Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får hjelp ved et lokalt DPS. (Ble avvist til innleggelse ved Universitetssykehuset i nærmeste by, på avdelingen for psykosomatiske lidelser.)  

Jeg har nå kommet så langt til at jeg skal sette opp en matplan. Den skal inneholde min 4-6 måltider pr dag, og det skal ikke gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid. Jeg må sette opp denne planen for dagen hver morgen.

Alt skal planlegges, og planen skal følges slavisk..... Jeg synes dette er for vanskelig.

Er det noen her som har erfaringer med dette?

Hva om jeg plutselig får lyst på et glass hvitvin? En banan? Litt popkorn? Noe som ikke står på planen min? 

Synes ikke dette er noe hjelp for meg... Fører bare til at jeg setter opp minst mulig på planen, og derav spiser enda mindre enn før.

Så føler man seg så mislykket om man spiser litt mer enn det man hadde planlagt. Da kommer trangen til å kompensere...

Jeg føler meg bare så oppgitt, har sikkert ikke nok motivasjon til å klare dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at denne planen ikke kun er et minimum av matinntak i løpet av en dag? Hvis du har en spiseforstyrrelse (jeg tenker at det er anoreksi/bulimi - rett meg om det er feil) så er det vel bare positivt om du spiser litt ekstra enkelte dager? 

Lykke til :smilyblomst:

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...