Gå til innhold

Hjelp til vektreduksjon(PCOS)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har pcos, 130 kg 172 cm og 23 år. Jeg har prøvd flere ganger å trene og legge om kosthold uten hell, og ga opp. Når jeg fant ut at jeg har pcos, har jeg virkelig tatt dette serriøst, og hold på med en sunn livstil i rundt et halvt år, men det funker bare ikke. Trener ca 2-3 ganger i uka, spiser litt godis på lørdager og ellers prøve å holde meg til rent kjøtt og grønnsaker. Spiser også lite stivelse.

har hørt at kvinner med pcos har fått metformin, og da klart å ta av seg, noen som har erfaringer med dette?

jeg har i tillegg begynt å få mye problemer med vonde knær, klarer ikke å jogge lenge eller gå opp for mange trapper før jeg kjenner smertene, så er ganske fortvilende..

tips?

Anonymkode: 9ea0b...554

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke jogge eller gå trapper :-) Prøv å finn aktiviteter du liker, begynn rolig. Det viktigste er at det du gjør skal være lystbetont, det gjelder spesielt i oppstartsfasen. Så endres det naturlig ettersom tiden går, som en følge av at du endres. Vanlige gåturer er kjempefint om du liker det og har steder å gå. Du kan høre på musikk eller podcaster mens du går, eller bare nyte omgivelsene, gjør det som passer deg, eller prøv ut de forskjellige variantene til du vet hva du liker.

Sett av fem min til å bevege og gjøre sirkelbevegelser med alle ledd i kroppen hver dag. Drikk vann med en gang du står opp, og drikk vann mellom måltidene. Få i deg nok og sunt fett fra smør, kokosolje, fisk, og olivenolje. Fokuser på hvilken mat du liker, ta utgangspunkt i det. Fokuser på å nære deg selv, gi deg selv gode ting. Sett av stilletid kun for deg selv, så ofte du kan.

Hvor har det stoppet de andre gangene du har prøvd? På hvilke områder butter det imot? Kartlegging av dette kan gi mye innsikt. :-)

Anonymkode: 3691a...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk lavkarbo.no og søk på PCOS. Da får du opp masse tips. :)

Anonymkode: e6d07...dca

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som funker er en slankeoperasjon!

Har vært i samme situasjon som deg. Ikke en enest slankekur eller kostomlegging som fungerte. Gikk en gang 3 mnd på Nutriett pulver, og gikk kunn ned 1,5 kg... Både lege og ernæringsfysilog ble meget overasket over dette, da man normalt sett går ned ganske mye på slike kurer, (men legger like raskt på seg igjen)

Så det er ikke alltid så enkelt å gå ned i vekt som mange her inne mener, spessielt når det er hormonforstyrrelser inne i bildet.

Slankeoperasjon derimot fungerte helt utmerket, og jeg gikk ned 60 kg på 8 mnd, og har holdt meg der i 7 år nå.

Anonymkode: 97114...d14

AnonymBruker
Skrevet

Særlig. Jeg tok en slankeoperasjon i 2008 og nå er jeg nesten oppe i matchvekt igjen. Det er MYE bedre å ta tak i ting uten operasjon!

Anonymkode: e6d07...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...