Gå til innhold

Samlivsbrudd og flytting

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La barna fortsette å gå på skolen de går på, spesielt da de trives så godt. Og jo eldre de er, jo verre er det å bytte skole. Og 30 min er virkelig ingenting. Er selv enslig mor, og de siste årene har jeg pendlet alt fra 90 min til 25 min. Og de fleste jeg kjenner bruker minst 20 min på og komme seg på jobb, så 30 er helt normalt.

Anonymkode: 47b44...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den ‎28‎.‎06‎.‎2016 at 10.04, AnonymBruker skrev:

Jeg med mine to barn skal flytte pga samlivsbrudd. Han er ikke far til barna og vi flyttet inn i hans hus for ca tre år siden.

Min eldste måtte bytte skole og minstemann skal begynne i 2 kl.

Mitt spørsmål er, om noen har god erfaring med at barn bytter skole, igjen. De blir isåfall eldstemann som må bytte for andre gang.

Av rent praktiske årsaker så ønsker jeg å flytte nærmere jobb, skolen barna event måtte byttet til ligger like nedenfor jobben min.

Samtidig så ønsker jeg ikke at barna igjen skal måtte bytte skole, skape  nye relasjoner, igjen. De trives veldig godt på den skolen de går på nå og har stor omgangskrets i nærmiljøet. Noen som har erfaringer med dette?

Anonymkode: a49d7...e1c

Hvis det er mulig å skaffe en ok bolig i den skolekretsen dere bor nå, så ville jeg prøvd å få til det.

Jeg synes "pendling" blir litt voldsomt ord å bruke om 30 minutter reisevei til jobb, så fort man bruker offentlig transport bruker "alle" en halvtime, med litt gåtid til og fra holdeplass og noen minutter på bussen/banen. Jeg tror de fleste vil mene dette er innenfor normal reisetid, og ikke "pendling".

Hvor sikker er du på at du skal ha samme jobben du har nå? Barna skal gå på skole i mange år til, kanskje din nye jobb om for eksempel tre år er et helt annet sted? Eller at du beholder jobben, men at den skifter lokaler?

Eller du får en ny kjæreste som ikke bor i ok avstand til der jobben din / det stedet dere vurderer å flytte til ligger?

Jeg ville prøvd å holde på skolekrets som det stabile, det er nok av andre ting som kan endre seg.

Men det er jo avhengig av at skolen ligger et sted hvor det finnes boliger i riktig prisklasse osv.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere som har barn skal revurdere flytting pga kjærlighet uansett.  Hvor mange ganger må barna ta skade av dere som velger å flytte dem hele tiden når du skal finne på med ny mann/kvinnefolk?  La være for guds skyld.  

Anonymkode: cb8fc...545

Skrevet

Tror jeg ville ha pendlet ja.

Skrevet

Jeg kjører 30 min hver vei hver dag og det er overhode ikke noe problem, hvis det for deg TS betyr at ungene har stabilitet og trives godt både på skole og fritiden ville jeg ikke vurdert flytting ut av området de kjenner. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager. Hun får 8000 minutter MER til ungene i året. Poenget er det samme. Og de aller fleste tar faktisk ikke skade av å bytte skole ett par-tre ganger. De fleste unger er ikke så skjøre.

Anonymkode: 0aa42...4a6

Om de tar skade kommer jo helt ann på hvordan den nye skolen er. Er det virkelig noe vits i å gamble når det man allerede gjør funker? TS får avgjøre selv om hun vil ha mer tid med barna i hverdagen, men jeg ville ikke ha gamblet på at det gikk bra på den nye skolen. 

Skrevet

Jeg byttet skole da jeg var 10 år. Det gikk helt fint.
Jeg trivdes godt i den gamle klassen min, men fikk meg gode venner i den nye klassen også. 
Ser ikke på det som et problem å bytte skole for barna. Men man kan kanskje se ann barna litt også, er det av typen som allerede er litt utenfor er det kanskje ikke så lett å begynne på nytt. Men barn skaffer seg stort sett venner fort. 

Når det er sagt, så synes jeg ikke 30 min "pendling" er så veldig langt heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...