AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #21 Skrevet 26. juni 2016 17 minutter siden, Aye skrev: Høres mye bedre ut enn nåtiden. Jeg vet hvordan det var. Likevel skulle jeg ønske jeg levde i den tiden. Som sjørøver. Så du liker blodslit arbeide, konstante helseplager, å drepe folk som yrke, og ha ha stor risiko for å bli drept selv, eller drukne på sjøen, dårlig og lite mat og drikke, osv? Anonymkode: e234f...b91 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #22 Skrevet 26. juni 2016 20 minutter siden, Aye skrev: Jo og mange jeg vil ødelegge for. Som fortjener det! Alle ynglet ikke i hytt og pine. Verre nå i 2016. Damene var ikke kun ute etter barn og lurte menn til det. Som sjørøver så får du ikke mye med damer å gjøre gitt. Anonymkode: e234f...b91
Gjest Aye Skrevet 27. juni 2016 #23 Skrevet 27. juni 2016 Elsker sjøen jeg og er ikke redd for å drukne eller bli drept. Kunne bodd på sjøen!!! Hadde jeg bare hatt stor nok båt. Hadde nok ikke vert redd den gang heller. Problemet er vel at jeg hadde ikke klart å drept noen, kun i selvforsvar. Arbeidsløs da nei? Ikke helt arbeidsløs nå heller selv om jeg er ufør. Måtte så klart vert kaptein og bestemt over de andre. Liker ikke at andre sjefer over meg. Kun under sexlek.
Gjest Aye Skrevet 27. juni 2016 #24 Skrevet 27. juni 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sjørøver så får du ikke mye med damer å gjøre gitt. Anonymkode: e234f...b91 Bra jeg er bisexsuell da
Gjest Belle âme Skrevet 27. juni 2016 #25 Skrevet 27. juni 2016 Ville vore ungdom på 70, 80 og 90-tallet😊
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #26 Skrevet 27. juni 2016 4 timer siden, Aye skrev: Jeg liker ikke denne tiden vi lever i. Alle er bare så sure, stressa, og vil ødelegge for andre. Vanlig med angst, depresjoner og psykisk sykdommer. Alt er bare trist og grått. Jeg skulle levd som sjørøver i den tiden sjørøver herjet. Det var et liv jeg hadde likt. Ikke minst stilen min passer. Nå må folk kommentere alt hvordan folk går kledd. Å ja det er mange jeg kunne tenkt å røve fra!! Men vi lever i den verste tiden. Denne tiden når folk er crazy og yngler i hytt og pine. Blæh Jeg tror kanskje sjørøverne hadde mange! flere barn enn deg. Overalt Folk har ikke mange barn i dag. De hadde mange flere før. Forstår ikke hvorfor du synes folk yngler i hytt og pine. Det fødes langt under 2 per kvinne, dvs ikke nok til å opprettholde befolkningen engang. Den stiger pga innvandring, ikke pga av at vi formerer oss noe effektivt. Anonymkode: 799ef...061 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #27 Skrevet 27. juni 2016 7 timer siden, Aye skrev: Bra jeg er bisexsuell da Det ville nok veldig fort endt med en kniv i brystet på en pirat båt... Anonymkode: e234f...b91 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. juni 2016 #28 Skrevet 27. juni 2016 (endret) 8 timer siden, Ananas. skrev: Unnskyld meg, men mener du å påstå at du hadde klart deg bedre i en tid uten prevensjon? Dette hatet ditt mot gravide kvinner kan ikke løses ved å drømme seg tilbake til en annen tid. Det har faktisk vært former for prevensjon siden antikken men de var ikke særlig gode også var de bare for de rike. Det var først på 1800 tallet at man fikk noe som fungerte til en viss grad men det var selvsagt også bare for de rike. Men i dag er prevensjonen mye bedre og mer tilgjengelig en tidligere. Endret 27. juni 2016 av Balian de Ibelin
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. juni 2016 #30 Skrevet 27. juni 2016 8 timer siden, Aye skrev: Høres mye bedre ut enn nåtiden. Jeg vet hvordan det var. Likevel skulle jeg ønske jeg levde i den tiden. Som sjørøver. For meg virker det som du har et romantisert syn på sjørøver livet. Hollywood filmene om sjørøvere viser ikke hvordan det var.
asterix Skrevet 27. juni 2016 #31 Skrevet 27. juni 2016 Får håpe dere som ønsker dere langt tilbake i tid er unge og sterke både fysisk og psykisk da, siden livsvilkårene var knallharde og levealderen på den tiden var under halvparten av det den er nå. Og håper også at dere kan spise hva som helst av mat og gå uten mat i dagevis. Leger og medisiner må dere også bare glemme, og dopapir, såpe og tannkrem og generelt kroppshygiene var så godt som ikke eksisterende. Alt av søppel og kloakk fløt i gatene og rotter og lopper og lus herjet, for ikke å snakke om alle mulige slags ekle sykdommer vi omtrent ikke har hørt om en gang. Tipper at etter ei uke hadde dere grått og tryglet om å få komme tilbake til trygge gode moderne tider. 5
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. juni 2016 #32 Skrevet 27. juni 2016 4 minutter siden, asterix skrev: Får håpe dere som ønsker dere langt tilbake i tid er unge og sterke både fysisk og psykisk da, siden livsvilkårene var knallharde og levealderen på den tiden var under halvparten av det den er nå. Og håper også at dere kan spise hva som helst av mat og gå uten mat i dagevis. Leger og medisiner må dere også bare glemme, og dopapir, såpe og tannkrem og generelt kroppshygiene var så godt som ikke eksisterende. Alt av søppel og kloakk fløt i gatene og rotter og lopper og lus herjet, for ikke å snakke om alle mulige slags ekle sykdommer vi omtrent ikke har hørt om en gang. Tipper at etter ei uke hadde dere grått og tryglet om å få komme tilbake til trygge gode moderne tider. Ja det er ikke mange som er klar over hvor ille det faktisk var for de aller fleste mennesker før i tiden. De har et alt for romantisk og naivt syn på fortiden. Jeg tror de dømmer det ut i fra filmer og serier som regel ikke er i nærheten av og vise hvordan ting egentlig var. Ta f.eks Downton Abbey livet til de i kjelleren (tjenerne) var langt hardere en hva det framstilles i den serien. Ja det er nok mange som ville fått seg et sjokk om de hadde vist hvordan ting egentlig var før i tiden. Man kan jo faktisk bare gå tilbake til 1900 hvor den gjennomsnittlige levealder var 32 og i 2012 var den 70. Og hvor barnedødeligheten var 19.5% i 2012 var den 3.69%. Det gjennomsnittlige menneske tjente $2000 i 2012 tjente man gjennomsnittlig $10.070. 68.7% av verdens befolking levde i ekstrem fattigdom i 1900 i 2012 var tallet nede i 16.9% Folk som hadde leseferdigheter var 42% i 1900 i 2012 var det 84%.
Gjest Tom/Loki Skrevet 27. juni 2016 #34 Skrevet 27. juni 2016 Har du sett for mange sjørøver filmer kanskje
Gjest Sitronvann Skrevet 27. juni 2016 #35 Skrevet 27. juni 2016 1 time siden, Balian de Ibelin skrev: Det har faktisk vært former for prevensjon siden antikken men de var ikke særlig gode også var de bare for de rike. Det var først på 1800 tallet at man fikk noe som fungerte til en viss grad men det var selvsagt også bare for de rike. Men i dag er prevensjonen mye bedre og mer tilgjengelig en tidligere. Fattigfolk som hadde tilgang til tarmer brukte dette. En knute i enden og dytt den på....
DizzyRonson Skrevet 27. juni 2016 #36 Skrevet 27. juni 2016 8 minutter siden, Sitronvann skrev: Fattigfolk som hadde tilgang til tarmer brukte dette. En knute i enden og dytt den på.... Så er det det å velge tynntarm eller tykktarm. Kanskje du bare trengte en blindtarm 1
Gjest Sitronvann Skrevet 27. juni 2016 #37 Skrevet 27. juni 2016 16 minutter siden, DizzyRonson skrev: Så er det det å velge tynntarm eller tykktarm. Kanskje du bare trengte en blindtarm Jeg er ikke hankjønn
DizzyRonson Skrevet 27. juni 2016 #38 Skrevet 27. juni 2016 4 minutter siden, Sitronvann skrev: Jeg er ikke hankjønn Det trur jeg ikke før jeg ser det..
caskerette Skrevet 27. juni 2016 #39 Skrevet 27. juni 2016 89, 90 og 91. De tre åra kunne jeg gjerne levd om igjen og om igjen :-)
Gjest Sitronvann Skrevet 27. juni 2016 #40 Skrevet 27. juni 2016 4 minutter siden, DizzyRonson skrev: Det trur jeg ikke før jeg ser det.. Det får du nok aldri se.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå