Gå til innhold

Kjekk kompis som er sjenert.

Fremhevede innlegg

Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg har en ganske kjekk kompis som sliter litt på damefronten fordi han er sjenert og reservert. Han får ganske mange matcher på tinder, men møter ikke noen av damene fordi de ikke skriver til han først. Han skriver sjeldent til noen først egentlig. Samtidig synes han det er vanskelig å skrive meldinger til damer generelt på tinder fordi han tenker at han bare er en av mange og at det er vanskelig å skille seg ut.

På byn får han ganske mange blikk i løpet av en kveld, men ingen damer tør å ta kontakt. Jeg prøver å hjelpe han og har blant annet introdusert damer jeg ser er interessert i han til han, men når damene blir introdusert vet han ikke hva han skal si og ofte dør samtalen ut fordi han virker totalt uinteressert.

Det er vanskelig å snakke om emne til han fordi jeg tror han er litt flau kanskje over at han ikke får det til. Han ønsker å få en kjæreste så jeg har veldig lyst å hjelpe han, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det når jeg ikke kan snakke med han om dette uten at det er kjipt for han. Hadde han bare fått en eller to gode opplevelser tror jeg han virkelig hadde blomstret. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan hjelpe han? (Til de som tenker at jeg skriver om meg selv så gjør jeg ikke det bare så det er sagt). 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke noe hjelp her ihvertfall.

At kvinner ikke tar initiativ er visst en myte i følge kvinnene på KG.

Og å gå til en sjekke coach for å forbedre sin selvtillit gjør han visst til en ekkel pervo gris i følge kvinnene på KG.

Her vil han bare få råd om "å være seg selv" (som jo ikke fungerer tydeligvis, men det går ikke inn i hodene til kvinnene på KG)

Dessuten: En kvinne er den siste som kan gi en mann noe gode dating råd. Man spør ikke gasellen om hvordan man best jakter den, men spør løven...

Anonymkode: 7fb62...e6d

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du kan prøve utesteder som har biljard, dart etc. Aktiviteter som gjør at det blir mye bevegelse og samspill i lokalet. Du får automatisk muligheter og ting å prate om da. At alle sitter låst på et bord med sine venner kan gjøre ting veldig vanskelig.

Endret av herremann
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og å gå til en sjekke coach for å forbedre sin selvtillit gjør han visst til en ekkel pervo gris i følge kvinnene på KG.

Her vil han bare få råd om "å være seg selv" (som jo ikke fungerer tydeligvis, men det går ikke inn i hodene til kvinnene på KG)

Dessuten: En kvinne er den siste som kan gi en mann noe gode dating råd. Man spør ikke gasellen om hvordan man best jakter den, men spør løven...

Her var det mye BS. 

Anonymkode: d3dff...5c8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så søtt. Han må bare skrive til damer på Tinder. Be han om å ikke være så kritisk til hva han skal skrive, men bare prøve seg frem, og så etter hvert invitere på en date. Jeg er dame, også sjenert, men har prøvd meg litt på å skrive på Tinder, og får ikke alltid svar. Men man må jo bare komme seg videre og ikke gi opp.

Anonymkode: 33af0...0a3

Gjest Sitronvann
Skrevet (endret)

Ok, jeg skal prøve å gi noen råd. Han må bygge opp selvtilliten og bare begynne å lære seg small talk. Han må snakke til jenter som om de allerede er gode vennner og vise genuin interesse for temaet. Unngå flåse prat og kverulering. Han kan godt google "hvordan samtale med kvinner" på norsk og engelsk, lese seg opp, se youtube klipp. For det er så mange andre som opplever det samme at noen garantert har postet noen hjelpemidler.

Han kan gjerne lese seg opp på mindfullness også. Mange gode tips for å endre måten en tenker på.

Evt kunne det være til hjelp å gå til en samtalererapeut eller lignende.

Endret av Sitronvann
Gjest Sitronvann
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg er det flaueste innlegget jeg har lest på kg.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sitronvann skrev:

Ok, jeg skal prøve å gi noen råd. Han må bygge opp selvtilliten og bare begynne å lære seg small talk. Han må snakke til jenter som om de allerede er gode vennner og vise genuin interesse for temaet. Unngå flåse prat og kverulering. Han kan godt google "hvordan samtale med kvinner" på norsk og engelsk, lese seg opp, se youtube klipp. For det er så mange andre som opplever det samme at noen garantert har postet noen hjelpemidler.

Han kan gjerne lese seg opp på mindfullness også. Mange gode tips for å endre måten en tenker på.

Evt kunne det være til hjelp å gå til en samtalererapeut eller lignende.

Jeg tror egentlig ikke man trenger å gjøre det til et så stort problem, når mannen er kjekk å se på. Personlig ville jeg bare blitt sjarmert av en kjekk mann som er sjenert (på ekte).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig ikke man trenger å gjøre det til et så stort problem, når mannen er kjekk å se på. Personlig ville jeg bare blitt sjarmert av en kjekk mann som er sjenert (på ekte).

Altså, jeg ville blitt sjarmert om han snakket til meg selv om han er klossete.

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, Minesveiper skrev:

På byn får han ganske mange blikk i løpet av en kveld, men ingen damer tør å ta kontakt. Jeg prøver å hjelpe han og har blant annet introdusert damer jeg ser er interessert i han til han, men når damene blir introdusert vet han ikke hva han skal si og ofte dør samtalen ut fordi han virker totalt uinteressert.

Du kan jo delta i samtalen, da føler han seg kanskje tryggere. Så kan de heller være for seg selv etter en stund.  Samtidig huske på at poenget er at du er der for å hjelpe han og ikke for å vise deg selv frem.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Sitronvann skrev:

Dette tror jeg er det flaueste innlegget jeg har lest på kg.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye BS. 

Hvorfor det?

Som mann her på KG er jeg 100% enig i det han skrev.

• Liker 2
Skrevet

Send ham hit!

..men spøk til side så ville jeg i alle fall oppmuntret ham til å holde blikkkontakt og smile til damer han synes er pene på byen, og å si hei først på tinder. Ingen av dem kjenner ham uansett, så det er jo ingenting å tape på det. Virker egentlig som det han trenger hjelp til ikke er å nærme seg damene i seg selv, men å skjønne at det ikke er så farlig å ta kontakt, litt sånn "Hva er det verste som kan skje?".

Gjest Sitronvann
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mente du her egentlig?

Det er jo han som sliter med å føre vanlige samtaler med jenter og da må han finne ut hvordan han vil gjøre det. Det beste er selvfølgelig å betrakte andre og se hvordan de gjør det, men siden jeg ikke kan tenke meg at ts vil ha kompisen over skulderen når han selv flørter med ei jente bør kompisen utnytte nettet til å finne tips som han kjenner kan være riktig for han å prøve.

AnonymBruker
Skrevet

TS, hvorfor virker han helt uinteressert når han snakker med jenter? Dette må du fortelle at han ikke kan fortsette sånn, hvis han vil ha kontakt. Det er greit å være sjenert, men å virke helt uinteressert er noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, herremann skrev:

Du kan prøve utesteder som har biljard, dart etc. Aktiviteter som gjør at det blir mye bevegelse og samspill i lokalet. Du får automatisk muligheter og ting å prate om da. At alle sitter låst på et bord med sine venner kan gjøre ting veldig vanskelig.

Slike utesteder som har over 90% menn mener du? De eneste kvinnene jeg ser ved billiard bordene og dart skivene er eventuelt dratt dit av sin kjæreste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS, hvorfor virker han helt uinteressert når han snakker med jenter? Dette må du fortelle at han ikke kan fortsette sånn, hvis han vil ha kontakt. Det er greit å være sjenert, men å virke helt uinteressert er noe annet.

Skal han ikke VÆRE SEG SELV da? Slik som jeg har sett repetert 1 million ganger av kvinner her på forumet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal han ikke VÆRE SEG SELV da? Slik som jeg har sett repetert 1 million ganger av kvinner her på forumet.

Hvem skal han ellers være, mener du?

• Liker 5
Gjest Minesveiper
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han er sjenert og reservert. Han klarer ikke helt å ta kontroll over samtalen og føre den. Når damen slutter å snakke, eller slutter å føre samtalen sier det stopp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha en sjenert mann. De er nok mye snillere. Sjenert mann, kom min vei. Men det skjer jo ikke. Det er bare de selvsikre mennene som kommer til meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem skal han ellers være, mener du?

Har du ikke en gang lest konteksten til innlegget du svarer på?

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du fortelle at han ikke kan fortsette sånn,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...