Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye mer synsing om hva som er rett og galt/godt og dårlig i mange fag enn lærere vanligvis vil innrømme. Det er en stund siden jeg gikk videregående, men jeg fikk 3 på en eksamen i et fag der jeg hadde 6 i standpunkt. Etter at jeg klagde gikk jeg opp til 4. Nesten hele resten av klassen strøk.

Anonymkode: cba66...48e

Fikk også 3 på en eksamen i et fag jeg hadde klart 6 i på over tre ulike skoler. Læreren var gått ut i permisjon og vikar var ikke klar over når sensur var satt (hun trodde den var i juli). Så jeg sjekket jo i juli og fant ut at jeg var altfor sen til å klage på karakteren. Helt grusomt. 

Anonymkode: 32093...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ein risiko og ta. Ser mange som klagar på sensor for å gå ned. Ny sensor veit ikkje kva karakter du fekk, høyrte i vår frå vår lærar at han hadde retta ein "hjemmeeksamen" og ga D (dei var to stk. som diskuterte samen) så fekk dei vite at han hadde klaga på ein C. Die ga D pga. han ikkje drøftet, men hadde ei utgreiing. Eg ville aldri klaga på ein C, utenom visst det dro opp snittet for å komma inn på master. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 6/27/2016 at 20.45, AnonymBruker skrev:

Vant til å få A'er og B'er. Fikk min første C på en eksamen i vår - klagde etter å ha lest begrunnelse for karaktersetting. Var forberedt på at å klage er en risiko å ta - men trodde nok jeg i aller verste fall ville kunne få en D. Men ble jaggu tildelt en E. Føler meg som en dritt! Ufattelig bitter, misfornøyd, lei og oppgitt. Innser at den som er med på leken osv - men må bare velte meg rundt i selvmedlidenhet og avmakt resten av dagen. Så kvinneguiden - dere får være klagemuren min i dag: Åååååååååååååååååååååååh så jævlig dritt å bli sittende med den drittkarakteren! Nå må jeg konte til neste år! Helvetes møkk asså! 

Skal ta meg sammen i morgen og akseptere nederlaget som en kvinne. 

Anonymkode: 46118...218

Bruk en dag på å være sur og bitter, IKKE mer. Så forbereder du deg på at neste år skal du gjøre det bedre. Jeg fikk en gang E på eksamen selv, syntes det var veldig flaut. Tok den opp igjen neste år, og fikk B.

Anonymkode: 6b0a9...800

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne klagde på ex.phil-karakteren sin i fjor, hun gikk fra E til B.

Anonymkode: 6e93e...336

AnonymBruker
Skrevet

På min skole fikk vi tildelt et skriv hvor det sto at sannsynligheten for å falle én flere karakterer var større enn å øke med én karakter. Rimelig sikker på at det er pga bitterhet for ekstraarbeid. 

Anonymkode: 5dde7...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...