser! Jeg er mye bedre idag, men jeg måtte operere.

Anonymkode: ae1bc...4f9

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, IML skrev:

Hei,

Jeg har lest utallige fora om vonde legger, men jeg finner ingen som minner om det jeg opplever. Tidligere har jeg slitt med benhinnebetennelse, men den smerten jeg opplever nå er ikke lik. Da jeg hadde benhinnebetennelse gjorde det bare vondt da jeg beveget på leggene og da jeg stod oppreist i tillegg til at jeg hadde en blålilla farge på leggene. 

Nå opplever jeg en sviende smerte nedover leggen, det er ømt å ta på og når jeg går føles det som at leggene mine kommer til å svikte. Jeg føler at leggbeinet råtner. 

Jeg er svært aktiv; løper i alpinbakken så og si hver dag da motbakke er best for leggene. Dessverre kommer leggsmertene når jeg småjogger ned igjen. Ellers trener jeg styrke flere dager i uken. Ellers pleier jeg å svømme for å avlaste litt. Når jeg ikke får løpt eller trent styrke går jeg meg en lang tur i raskt tempo i stedet. Smertene kommer raskest ved småjogging i nedoverbakke eller vanlig jogg på rettstrekke.

Jeg har prøvd maaaange typer sko og opplever minst problemer når jeg bruker inov-8. Likevel er ikke leggene helt gode. 

Er det noen her ute som opplever samme typen ubehageligheter i leggene? Gi gjerne tips til hva dette kan være eller hva som kan gjøres for å bli bedre! Er forferdelig slitsomt å gå rundt med dette her.

Tretthetsbrudd kanskje

Anonymkode: abb6d...262

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er for aktiv. Kroppen trenger også hvile, restituering. Det er kjempeviktig! Dropp treningen hver dag, prøve en periode med 1-2 ganger i uka, men gjerne mykere trening. Dosse bakkene du nevner, er det asfalt eller terreng? Hvis det er asfalt, bør du å over til bakker/løyper med terreng. Får du nok søvn /hvile?

Anonymkode: 304f4...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...