Equestrian Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Hei, jeg har siden jeg startet med mensen brukt bind.. Men har kraftige blødninger og synes det renner hele tiden og det er ubehagelig .. hørt om at mange bruker tamponger og synes det er kjempegreit, har lyst til å prøve men har aldri gjort dette før. Jeg har så store blødninger at jeg går på p-piller for å stoppe blødningen. Men har ikke hatt mensen siden februar!! skal på tusenfryd i morgen, og vil ikke gå masse og la det renne.. erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Da jeg skulle gå over fra bind til tamponger for mange år siden så syntes jeg det var litt vondt å sette inn fordi jeg var jomfru. Fikk ikke inn en finger engang. Men jeg kjøpte litt glidemiddel på apoteket, og da gikk det helt fint å sette inn den første tampongen. Alle gangene etter dette har det gått helt fint uten glidemiddel. Begynn alltid med den minste typen (gule OB), så kan du gå til større etter hvert, noe du muligens må ettersom du sier du blør mye. Men de skal ikek brukes når du ikke har mensen, så ikke sett den inn bare "i tilfelle fordi du skal på tusenfryd". I starten kan det også være greit å bruke truseinnlegg i tillegg til tampongen, før du blir vant til hvor ofte du må skifte. Anonymkode: 06967...0c2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Presisering: første gang man bruker tampong er det greit å bruke de minste fordi de er lettere å få inn om man aldri har brukt tampong før, men alle andre ganger kan du fint bruke større typer, mente altså ikke at du måtte begynne med de minste hver gang du får mensen. Anonymkode: 06967...0c2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Søsteren min må bruke tampong + bind, og blør likevel igjennom på det verste. Noen er rett og slett bare uheldige. Anonymkode: 7b6dd...06f
Equestrian Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2016 Så ikke kommentarene før nå, men nå klarte jeg å kjøpe de grønne til ob! Kanskje det største det da? :/
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 13 minutter siden, Equestrian skrev: Så ikke kommentarene før nå, men nå klarte jeg å kjøpe de grønne til ob! Kanskje det største det da? :/ Det er jo bare å prøve en. Mange har ikke noen særlig jomfruhinne, så ofte går det greit, i hvert fall om ikke livmortappen ikke sitter lavt. Anonymkode: 8101a...d45
Djungelvrål Skrevet 28. juni 2016 #7 Skrevet 28. juni 2016 Prøv noe som heter Tampax Pearl. Du får de i normal og super på coop, kiwi. Disse har en glatt innføringshylse i plast og er 100 ganger lettere å sette inn enn vanlig OB. I utlandet får du de i enda større størrelser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå