Gå til innhold

Sykkelferie - tips??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et par på 24 og 32 år som planlegger en sykkelferie i sommer. Vi har bestilt flybilletter tur/retur Amsterdam. Ingen av oss er i spesielt god form, men er forberedt på noen mil hver dag. 

Han vil helst sykle fra sted til sted, sånn at vi har med oss all bagasjen hele veien og overnatter på flere steder. Jeg derimot vil helst ha base litt i utkanten av Amsterdam og ta dagsturer til forskjellige byer, for å slippe å drasse på masse bagasje.

Hva ville dere ha valgt? Hva bør man tenke på dersom man velger det ene eller andre alternativet? Fordeler og ulemper. Dere må også gjerne komme med tips til ting man bør gjøre og se i Nederland!:-)

Anonymkode: 27a14...351

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hans alternativ er definitivt mye bedre. Bare ikke ta med dere masse bagasje.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Hans alternativ er definitivt mye bedre. Bare ikke ta med dere masse bagasje.

Ja, jeg er forøvrig enig i det, men hvordan fungerer det? Bør man pakke i sekk? Eller sånne sidevesker? Hva må man ha med? Vi er helt blanke, aldri gjort dette før:-)

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er forøvrig enig i det, men hvordan fungerer det? Bør man pakke i sekk? Eller sånne sidevesker? Hva må man ha med? Vi er helt blanke, aldri gjort dette før:-)

De jeg møtte som syklet rundt Balkans hadde veldig lite klær med seg, og hadde alt i sidevesker. Type to av hver type plagg (her er det bra med hurtigtørkende klær som er lett å vaske) og litt mer undertøy. Ikke pakk i sekk, det vil bli glovarmt å sykle med sekk.

Ville hatt med lappesett til dekkene. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

De jeg møtte som syklet rundt Balkans hadde veldig lite klær med seg, og hadde alt i sidevesker. Type to av hver type plagg (her er det bra med hurtigtørkende klær som er lett å vaske) og litt mer undertøy. Ikke pakk i sekk, det vil bli glovarmt å sykle med sekk.

Ville hatt med lappesett til dekkene. 

Hm, takk for tips.

Håper flere kan komme med innspill.

Skrevet

Hvis dere ikke er erfarne hadde jeg ikke lagt ut på tur fra sted til sted på egenhånd. 

Alternativet er som du skrive å bo et sted og ta dagsturer derfra - evnt. kan dere sjekke om det finnes noen som arrangerer turer - da får dere fraktet bagasje og rutene er lagt opp på forhånd. 

AnonymBruker
Skrevet

sett sykelen i tak stativet på bile og kjør en tur med den

Anonymkode: e7af3...11a

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, punkyB skrev:

Hvis dere ikke er erfarne hadde jeg ikke lagt ut på tur fra sted til sted på egenhånd. 

Alternativet er som du skrive å bo et sted og ta dagsturer derfra - evnt. kan dere sjekke om det finnes noen som arrangerer turer - da får dere fraktet bagasje og rutene er lagt opp på forhånd. 

Det er nettopp det jeg er litt redd for, at vi tar oss vann over hodet. Takk for innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...