Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vant til å få A'er og B'er. Fikk min første C på en eksamen i vår - klagde etter å ha lest begrunnelse for karaktersetting. Var forberedt på at å klage er en risiko å ta - men trodde nok jeg i aller verste fall ville kunne få en D. Men ble jaggu tildelt en E. Føler meg som en dritt! Ufattelig bitter, misfornøyd, lei og oppgitt. Innser at den som er med på leken osv - men må bare velte meg rundt i selvmedlidenhet og avmakt resten av dagen. Så kvinneguiden - dere får være klagemuren min i dag: Åååååååååååååååååååååååh så jævlig dritt å bli sittende med den drittkarakteren! Nå må jeg konte til neste år! Helvetes møkk asså! 

Skal ta meg sammen i morgen og akseptere nederlaget som en kvinne. 

Anonymkode: 46118...218

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forstår deg veldig godt, utrolig kjipt. Du får tenke at neste år blir lesingen bare repetisjon, og du skal se det går bedre. Ikke tenk mer på det nå, ta deg et par øl og feire vel overstått eksamen! 

Edit: skriveleif

Endret av Reckless
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker nesten at de gjør det som en "hevn". Søstera mi klagde og på en C og fikk D. Jeg hadde selv lest eksamen hennes (hjemmeeksamen) og mente hun burde klage, fordi det var en meget god eksamen. Jeg er veldig kritisk av meg og pleier vanligvis gjette lavere karakter enn hva som gies.

SURT!

Anonymkode: bb5c5...a39

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker nesten at de gjør det som en "hevn". Søstera mi klagde og på en C og fikk D. Jeg hadde selv lest eksamen hennes (hjemmeeksamen) og mente hun burde klage, fordi det var en meget god eksamen. Jeg er veldig kritisk av meg og pleier vanligvis gjette lavere karakter enn hva som gies.

SURT!

*Feil, klagde på C og fikk E, samme som TS.

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

SURT!

Dette har jeg også opplevd, at flere har lest besvarelsen min og ment at det nesten virker som at de har straffet meg for å klage. Det samme har noen av mine medstudenter - og man klager jo ikke på en ståkarakter med mindre man er sikker på at besvarelsen skal holde stand. hvilken skole gikk/går søsteren din på?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra F til C. Går på NHH. Forstår virkelig ikke til tider hvordan sensuren gjøres..

Anonymkode: 97ed3...b49

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brydd meg om å gjenta eksamenen ("konte" er vel kun for når en tar eksamenen på nytt om sommeren - ved konteeksamen? Ellers er det vel bare "frivillig gjentak"). Alle kan rote det til av og til. Det er ikke slutten av livet. Er også vant med å få gode karakterer, men noen få feiltrinn kan vi alle leve med. Bare ro deg ned, si "shit au", og nyt sommeren - og drit i gjentak. 

Anonymkode: e20db...318

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, gikk ned to karakterer når jeg klagde. Så nå har jeg dårligere karakter i den eksamen som jeg syns gikk BRA enn i den som gikk elendig og jeg bare svarte på 2 av 3 spørsmål. Forstå det den som kan..

Anonymkode: a35d4...85b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

SURT!

Hvordan skulle det være "hevn" når sensor ikke vet hva du fikk? Er jo blind sensur når du klager også.

Anonymkode: 4c627...118

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fikk du E? Hva var begrunnelsen?

Anonymkode: 09f46...d6e

Skrevet

Sensorer begår ikke hevn .. Det er innført blindsensur - så ny sensor er ikke opplyst om opprinnelig karakter . Noen ganger er sensorene rett og slett uenig i vurderingen. 

• Liker 4
Skrevet

Eg høyrde om ei som fekk B og klagde, og strauk på neste. Dette fordi eksamenen ho hadde gjekk på skulen sine kompetansemål, men når ho klagde gjekk sensuren over til kompetansemål på landsbasis. Altså, eksamenen studenten først fekk B på, dekte ikkje kompetansemåla landsbasis og dermed strauk!
Kan det vere det som har hendt her og? Eg har i alle fall alltid tenkt at eg ikkje kjem til å klage uansett kor dårlig karakter eg får, for det kan faktisk resultere i eit stryk istadenfor..

• Liker 3
Gjest moreno
Skrevet

Jeg klagde to ganger ila min studietid, gikk begge gangene opp to karakterer... Det var juss.

AnonymBruker
Skrevet

Klagde også på karakteren min, gikk fra F/stryk til C. Enig med vedkommende over, skjønner ikke helt bakgrunnen for sensuren noen ganger. Jævla surt at det skal være sånn, men endelig godt at man har klage-muligheter da.

Var på en ped-eksamen.

Anonymkode: 31711...a94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, RockyRose skrev:

Eg høyrde om ei som fekk B og klagde, og strauk på neste. Dette fordi eksamenen ho hadde gjekk på skulen sine kompetansemål, men når ho klagde gjekk sensuren over til kompetansemål på landsbasis. Altså, eksamenen studenten først fekk B på, dekte ikkje kompetansemåla landsbasis og dermed strauk!
Kan det vere det som har hendt her og? Eg har i alle fall alltid tenkt at eg ikkje kjem til å klage uansett kor dårlig karakter eg får, for det kan faktisk resultere i eit stryk istadenfor..

Hvem i alle dager klager på en B? Dette er jo risikosport. Det er forståelig dersom hun MÅTTE ha A, men ellers er det jo totalt hjernedødt. 

Anonymkode: 3f626...751

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem i alle dager klager på en B? Dette er jo risikosport. Det er forståelig dersom hun MÅTTE ha A, men ellers er det jo totalt hjernedødt. 

Anonymkode: 3f626...751

Kven klagar på ein C? ;) Dei som er misfornøgd med karakteren i forhold til kva dei meiner arbeidet deira er verdt. Veldig kjedeleg med kun A på vitnemål, bortsett frå ein B ein meiner er ufortjent. Men, eg er eigentleg einig med deg :) Eg hadde aldri klaga på ein B!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 27/06/2016 at 20.45, AnonymBruker skrev:

Vant til å få A'er og B'er.

Anonymkode: 46118...218

.. og da ser du kanskje ikke at du er så flink som du skulle tro? 

Anonymkode: e9b6c...5ca

• Liker 3
Skrevet

Etter et studier både på høgskole og universitet har jeg skjønt at man sjelden kan gjette seg til karakter. Jeg har fått bitre E'er der jeg var sikker på minst C, og B der jeg var redd for E. Kanskje jeg som er helt på jordet i egen vurdering. Men tror det finnes sensorer som er meget strikse og straffer HARDT for fillefeil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra C til E ved klage på pengekrav jus UiB. Virkelig betryggende å vite at karaktersystemet fungerer så bra...

Anonymkode: 7f715...586

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye mer synsing om hva som er rett og galt/godt og dårlig i mange fag enn lærere vanligvis vil innrømme. Det er en stund siden jeg gikk videregående, men jeg fikk 3 på en eksamen i et fag der jeg hadde 6 i standpunkt. Etter at jeg klagde gikk jeg opp til 4. Nesten hele resten av klassen strøk.

Anonymkode: cba66...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...