Gå til innhold

Bihulebetennelse? Dine symptomer..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i noen dager nå vert helt øm/stiv i kjeve/kinn. Hatt litt tannverk av og til. Føler meg helt merkelig i hele ansiktet. Et trykk, og idag våknet jeg med litt hodepine og  vond nakke. Ikke feber. Skal til legen. 

Noen andre som har hatt det sånn? Og er det bihulebetennelse??

Anonymkode: cd0a5...daa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine symptomer er stort sett tett i nesen sånn at nesespray ikke helt fungerer. Altså, "trykket" bak øynene/i hodet forsvinner ikke med et så lokaltvirkende middel. Finnes tabletter som er slimløsende, og som også løser opp i bihulene. Spør legen om det kan være aktuelt. Hodepine ja... det får jeg av bihulebetennelse. Kan ikke huske å ha opplevd de andre symptomene du nevner.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ferny skrev:

Mine symptomer er stort sett tett i nesen sånn at nesespray ikke helt fungerer. Altså, "trykket" bak øynene/i hodet forsvinner ikke med et så lokaltvirkende middel. Finnes tabletter som er slimløsende, og som også løser opp i bihulene. Spør legen om det kan være aktuelt. Hodepine ja... det får jeg av bihulebetennelse. Kan ikke huske å ha opplevd de andre symptomene du nevner.

Jeg prøvde noen tabletter nå, som heter rinexin.. Livredd for bivirkninger. Har du prøvd de før ??

Skrevet

Jeg får som Ferny beskriver :) 

Men også om jeg bøyer meg fram over så er det akkurat som jeg får ett voldsomt trykk i hodet.
Ellers er jeg bare tett i hele "systemet".

Men vet jo om at mange får slike symptomer som du får TS :) 
Jeg hadde noe lignende for en stund siden, men viste seg at det bare var visdomsjekselen som presset på, altså øm i kjeve, kinn og slikt, så tenkte jeg brygget på noe, men der tok jeg feil x)

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde noen tabletter nå, som heter rinexin.. Livredd for bivirkninger. Har du prøvd de før ??

Jeg regner med at du har fått forskrivning av lege. Da er det riktig adrsse for å spørre om bivirkninger. Rinexin bør ikke brukes uten samarbeid med lege.

Anonymkode: 5a041...60b

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i noen dager nå vert helt øm/stiv i kjeve/kinn. Hatt litt tannverk av og til. Føler meg helt merkelig i hele ansiktet. Et trykk, og idag våknet jeg med litt hodepine og  vond nakke. Ikke feber. Skal til legen. 

Noen andre som har hatt det sånn? Og er det bihulebetennelse??

Kjenner det liksom under øynene og i pannen... 

FÅr konstant snørr, og etterhvert blir det grønt!

Det som hjalp meg sist, var å puste inn damp.
Jeg prøvde både smertestillende og nesedråper (saltvann og slimavsvellende) uten nevneverdig resultat,

men dampbad gjorde susen.
Da hadde jeg litt sitron, et par teposer, drysset litt ingefær og timian i, og hadde et håndkle over hodet og bøyde meg over pannen, og pustet inn denne dampen i 5 minutter et par ganger om dagen (morgen og kveld). 

Anonymkode: 19b4b...7b4

Skrevet

Hadde sykt vondt i de bakerste tennene ,kjentes ut som jeg ble sparka i kjeven konstant.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at du har fått forskrivning av lege. Da er det riktig adrsse for å spørre om bivirkninger. Rinexin bør ikke brukes uten samarbeid med lege.

Jeg sa at min mor hadde de tablettene, så sa hun at jeg kunne bruke det. Ingenting mer. 

Hvor fort kommer bivirkninger? Tok kun en 50 mg. Vil ikke ta flere..

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa at min mor hadde de tablettene, så sa hun at jeg kunne bruke det. Ingenting mer. 

Hvor fort kommer bivirkninger? Tok kun en 50 mg. Vil ikke ta flere..

Du skal ikke ta medisiner som ikke er skrevet ut til deg. Rinexin har ikke bare medisinske bivirkninger, men kan også skape trøbbel for deg på andre måter fordi de kan påvirke visse prøver til å gi gale svar, og disse svarene kan ha konsekvenser du ikke vil ha. Rinexin er dessuten absolutt ikke et medikament bruker før man ikke ser effekt av lokalbehandling.

Ja, de kan ha ubehagelige bivirkninger. Nei, du opplever neppe noe særlig av det. Men ligg unna slike medikamenter om de ikke er forskrevet til deg.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke ta medisiner som ikke er skrevet ut til deg. Rinexin har ikke bare medisinske bivirkninger, men kan også skape trøbbel for deg på andre måter fordi de kan påvirke visse prøver til å gi gale svar, og disse svarene kan ha konsekvenser du ikke vil ha. Rinexin er dessuten absolutt ikke et medikament bruker før man ikke ser effekt av lokalbehandling.

Ja, de kan ha ubehagelige bivirkninger. Nei, du opplever neppe noe særlig av det. Men ligg unna slike medikamenter om de ikke er forskrevet til deg.

Slapp av, jeg var nettopp hos legen ! Hun skulle skrive ut de til meg!' Men så sa jeg at min mor hadde det, så da slapp jeg å betale for medisinen. Hun sa jeg kunne ta hennes da. Siden det er nett det samme... 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, jeg var nettopp hos legen ! Hun skulle skrive ut de til meg!' Men så sa jeg at min mor hadde det, så da slapp jeg å betale for medisinen. Hun sa jeg kunne ta hennes da. Siden det er nett det samme... 

Jeg er helt avslappet, men ber deg om ikke å ta medisiner du ikke har fått fra behandlende lege. Når legevurderingen er at du skal ta dem, er det selvsagt helt uproblematisk. Det er selvmedisinering på usikker indikasjon som er problemet. Og med et slikt medikament kan du få problemer under visse omstendigheter om du ikke kan vise til en lovlig forskrivning.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt avslappet, men ber deg om ikke å ta medisiner du ikke har fått fra behandlende lege. Når legevurderingen er at du skal ta dem, er det selvsagt helt uproblematisk. Det er selvmedisinering på usikker indikasjon som er problemet. Og med et slikt medikament kan du få problemer under visse omstendigheter om du ikke kan vise til en lovlig forskrivning.

Jeg hadde aldri tatt de om legen ikke hadde sagt at jeg skulle ta de:) er redd for å ta nye tabletter. Men hun sa det kun pga at jeg skulle slippe å betale når vi hadde det hjemme...:) men takk for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Chibi skrev:

Jeg får som Ferny beskriver :) 

Men også om jeg bøyer meg fram over så er det akkurat som jeg får ett voldsomt trykk i hodet.
Ellers er jeg bare tett i hele "systemet".

Men vet jo om at mange får slike symptomer som du får TS :) 
Jeg hadde noe lignende for en stund siden, men viste seg at det bare var visdomsjekselen som presset på, altså øm i kjeve, kinn og slikt, så tenkte jeg brygget på noe, men der tok jeg feil x)

Merker ingenting når jeg bøyer meg.. Merkelig at jeg er så øm/stiv i kjeve/kinn/nese og litt tannverk av og til. Er det vanlig p føle at tunga er nummen også? Noen som vet om dette kan være symptomer på andre ting?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...