BrystløftBergen Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Jeg går for tiden på medisiner som er lik Paralagin Forte. Har begynt å trappe ned. I dag tok jeg 1 tablett når jeg sto opp og en ettermiddagen. Da kvelden kom glemte jeg alt som het medisiner og nøt 2 flasker corona. Etter 2 timer var det leggetid og jeg tok 1 paralagin forte til. Plutselig gikk det opp for meg at DETTE kan man ikke kombinere.. og som hypokonder er jeg livredd for å dø nå! Tørr ikke å sove, i frykt for å få respirasjonsstans. HJELP! kan noen fortelle meg om dette er en dødelig dose og kombinasjon?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Hvorfor skulle det være farlig lurer jeg på.... Anonymkode: 00951...cec
BrystløftBergen Skrevet 26. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2016 4 minutter siden, Raspberrypai skrev: Grunnen til at man ikke skal kombinere paralgin forte med alkohol er fordi paralgin inneholder paracetamol som i likhet med alkohol sliter på leveren. Derfor kan store doser smertestillende medikamenter som inneholder paracetamol overtid slite på leveren og i værstefall gi leverskade (derfor man alltid bør rådføre seg med lege når man trenger smertestillende over en lengre periode). Grunnen til at alkohol ikke skal taes med paracetamol er fordi det gir en dobbel belastning på leveren, over tid kan dette være farlig. Men det er ikke slik at man dør eller ender opp med leverskader fordi man glemmer seg og gjør dette en gang. Så du kan fint ta det med ro trådstarter, dette er ikke farlig, det er kun farlig om man gjør dette ofte og flere ganger over en lengre periode, eller om man tar overdose på smertestillende (men det er noe helt annet). TUSEN takk. Dette betrygget en urolig sjel! jeg blir fort nervøs, heh Stor klem og takk til deg :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå