Gå til innhold

Jobb eller bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomme med det er at jeg hadde sendt melding til sjefen der jeg spurte om hun kunne hjelpe meg med å få byttet vakten min med noen eller om jeg kunne fått fri hvis det var mulig. Også fikk jeg aldri svar, så jeg dro på jobb. Og når jeg kom på jobb sa hun at hun ikke skjønte hvorfor jeg var på jobb fordi hun trodde jeg skulle i bryllup. Så jeg hadde fått fri, men ikke svar. Og når jeg var på jobb ble jeg syk, men fikk ikke lov å dra hjem eller slutte tidlig selv om jeg var utrolig dårlig og følte jeg måtte kaste opp.:dry:

Anonymkode: 0925f...e30

"får ikke lov"? Er du syk og føler du må kaste opp skal du da for svarte svingende ikke oppholde deg et sted det serveres mat, både for din egen del og for kundenes del!

(mitt sinne er ikke rettet mot deg, men mot din sjef.)

Du har rett på egenmelding ved sykdom, uansett hva sjefen måtte mene om det. 

Anonymkode: 9ee95...2c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Siden du var 12 år???? Barnearbeid kalles vel det. Høres jo helt vanvittig ut.

Anonymkode: d3525...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 3. juli 2016 at 14.34, AnonymBruker skrev:

Så dårlig lønn, er det virkelig så lite du tjener?

Anonymkode: 4eebb...8b0

Ja, det er det.

De to første årene, det vil si fram til jeg fylte 15. Fikk jeg 52kr timen. Da jobbet jeg ca 1-3 ganger uken, det varierte veldig fra uke til uke. Og da jobbet jeg gjerne 2-5 timer. De som var over 18 år i teamet, men som gjøre nøyaktig det samme som jeg gjorde fikk nesten trippelt så mye i timen.

Nå får jeg 72kr timen. Urettferdig lite etter min mening. 

Holder på å søke nye jobber nå. 

Anonymkode: 0925f...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. juli 2016 at 14.29, AnonymBruker skrev:

Morsomme med det er at jeg hadde sendt melding til sjefen der jeg spurte om hun kunne hjelpe meg med å få byttet vakten min med noen eller om jeg kunne fått fri hvis det var mulig. Også fikk jeg aldri svar, så jeg dro på jobb. Og når jeg kom på jobb sa hun at hun ikke skjønte hvorfor jeg var på jobb fordi hun trodde jeg skulle i bryllup. Så jeg hadde fått fri, men ikke svar. Og når jeg var på jobb ble jeg syk, men fikk ikke lov å dra hjem eller slutte tidlig selv om jeg var utrolig dårlig og følte jeg måtte kaste opp.:dry:

Anonymkode: 0925f...e30

Så ordentlig og ryddig av deg. Fint av deg å skrive pg spørre på den måten. Ordentlig og fint av deg å gå på jobb da du ikke fikk svar.

Utrolig dårlig av sjefen å ikke svare. Sa du ikke at du kom på jobb fordi du ikke fikk svar og dermed tenkte at du var pliktig til å gå på jobb? Hva sa hun til forsvar at hun ikke hadde svart? Dette var virkelig dårlig og respektløs behandling av en sjef.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎26‎.‎06‎.‎2016 at 20.54, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har et problem. Usikker på om dette er rett plass å spørre om dette?

Jeg er 15 år og har jobbet på Burger King i snart 3 år. Vi får vaktliste hver uke. Jeg jobber i kassen, så hvis jeg skal bytte vakt med noen i teamet må det være en av de som har hatt opplæring i kassen. Det er 3 forskjellige opplæringer. Det er de som lager mat, de som står i kassen og de som vasker. Så er ikke alle i teamet som kan ta vakten for meg selv om de har tid pga de har en annen opplæring. 

Problemet mitt er at jeg takket ja igår til å synge i ett bryllup på lørdagen som kommer nå. Etter jeg hadde takket ja, så jeg på vaktlisten og oppdaget at jeg må jobbe på lørdag. 

På Burger King får jeg 72kr timen og når jeg skal jobbe 5 timer denne lørdagen tjener jeg 360kr, og for å bare synge to sanger i dette bryllupet tjener jeg 1000kr.

Jeg har spurt nesten alle i teamet om de kan ta vakten min, men alle er enten på ferie eller har ikke muligheten. Og sjefen nekter å gi meg fri. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg stresser!

 

Anonymkode: 0925f...e30

Trodde for øvrig at ingen under 18år har tillatelse for å stå i kassen? Har du virkelig jobbet der siden du var 12år? Barnearbeidere er da ikke lov i Norge! (Du sier ikke noe om hva og hvor kontinuerlig, så for alt jeg vet, kan du være barnet/slektskap til eieren, som har gitt deg en "jobb" ved enkelte tilfeller, som å feie gulver, eller vaske bord.)Noe sier meg at alderen din ikke er satt opp korrekt her, håper i alle fall at det er tilfelle! Så for meg at som 15åring kan man vel få en sommerjobb på slike steder som ryddehjelp? Syns det høres veldig merkelig ut. Følte for å kommentere akkurat det. Mitt svar til ditt spørsmål her: Du har spurt nesten  alle i diitt team, da er alternativene å spørre de resterende av ditt team, eller gå på jobb. Du kan også eks spørre de som allerede har sagt nei, at du gir de et godt tilbud i forbindelse med bytting av vakt, for eksempel om de tjener samme som deg, kan du tilby de 500kr i stedet for 360? Eller eks 600kr? El. Du vil da fortsatt tjene på å synge i bryllupet, og din kollega på Burger King vil mest sannsynlig være fornøyd. Kan evt bli vinn vinn situasjon! ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...