AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Den siste uken har jeg hatt konstant verk i hoften, og smerten stråler nedover låret, og av og til nedover leggen også. Hoften føles stiv, men jeg har god bevegelighet, og det er ikke problemer å gå med den. Når jeg trykker på ett punkt gjør det veldig vondt inne i hoften, og det stråler nedover hele beinet (høyre side). Verst er den når jeg sitter, men det er veldig vanskelig å finne en god liggestilling om natten også. Jeg må bygge opp bak ryggen og hoften, eller ligge med pute mellom beina, for at det skal være nogenlunde komfortabelt. Er det noen som har hatt noe tilsvarende, og som vet hva det kan være? (Legen sjekket bare bevegeligheten, og ville bare at jeg skulle se det an så lenge jeg klarte gå ordentlig. Men for meg er det et problem å ikke klare sitte eller ligge uten smerter) Anonymkode: 9ed9d...a6f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Det kan komme fra ryggen eller noe annet, vanskelig å si. Klarer du å gå tur i ulent terreng? Har hørt at det skal være bra. God bedring! Anonymkode: 5d080...b98
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan komme fra ryggen eller noe annet, vanskelig å si. Klarer du å gå tur i ulent terreng? Har hørt at det skal være bra. God bedring! Anonymkode: 5d080...b98 Takk for det. Jeg går tur i ulendt terreng nesten hver dag, og det har ikke hjulpet dessverre. Anonymkode: 9ed9d...a6f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Det kan være piriformissyndrom. Tøying er i så fall gull verdt! Anonymkode: fb3d0...586 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 Er du mann eller kvinne? Undersøkte legen for senebetennelse i hofteregionen? Anonymkode: e2694...3c9
Pinkee Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Piriformis jeg og tenkte, sjekk ut om smertene stemmer. Er det det, er det tøying som må til.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Bursitt eller slimposebetennelse. Få legen til å henvise til fysioterapeut, leger er ikke så drillet på sånt. Rart at han ikke henviste deg videre med en gang. Anonymkode: f736a...110
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan være piriformissyndrom. Tøying er i så fall gull verdt! Anonymkode: fb3d0...586 2 minutter siden, Pinkee skrev: Piriformis jeg og tenkte, sjekk ut om smertene stemmer. Er det det, er det tøying som må til. Takk for tips. Der står det at det er bekkenet og setet som er smertefullt. Det stemmer ikke helt hos meg siden det er selve hoften som verker, men tøying er vel aldri galt, og det skader ikke prøve. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mann eller kvinne? Undersøkte legen for senebetennelse i hofteregionen? Anonymkode: e2694...3c9 Jeg er kvinne. Legen sjekket bevegelighet, og sjekket hvordan jeg gikk, og sa at vi skulle se det an. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bursitt eller slimposebetennelse. Få legen til å henvise til fysioterapeut, leger er ikke så drillet på sånt. Rart at han ikke henviste deg videre med en gang. Anonymkode: f736a...110 Sjekket dette nå, og det stemmer ganske godt med hvordan jeg opplever det, bortsett fra at jeg ikke får økte smerter ved belastning. Det er så lang ventetid til fysioterapeut her, og det er kanskje derfor han ikke henviste med en gang? Anonymkode: 9ed9d...a6f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 Jeg hadde prøvd å tøye setemuskulaturen etter at du har vært i bevegelse, brukt gode sko og prøvd andre former for belastning enn du pleier og sett om du kommer du noen vei med det. Anonymkode: 81ef9...4d9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 Når du er kvinne kan du ha problemer i underlivet som lager symptomer i hofteregionen. Selv om dette er skjeldent bør det ikke utelukkes. Anonymkode: e2694...3c9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 Blir du stiv etter å ha sittet i ro? Har du fått tatt rtg/mr for å utelukke slitasje/artrose? Jeg fikk det som 19-åring. Hofteprotese da jeg var 25. Jeg stivnet i hoften etter å ha vært i ro. Og smerten gikk nedover lår og til kneet og av og til leggen. Det ble verre og berre og til slutt fikk jeg en fantastisk ny hofte :-) kan jo være greit å sjekke det vertfall. Anonymkode: c3711...8c3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde prøvd å tøye setemuskulaturen etter at du har vært i bevegelse, brukt gode sko og prøvd andre former for belastning enn du pleier og sett om du kommer du noen vei med det. Anonymkode: 81ef9...4d9 Takk for tips. Som jeg skrev over kommer jeg til å prøve tøying, men smertene sitter ikke i setet, men i selve hofta. Hvis jeg skal peke ut akkurat det punktet jeg kan trykke på som fører til at jeg får ekstremt vondt, er det akkurat der hoftebeinet og hoftekula møtes. Gode sko har jeg heldigvis, og jeg skal prøve andre former for belastning. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du er kvinne kan du ha problemer i underlivet som lager symptomer i hofteregionen. Selv om dette er skjeldent bør det ikke utelukkes. Anonymkode: e2694...3c9 Takk for tips. Jeg hadde gynek. med innvendig ultralyd for noen få måneder siden, og føler meg ganske trygg på at det ikke er fra underlivet. 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir du stiv etter å ha sittet i ro? Har du fått tatt rtg/mr for å utelukke slitasje/artrose? Jeg fikk det som 19-åring. Hofteprotese da jeg var 25. Jeg stivnet i hoften etter å ha vært i ro. Og smerten gikk nedover lår og til kneet og av og til leggen. Det ble verre og berre og til slutt fikk jeg en fantastisk ny hofte :-) kan jo være greit å sjekke det vertfall. Anonymkode: c3711...8c3 Takk for at du fortalte din historie. Om jeg blir mer stiv av å sitte i ro er usikkert, men det gjør vondt! Jeg kan ikke sitte mer enn 15-20 minutter sammenhengende uten å bevege meg. Jeg har ikke tatt røntgen. Jeg fortalte min mor om dette nå i sted, og hun fortalte meg at det var slik hennes Bechterew startet. Jeg skal bestille time til kiropraktor i morgen. Hun henviser meg til røntgen hvis hun mener det er nødvendig. Anonymkode: 9ed9d...a6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå