AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Hei, sliter med ganske kraftig angst og telefonangst, så derfor jeg må spørre, hehe.. Gikk ut av et forhold for noen måneder siden etter å ha funnet ut at typen hadde vært utro med flere forskjellige kvinner. Så jeg vil teste meg for kjønnssykdommer siden han ikke har brukt beskyttelse med dem.. I tillegg ønsker jeg å bytte prevensjon, jeg sluttet på p-pillene for en god del uker siden og vil sette inn p-stav. Skal jeg si dette til hun på legekontoret eller skal jeg bare si at jeg trenger en legetime... til.....? Og når man skal bli testet for kjønnssykdommer, så er det gjennom urin ikke sant? Jeg må ikke av med buksa og skreve for legen der og da? Anonymkode: e2fbb...008
isbjørnungen Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Enkelte seksuelt overførbare sykdommer er det nok med urinprøve, men ikke alle. Det tar litt tid når det er flere ting som skal gjøres, så det er greit å gi beskjed om at du ønsker P-stav sånn at du ikke bare settes opp til 15 minutters konsultasjon.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Du pressenterer deg, sier du vil bestille en time hos.... spør den i telefonen om det er noe som haster eller timen er langt frem i tid, så sier du at du er bekymret for om du har en kjønnsykdom. Og så tar du ting derifra. Anonymkode: 8154d...9a8
Ralu Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Hei. Du sier at du ønsker time for en gynekologisk undersøkelse og eventuelt bytte av prevensjon. Det skulle holde mener nå jeg Klamydiaprøven kommer an på hva legen din foretrekker. Jeg har både tatt testen selv og fått henne til å ta prøven. Du kan jo si at du ønsker å ta den selv. Da får du en lang pinne som skal inn i skjeden. De forklarer resten der
Emas Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Endel legekontor brukar noke som heiter helserespons.no, då berre skriv du en henvendelse til legekontoret på e-post, med informasjon om kva det gjeld, så setter dei deg opp alt etter hastegrad, lengde på timen osv
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Takk for svar, nå har jeg bestilt hjemmetest til klamydia da som skal sendes inn til lab osv. Så blir bare prevensjon på meg. Har ikke noen symptomer på kjønnssykdommer ellers så Anonymkode: e2fbb...008
Gjest Chroma Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Du bør teste deg for andre ting også, det er ikke alt man får symptomer av.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 Si ifra at du vil testes for klamydia. Da får du dekket timen, om du ikke sier ifra på forhånd må du betale Anonymkode: 4fa4a...107
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 Mycoplasma genitalis og gonorré er også ganske vanlig, og kan i likhet med klamydia gi sterilitet. Mange kjønnssykdommer gir ikke symptomer. Om du skal ta en fullstendig undersøkelse, så holder det ikke med urinprøve. Da må du ta blodprøve og direkteprøver i tillegg. Anonymkode: 91e0c...796 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå