Gå til innhold

Faen jeg lever i feil tidsalder! :(

Gjest Aye

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje sjørøverne hadde mange! flere barn enn deg. Overalt:fnise: Folk har ikke mange barn i dag. De hadde mange flere før. Forstår ikke hvorfor du synes folk yngler i hytt og pine. Det fødes langt under 2 per kvinne, dvs ikke nok til å opprettholde befolkningen engang. Den stiger pga innvandring, ikke pga av at vi formerer oss noe effektivt. 

Anonymkode: 799ef...061

Verden begynner å bli overbefolket nå! Mye mer mennesker enn før i tiden. Tror ikke folk bare kunne reise over til et bedre land for å leve luksus i den tiden. Så kanskje mindre innvandring da? Er jo i de landa de yngler mest! 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ville nok veldig fort endt med en kniv i brystet på en pirat båt...

Anonymkode: e234f...b91

Nei for jeg skulle jo vert kaptein så jeg får sjefe over de andre. Takler ikke at andre sjefer over meg. De måtte bare gjøre som jeg sa. Måtte jo vert litt rik i den tiden. 

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

For meg virker det som du har et romantisert syn på sjørøver livet. Hollywood filmene om sjørøvere viser ikke hvordan det var.

Vet godt hvordan det var. Vet det meste om sjørøvere før i tiden også. Skifter ikke mening om at jeg vil leve i den tiden for det.

1 time siden, asterix skrev:

Får håpe dere som ønsker dere langt tilbake i tid er unge og sterke både fysisk og psykisk da, siden livsvilkårene var knallharde og levealderen på den tiden var under halvparten av det den er nå. Og håper også at dere kan spise hva som helst av mat og gå uten mat i dagevis. Leger og medisiner må dere også bare glemme, og dopapir, såpe og tannkrem og generelt kroppshygiene var så godt som ikke eksisterende. Alt av søppel og kloakk fløt i gatene og rotter og lopper og lus herjet, for ikke å snakke om alle mulige slags ekle sykdommer vi omtrent ikke har hørt om en gang.

Tipper at etter ei uke hadde dere grått og tryglet om å få komme tilbake til trygge gode moderne tider.

Bryr meg ikke om hva som fløt i gatene. Ville jo levd på sjøen så lenge det varte.

28 minutter siden, Tom/Loki skrev:

Har du sett for mange sjørøver filmer kanskje:fnise:

Å jaa! Men ikke derfor jeg vil tilbake i tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leve i en annen tidsalder (som ikke er fremtiden): Er du rablende gal?

Reise til, og besøke en annen tidsalder, med oppdatert vaksineplan, hauger av antibiotika, skuddsikker vest, medbrakt kirurg og feltlege og tilstrekkelig med våpen og ammunisjon: Muligens

Viktig å huske på at fortiden ikke er som på film, den er også potensielt veldig dødelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dama mi og jeg er enige om at vi er født 50 år for sent. Vi har gått glipp av alt det som var bra av film og musikk, da det skjedde. Virker ikke som de som opplevde det er klar over hvor STORT det var. Bortkastet. :sukk:

Anonymkode: 60183...5e4

Det er samme effekt som gjør at prisen på kunstverk går opp i pris etter at kunstneren dauer. Nostalgi har en prislapp. Samtidig så setter du jo ikke pris på tiden vi lever i nå, samme effekt gjelder for den.

Vi har aldri hatt det så bra som nå.

Fortiden var stort sett enten jævlig, kjedelig, eller langdryg.

Eller alt på en gang.

Greit å være turist, men ikke bo der. Hadde du reist tilbake for å bli værende, hadde du garantert fått noe så eksotisk som fremtidsnostalgi etter en stund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 27.6.2016 at 11.52, Aye skrev:

Nei for jeg skulle jo vert kaptein så jeg får sjefe over de andre. Takler ikke at andre sjefer over meg. De måtte bare gjøre som jeg sa. Måtte jo vert litt rik i den tiden. 

For det første så ville du aldri i verden blitt kaptein, for det andre så er ikke kapteinen skånet for risikoen å få en kniv i brystet og for det tredje så var ikke pirat kapteiner rike, de aller fleste av dem var lut fattige.

Bryr meg ikke om hva som fløt i gatene. Ville jo levd på sjøen så lenge det varte.

Men bryr du deg om hva som fløt i drikketankene til båten? Og hva som kravlet i mat tønnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så ville du aldri i verden blitt kaptein, for det andre så er ikke kapteinen skånet for risikoen å få en kniv i brystet og for det tredje så var ikke pirat kapteiner rike, de aller fleste av dem var lut fattige.

Men bryr du deg om hva som fløt i drikketankene til båten? Og hva som kravlet i mat tønnene?

I den tiden hadde jeg ikke fått sjokk for å være fattig, sett hva som kravlet i mat tønnene eller redd for å sloss og risikere å få en kniv i brystet (det risikerer vi nå faen meg i nåtiden likevel) for da hadde jeg ikke vert innom framtiden (nåtiden) å sett hvor fæle folk er, for hjernevaska de er, hvor lite respekt og oppdragelse barn har, hvor lite sosial folk, er alt er på nett nå, maktsyke kvinnfolk, pengegale mennesker som er rike men må ha mer!! Det var kanskje tung den gangen men nåtiden går bare utover psyken til folk! 

Ville heller leve på sjøen som sjørøver selv om det var risikofyllt. Er risikofyllt å leve nå også må dere huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 26.6.2016 at 22.27, Aye skrev:

Jeg liker ikke denne tiden vi lever i. Alle er bare så sure, stressa, og vil ødelegge for andre. Vanlig med angst, depresjoner og psykisk sykdommer. Alt er bare trist og grått. 

Jeg skulle levd som sjørøver i den tiden sjørøver herjet.

Lol. Så du tenker at å reise rundt og voldta og plyndre og ødelegge andre mennesker er en mindre grå tilværelse? Du tenker at du aldri ville sett hvor slemme folk er idet sjørøver-kollegaen skjærer kniven inn i øyet på bonden dere plyndrer?

Jaja

Anonymkode: d1f92...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes jo fortsatt sjørøvere, hvorfor ikke henge deg på dem? Om noen hundre år romantiserer man sikkert livet som somalsk pirat også.

Du romantiserer voldsomt. Men har ikke så mye jeg skulle sagt, kunne selv ønske jeg hadde vært ung på 60-tallet.

Anonymkode: 0adb4...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror livet som sjørøver var langt mindre lukrativt enn det vi ser på hollywoodfilmer. Skjørbruk, ensidig kost, tenner som falt ut ved 20-årsalderen (hvis du hadde flaks nok til å leve så lenge) osv osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol. Så du tenker at å reise rundt og voldta og plyndre og ødelegge andre mennesker er en mindre grå tilværelse? Du tenker at du aldri ville sett hvor slemme folk er idet sjørøver-kollegaen skjærer kniven inn i øyet på bonden dere plyndrer?

Jaja

Nettopp de angrep i stedet for å psyke ned folk til de ikke klarer mer! Ingen forlanget å leve perfekt. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo fortsatt sjørøvere, hvorfor ikke henge deg på dem? Om noen hundre år romantiserer man sikkert livet som somalsk pirat også.

Du romantiserer voldsomt. Men har ikke så mye jeg skulle sagt, kunne selv ønske jeg hadde vært ung på 60-tallet.

Anonymkode: 0adb4...d99

Nei takk. Vil ikke være den eneste hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare hatt en stor nok båt (ikke noe moderne racer båt) så kunne jeg levd på sjøen bort fra dette samfunnet. Røvet fra mennesker jeg ikke liker først og fremst. Arrr! Det hadde vert livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Jeg finner det skremmende hvordan noen romantiserer fortiden de gjør.

Det viser en enorm mangel på historiekunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Vet godt hvordan det var. Vet det meste om sjørøvere før i tiden også. Skifter ikke mening om at jeg vil leve i den tiden for det.

Det tviler jeg sterkt på at du gjør. Basert på det du skriver har du et ekstremt romantisert syn på piratlivet som ikke har rot i virkeligheten om hvordan det virkelig var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det tviler jeg sterkt på at du gjør. Basert på det du skriver har du et ekstremt romantisert syn på piratlivet som ikke har rot i virkeligheten om hvordan det virkelig var.

Jeg har faktisk lest mye om sjørøvere før i tiden. De ble ofte hengt tilslutt men de skremmer ikke meg. Kan det være verre en nåtiden? Tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Balian de Ibelin
4 minutter siden, Aye skrev:

Jeg har faktisk lest mye om sjørøvere før i tiden. De ble ofte hengt tilslutt men de skremmer ikke meg. Kan det være verre en nåtiden? Tvilsomt.

Eller så ble de satt på en øde øy uten treer eller mat. Og alt de fikk med seg var en pistol og en flaske med alkohol hvor de fikk valget mellom enten og skyte seg selv med enn gang. Eller dø sagte av sult.

Her kan du lese mer om de beste straffemetoder for pirater

http://pirateattack.co.uk/top-ten-pirate-punishments-2/

Er fult mulig du har lest mye om pirater men det er ingen tvil at du romantiserer piratlivet.  

Men av nysgjerrighet hva slags bøker om pirater har du lest ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Eller så ble de satt på en øde øy uten treer eller mat. Og alt de fikk med seg var en pistol og en flaske med alkohol hvor de fikk valget mellom enten og skyte seg selv med enn gang. Eller dø sagte av sult.

Her kan du lese mer om de beste straffemetoder for pirater

http://pirateattack.co.uk/top-ten-pirate-punishments-2/

Er fult mulig du har lest mye om pirater men det er ingen tvil at du romantiserer piratlivet.  

Men av nysgjerrighet hva slags bøker om pirater har du lest ?

Mange grusomme dødsmetoder før i tiden ja men ikke bare for pirater. Kvinner ble brent på bålet, folk ble sagd i to. Strekkbenken er jo også en kjent tortur måte de brukte. Så det verste var ikke å være pirat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Aye skrev:

Nettopp de angrep i stedet for å psyke ned folk til de ikke klarer mer! Ingen forlanget å leve perfekt. 

Nei takk. Vil ikke være den eneste hvite.

Ja, for folk ble ikke nedpsyket av å bli voldtatt. Eller at noen drepte nesten alle innbyggerne i landsbyen deres. Ingen som blir nedpsyket av at sjørøvere dreper familien din

Jeg tror du hadde passet inn i en tid der man satte tilbakestående barn på skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
24 minutter siden, Aye skrev:

Mange grusomme dødsmetoder før i tiden ja men ikke bare for pirater. Kvinner ble brent på bålet, folk ble sagd i to. Strekkbenken er jo også en kjent tortur måte de brukte. Så det verste var ikke å være pirat.

Jeg merker at du ikke svarer på hva slags bøker du har lest.

Det tolker jeg som at du bare har lest romaner som handler om pirater og ikke historiebøker om pirater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...