Gå til innhold

Våkne under narkose?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart opererer og så synes jeg det er veldig skummelt og tørr liksom ikke spørre anestesilege om dette stemmer... 

Så en del av en dokumentar om mennesker som hadde våknet opp under narkose men var paralysert :-o noen som har hørt om dette i Europa hehe eller noe? 

Anonymkode: c70bf...5df

Videoannonse
Annonse
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Tviler på troverdigheten til de som deltok i den dokumentaren...

Skrevet

De har gode metoder for å forhindre dette nå til dags. Sjansen er ufattelig liten for at det skal skje.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan skje. Moren min opplevde det. Hun var våken, men paralysert og klarte derfor ikke å gi beskjed om at hun kjente alt de gjorde. Med andre ord lå hun med grusomme smerter mens de skar i henne.

Anonymkode: e94d9...abc

Skrevet

Jeg våknet under narkose, mens de holdt på å borre margen ut av leggbeinet. Husker jeg sa, dette trenger jeg ikke å se, og vipps så svar jeg ute igjen. Vet ikke helt hva du mener, men bortsett fra at jeg nå synes at det å se operasjoner på tv plutselig er skikkelig kvalmende, så fikk jeg ingen varige mén.

AnonymBruker
Skrevet

Anestesisykepleieren har full kontroll over hvor mye narkosestoff du har i blodet. Dette beregnes ut fra kjønn, høyde og alder. Selvfølgelig kan oppvåkninger skje, men jeg tror sjansene er svært små. Det utføres mange narkoser rundt om i Norge hver eneste dag og om dette hadde vært et geerelt problem, hadde det garantert stått i media.

Lykke til. Synes du skal fortelle om den uro rundt dette. Du er garantert ikke den første som er engsterlig!

Anonymkode: 2d177...7a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan skje. Moren min opplevde det. Hun var våken, men paralysert og klarte derfor ikke å gi beskjed om at hun kjente alt de gjorde. Med andre ord lå hun med grusomme smerter mens de skar i henne.

):

Anonymkode: 55e57...321

Gjest Chroma
Skrevet

Det er folk som følger med på deg konstant, så sjansen er ekstremt liten.

Tankene dine er ikke unormale og legene som skal operere deg har nok hørt den bekymringen før. Snakk med de, så kan de berolige deg :)

Lykke til med operasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble vekt fra narkose fordi jeg pustet så dårlig, men de hadde pumper meg så full av smertestillende at jeg kjente ikke en dritt når de gjorde seg ferdig 

Anonymkode: 03014...fcf

Skrevet

Sjansene er veldig små, det er utrolig dyktige anestesileger, og sykepleiere som følger med hele tiden. Jeg har aldri vært bekymret for det :) 

Skrevet

Jeg har operert fire ganger og alle gangene har jeg forklart at jeg er redd for å våkne til anestisykepleieren. Jeg er ikke hysterisk, men det er noe jeg har tenkt på og som jeg stresser litt med.  De beroliger meg, og lover å passe ekstra godt på meg.  

Jeg tviler på at det vil skje, men sier jeg ifra så kanskje vedkommende er litt ekstra påpasselig tenker jeg da :)  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lyv på vekta, så går det fint. De justerer narkosen ut fra høyde og vekt, blant annet.

Anonymkode: c1ac0...68e

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Legg på par kg så er man safe 😂

Anonymkode: eed2f...405

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg på par kg så er man safe 😂

Anonymkode: eed2f...405

Nei, det må du ikke finne på. Vær nøyaktig.

Anonymkode: c1ac0...68e

• Liker 1
Skrevet

Har ikke engang blitt spurt om vekt de siste par gangene. Dvs jeg har jo oppgitt vekt ved konsultasjon, men den har jo ikke vært lik.

Skrevet

Du er trygg på et norsk sykehus, jeg har blitt lagt i narkose 5 ganger i mitt liv og det er null stress.

Men ja, ikke lyv på vekta. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor våknet hun? Hun sa vel i fra om dette da hun våkner for ordentlig? Må vel ha vært en grunn til hun våknet.

Anonymkode: 9d9d6...d60

Skrevet

Jeg har blitt operert en del ganger.Og våknet en gang midt i operasjonen.Jeg pratet til folka rundt ,sa" jeg kjenner at dere skjærer.Og ikke minst, kan jeg få litt leppomade på leppene?" 

Har vært operert etter dette,har da tatt det opp med anestesi før operasjon.Ikke opplev det igjen :)

Skrevet

Jeg har aldri opplevd å våkne under narkose, og har heller aldri tenkt over at det var mulig. :ph34r: 
Har vært operert et par ganger nå og alle gangen har gått helt fint! Tror ikke du trenger å bekymre deg. 

Synes personlig at oppvåkningen fra narkosen var ekkel da. Skjelver noe grenseløst når jeg våkner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...