Gjest Aye Skrevet 28. juni 2016 #61 Del Skrevet 28. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, for folk ble ikke nedpsyket av å bli voldtatt. Eller at noen drepte nesten alle innbyggerne i landsbyen deres. Ingen som blir nedpsyket av at sjørøvere dreper familien din Jeg tror du hadde passet inn i en tid der man satte tilbakestående barn på skogen Anonymkode: d1f92...54b Voldtekt og drap har finnes i alle år så lenge mennesker har eksistert og kommer til å finnes så lenge mennesker eksisterer. Nå psyker folk ned andre, dreper og voldtar kun for faenskap, for de synes det er moro og for å føle seg selv bedre. 2 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Jeg merker at du ikke svarer på hva slags bøker du har lest. Det tolker jeg som at du bare har lest romaner som handler om pirater og ikke historiebøker om pirater. Jo historie bøker. Nøyaktig navn husker jeg ikke. Leser sjelden romaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. juni 2016 #62 Del Skrevet 28. juni 2016 6 timer siden, Aye skrev: Mange grusomme dødsmetoder før i tiden ja men ikke bare for pirater. Kvinner ble brent på bålet, folk ble sagd i to. Strekkbenken er jo også en kjent tortur måte de brukte. Så det verste var ikke å være pirat. Høres nesten ut som du ville "leve på sjøen" for å slippe unna det helsefarlige livet på landjorda på den tiden. Så hvorfor ikke gå for det sikreste av alt, sitte her på kg? Det er jo tross alt det du gjør allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. juni 2016 #63 Del Skrevet 28. juni 2016 3 timer siden, Aye skrev: Jo historie bøker. Nøyaktig navn husker jeg ikke. Leser sjelden romaner. Javel men du har uansett et overdrevent romantisert og urealistisk syn på hvordan piratlivet var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. juni 2016 #64 Del Skrevet 28. juni 2016 3 timer siden, Aye skrev: Voldtekt og drap har finnes i alle år så lenge mennesker har eksistert og kommer til å finnes så lenge mennesker eksisterer. Nå psyker folk ned andre, dreper og voldtar kun for faenskap, for de synes det er moro og for å føle seg selv bedre. Før i tiden gikk det for det meste i nyttedreping? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. juni 2016 #65 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Et øyeblikk siden, Lutetium 71 skrev: Høres nesten ut som du ville "leve på sjøen" for å slippe unna det helsefarlige livet på landjorda på den tiden. Noe som blir litt rart med tanke på at det var minst like helsefarlig på havet som det var på landjorda på den tiden. Var det en ting som nesten alltid var med skip så var det rotter og var det noe rotter tok med seg var det sykdommer. Endret 28. juni 2016 av Balian de Ibelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 28. juni 2016 #66 Del Skrevet 28. juni 2016 13 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Høres nesten ut som du ville "leve på sjøen" for å slippe unna det helsefarlige livet på landjorda på den tiden. Så hvorfor ikke gå for det sikreste av alt, sitte her på kg? Det er jo tross alt det du gjør allerede. Jeg sitter ikke på kg. Jeg sitter hjemme, er ute eller et annet sted selv om jeg er på kg. 12 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Javel men du har uansett et overdrevent romantisert og urealistisk syn på hvordan piratlivet var. Lov å drømme litt. Verden har aldri og vil aldri bli romantisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. juni 2016 #67 Del Skrevet 28. juni 2016 1 time siden, Aye skrev: Lov å drømme litt. Verden har aldri og vil aldri bli romantisert. Ja det er lov å drømme. Men det er et faktum at du romantiserer piratlivet. Og jo mange har faktisk en tendens til å romantisere fortiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 28. juni 2016 #68 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) 11 timer siden, Aye skrev: Jeg har faktisk lest mye om sjørøvere før i tiden. De ble ofte hengt tilslutt men de skremmer ikke meg. Kan det være verre en nåtiden? Tvilsomt. Vel, en av mine formødres første ektemanns død ( vi er ikke sikker på om han eller neste ektemann er forfar) , etter at han ble tiltalt for sjørøvere blir beskrevet her. Høres ikke så gøy ut med steile og hjul https://no.m.wikipedia.org/wiki/Steile_og_hjul Endret 28. juni 2016 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reckless Skrevet 29. juni 2016 #69 Del Skrevet 29. juni 2016 13 timer siden, Aye skrev: Voldtekt og drap har finnes i alle år så lenge mennesker har eksistert og kommer til å finnes så lenge mennesker eksisterer. Nå psyker folk ned andre, dreper og voldtar kun for faenskap, for de synes det er moro og for å føle seg selv bedre. Jo historie bøker. Nøyaktig navn husker jeg ikke. Leser sjelden romaner. Så, ettersom du har forstått gjorde de ikke dette i "pirattiden"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 29. juni 2016 #70 Del Skrevet 29. juni 2016 Jeg regner med at sure, gretne folk har eksistert siden tidenes morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 29. juni 2016 #71 Del Skrevet 29. juni 2016 Tråden er ryddet for personangrep. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #72 Del Skrevet 26. februar 2023 Hvor ble det av hedersmannen Aye??? Anonymkode: d3376...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #73 Del Skrevet 26. februar 2023 Gjest Aye skrev (På 27.6.2016 den 1.01): Høres mye bedre ut enn nåtiden. Jeg vet hvordan det var. Likevel skulle jeg ønske jeg levde i den tiden. Som sjørøver. Jo og mange jeg vil ødelegge for. Som fortjener det! Alle ynglet ikke i hytt og pine. Verre nå i 2016. Damene var ikke kun ute etter barn og lurte menn til det. Menn på den tiden stakk som regel av fra damene de gjorde gravide så ikke så bra «deal»for oss kvinner. Barn utenfor ekteskap og uten noen særlig mulighet for å forsørge seg og barnet, kanskje utstøtt av familien.. Anonymkode: d9db0...37d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 4. mars 2023 #74 Del Skrevet 4. mars 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #75 Del Skrevet 4. mars 2023 DizzyRonson skrev (På 26.6.2016 den 22.37): vor gutter prøver å være jenter å jentene prøver å være gutter: kan du utdype? Er kvinne og bare meg selv jeg. Prøver ikke å være noen eller passe inn i en boks. Anonymkode: 681a4...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #76 Del Skrevet 4. mars 2023 Ikke feil tid- feil samfunn. Finn et samfunn der folk er mindre induvidualistiske og bryr seg mer om "flokken" sin. Der folk faktisk trives å leve sammen Anonymkode: 4487f...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #77 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg vil tilbake til da jeg levde i middelalderen og under 2. verdenskrig. Det siste for å oppleve frihetsdagen på nytt. Anonymkode: ae2ce...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 5. mars 2023 #78 Del Skrevet 5. mars 2023 Vår tid er her og nå, så vi får bare holde ut til noen finner opp en tidsmaskin. Det er heller ingen garanti for at gresset er grønnere verken før eller senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå