Gå til innhold

Hvordan velger man egentlig brudekjole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter så veldig med å finne DEN kjolen. Jeg vet ca hva jeg liker, men finner ikke den jeg vil ha likevel. Vil ha en som er utenom det vanlige samtidig som jeg trenger mermaid look. Jeg vil ha litt slep, men samtidig kunne gå på do, danse utover kvelden. Jeg vil ikke at skoa skal syntes. Kjolen skal være hvit. Ikke blonder, men vil gjerne ha noe glitterpynt. Hjerteformet over puppene,  vise noe kløft uten at det blir horete. Helst ha noe over skuldrene, ikke uten. Lukket rygg og ikke lav. 

Om kjolen skal være helt mermaid er jeg usikker på, men så lenge den er figurnær ned til litt over rompa er det greit for om den stopper på hoftebeina så blir jeg veldig tykk i det området. Aller helst en kjole som ikke koster all verden heller, så jeg er på finn hver dag. 

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å finne DEN kjolen. Syns det er utrolig vanskelig. Ser på kjoler på google bilder, evt bestille fra utlandet, men ennå ikke funnet den jeg vil ha.

Hjelp!

Anonymkode: ca6ed...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må rett og slett prøve kjoler for å finne ut hva som kler deg. Gå i brudesalonger og prøv masse forskjellig, kan faktisk hende du faller for noe helt annet enn hva du ønsker idag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, EvaLena skrev:

Du må rett og slett prøve kjoler for å finne ut hva som kler deg. Gå i brudesalonger og prøv masse forskjellig, kan faktisk hende du faller for noe helt annet enn hva du ønsker idag.

Men det har jeg jo gjort. Skrev jo hva som kler meg og ikke. Og det vet jeg utfra hva jeg har prøvd. Og ettet dette vet jeg hva jeg liker og kler. Men finner ikke den kjolen likevel.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har jeg jo gjort. Skrev jo hva som kler meg og ikke. Og det vet jeg utfra hva jeg har prøvd. Og ettet dette vet jeg hva jeg liker og kler. Men finner ikke den kjolen likevel.

Da får du få noen til å sy kjole til deg, da får du den akkurat som du vil. Men, det blir IKKE billig iallefall 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, EvaLena skrev:

Da får du få noen til å sy kjole til deg, da får du den akkurat som du vil. Men, det blir IKKE billig iallefall 

Nettopp, da får jeg ikke alt jeg ønsker. Ingen bedre svar? Morgengretten mutch?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke morgengretten nei, men er du?

Beklager at jeg i det hele tatt svarte deg.

• Liker 14
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verden er ikke slik at man kan få alt man ønsker. Man velger den beste kjolen innenfor det budsjettet man har. Hvis jeg har maks. 10 000 kroner å bruke på kjole, kan jeg ikke velge en Jenny Packham-kjole til 40 000 kr selv om det er drømmekjolen og det er den eneste kjolen som har alt jeg ønsker. Jeg må i stedet finne ut hva som er viktigst, og velge den beste kjolen innenfor mitt budsjett. 

• Liker 7
Skrevet

Hva med å sjekke ut brudekolleksjonen hos billige kjeder som H&M, Asos og Zalando?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, lingua franca skrev:

Hva med å sjekke ut brudekolleksjonen hos billige kjeder som H&M, Asos og Zalando?

Har kikket og finner ikke den typen jeg vil ha. Liker maggie sottero mermaid stil ganske godt, men syns ofte det er for mye blonder på de.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ingen kjoler jeg ville ha, så det endte med at et vennepar kjøpte med seg en brudekjole fra en salong i  New York som jeg hadde sett på Google. Kjolen tilpasset jeg hos en skredder her hjemme i Norge. 

Det som er så dumt med Norge og Skandinavia er at nesten alle brudeslongene fører de samme merkene/designerne så har man vært i noen salonger så har man nesten sett alt. 

Anonymkode: 47e04...df8

Skrevet

Hva med Stella York?

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg funnet meg en brudekjole som har formen jeg ønsker. Som jeg selv skal sy litt i og gjøre om tio drømmekjolen. Det er 3-4 ting jeg skal gjøre så blir den helt perfekt. Jeg driver mye med slikt, å lage eget. Så brudebuketten skal også være laget selv. Henter kjolen til uken også skal jeg bestille pynten jeg trenger fra ebay så er det bare å sette seg ved symaskinen.

Gjest moreno
Skrevet

Jeg sliter også med kjolevalget, er ikke enkelt gitt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømte om å gifte meg i et skikkelig kult antrekk! Bare være MEG! Gifta meg ikke da :fnise:

Men skjønner ikke hvorfor alle skal kle seg ut som "brud", kunne like gjerne kle seg ut som "supermann", det blir så utrolig upersonlig! Akkurat som alle følger samme mote og stil.....dørgende kjedelig.... Nesten ingen brudebilder er fine, hvertfall har de veldig kort best før-dato... Gode venner som egentlig er kjekke og pene ser stive og utkledde ut, i stedet for å pynte seg som seg selv. Sært.

Anonymkode: 30228...634

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 28. juni 2016 at 4.42, AnonymBruker skrev:

Merkelig måte å svare folk på som prøver å hjelpe deg, og gi tips! Og du takker ikke en eneste gang for noen av innleggene! Jeg hadde mange tips, men gadd ikke svare en slik bridezilla:erter:

Anonymkode: 542e6...177

• Liker 2
Skrevet
Den 28. juni 2016 at 4.28, EvaLena skrev:

JA DETTE!!!! Det kan være litt dumt å ha for mange meninger i hodet før en prøver, for da ender man opp med å ikke finne kjolen! Men det er greit å ha tenkt iltt når en kommer i salongen, for det gjør ting litt lettere for deg og den som jobber der.. Men som den ovenfor sier, så er det meget mulig at det viser seg at du ikke passer en viss type kjole pga kroppsfasong, og at en annen type kjole er rålekker på deg!

Gå og prøv! Det er kjempegøy!!!!!

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sydd min kjole hos skredder/sydame. Den kom på 7500,- inkludert stoff som var ca 5 m italiensk silke. Kjolen var riktignok veldig enkel uten masse broderier osv, men det trenger altså ikke være kjempedyrt!

Anonymkode: f0b7c...824

AnonymBruker
Skrevet
Den 1. juli 2016 at 14.51, AnonymBruker skrev:

Merkelig måte å svare folk på som prøver å hjelpe deg, og gi tips! Og du takker ikke en eneste gang for noen av innleggene! Jeg hadde mange tips, men gadd ikke svare en slik bridezilla:erter:

Anonymkode: 542e6...177

Signerer!

Anonymkode: ed656...5b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...