AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Dere som trener hver dag, hvordan får dere tid til det, når det må kombineres med skole, jobb, sosiale ting og andre ærender? Jeg skulle gjerne trent tilnærmet hver dag (selvfølgelig en hviledag innimellom), fordi det er så mye innen fysisk aktivitet jeg liker å gjøre, og derfor har jeg glede av å være fysisk aktiv hver dag! Men jeg får ikke tiden til å strekke til. Er fulltidsstudent (medisinstudiet), jobber 1-2 vakter i uka, og i tillegg må jeg gjøre husarbeid og andre nødvendige ting. Vil også gjerne være sosial en kveld eller to per uke. Noen tips? Hvordan får du det til å fungere? Anonymkode: 60e96...f48
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Kombinerer det. Løper/sykler til jobb, er sosial gjennom aktivitet etc. Anonymkode: 00cc5...920 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kombinerer det. Løper/sykler til jobb, er sosial gjennom aktivitet etc. Anonymkode: 00cc5...920 Jeg tror nok ikke det blir særlig populært hvis jeg foreslår joggetur istedet for å dra på byen når vi venninnene skal møtes... Anonymkode: 60e96...f48 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 Stå opp halv seks og ta en løpetur Anonymkode: 71b9c...999 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stå opp halv seks og ta en løpetur Anonymkode: 71b9c...999 Man får jo ikke bedre tid av det siden man blir nødt til å legge seg tidligere Anonymkode: 9c216...194 3
Ciara Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Det kommer nok veldig an på hvilke aktiviteter du liker. Løping er kanskje det enkleste å få til, for da trenger du egentlig bare tre kvarter. Jeg løper til jobb i blant, og det er veldig tidsbesparende for meg. Da bruker jeg én time på løpingen og ti minutter på dusjing og skifting, men vanligvis bruker jeg uansett 45 min til jobb, så i realiteten har jeg jo da fått trent og bare brukt 25 min ekstra i løpet av dagen. Men ellers så mener jeg jo at man ikke behøver å trene hver dag. Det er viktig å ha tid til andre ting i livet.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 7 minutter siden, Ciara skrev: Det kommer nok veldig an på hvilke aktiviteter du liker. Løping er kanskje det enkleste å få til, for da trenger du egentlig bare tre kvarter. Jeg løper til jobb i blant, og det er veldig tidsbesparende for meg. Da bruker jeg én time på løpingen og ti minutter på dusjing og skifting, men vanligvis bruker jeg uansett 45 min til jobb, så i realiteten har jeg jo da fått trent og bare brukt 25 min ekstra i løpet av dagen. Men ellers så mener jeg jo at man ikke behøver å trene hver dag. Det er viktig å ha tid til andre ting i livet. Jeg vet at man ikke behøver å trene hver dag. Men jeg ønsker å få det til Ikke fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg vil. For min del er det ikke aktuelt å løpe til skolen, da jeg har med meg skolesekk med en haug skolebøker, og heller ikke har dusjmuligheter der. Men uansett, takk for tips! Anonymkode: 60e96...f48
Lill3My Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Ikke tren HVER dag, da forsvinner fort mye av gleden og man går lei , øker faren for å skade seg, eller bli utmatta. Men vær gjerne i aktivitet hver dag. Nå jobber jeg som PT og har dermed nesten daglig trening selv. Men før jeg begynte som PT jobba j eg minst 8 timer per dag på kontor. Da løste jeg trening ved å trene på vei hjem fra jobb heller enn å dra hjem først (da blir d mer tiltak å komme seg ut igjen, pluss d går mye tid),. Spiste et måltid i 15-tiden, dro på trening fra 16,30/17-isj til ca 18. Deretter hjem og ha middag og tv-kveld, eller til ei venninne for å være sosial dagene jeg ikke trente styrke sykla jeg ofte til og fra jobb og iløpet av året ble det betydelig mange timer. Ellers kan du kombinere sosiallivet og trening ved å trene sammen med andre, evt gå en tur, løpe ute, o.l. Og deretter lage middag sammen. Trening trenger ikke komme i veien for andre ting. Det meste kan kombineres
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 Jeg trener på morningem på vei til jobb. Trenger ikke stå opp grytidlig for dette. Går rett fra senga og rett i treningstøyet. Dusjer på senteret og går så videre til jobb. Anonymkode: 7d5d1...06b
Gjest Runforit Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 Løper hver morgen før fuglene fiser. Mye bedre enn kaffe
Gjest Ajax Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 Jeg jobber 5-skift, er deltidspappa, og får fortsatt tid til å trene hver dag ved siden av familie, jobb, og venner. Men det er et ganske tett løp. Denne uka har jeg for eksempel hatt friuke fra jobb, og barn hele uka. Da står vi opp 7, jeg spiser frokost før jeg kjører barna til frokost på barnehagen. Så er det trening. Pleier å være ferdig med treningen i 10.30-tiden, og da har jeg frem til 15-16 til å få unnagjort daglige gjøremål og forberede middagsmat. Barna legger seg 20.00, så etter det er det tid til sosialt der jeg gjerne får besøk av noen kompiser er par timer før det er kvelden. De dagene det ikke er barnehage, trener jeg hjemme etter at barna har lagt seg. Jobber jeg natt, trener jeg så fort jeg står opp i 14-15 tiden. Jobber jeg kveld, trener jeg før eller etter jobb, alt ettersom når det er rom for sosialiteter. Formiddagsjobbinga er mest stress, for da er det opp halv seks og levere barn før jobb. Så stresser jeg meg gjennom en bråøkt etter jobb før jeg henter på barnehagen. Det handler bare om å sette av tid til treninga i hverdagsplanen. Noen ganger får man 2-timers superøkter, mens andre ganger blir det fort og gæli.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 42 minutter siden, Cyrus skrev: Jeg jobber 5-skift, er deltidspappa, og får fortsatt tid til å trene hver dag ved siden av familie, jobb, og venner. Men det er et ganske tett løp. Denne uka har jeg for eksempel hatt friuke fra jobb, og barn hele uka. Da står vi opp 7, jeg spiser frokost før jeg kjører barna til frokost på barnehagen. Så er det trening. Pleier å være ferdig med treningen i 10.30-tiden, og da har jeg frem til 15-16 til å få unnagjort daglige gjøremål og forberede middagsmat. Barna legger seg 20.00, så etter det er det tid til sosialt der jeg gjerne får besøk av noen kompiser er par timer før det er kvelden. De dagene det ikke er barnehage, trener jeg hjemme etter at barna har lagt seg. Jobber jeg natt, trener jeg så fort jeg står opp i 14-15 tiden. Jobber jeg kveld, trener jeg før eller etter jobb, alt ettersom når det er rom for sosialiteter. Formiddagsjobbinga er mest stress, for da er det opp halv seks og levere barn før jobb. Så stresser jeg meg gjennom en bråøkt etter jobb før jeg henter på barnehagen. Det handler bare om å sette av tid til treninga i hverdagsplanen. Noen ganger får man 2-timers superøkter, mens andre ganger blir det fort og gæli. Men du trener hver dag? Imponerende Det som er litt stress for meg, er jo at jeg studerer, og derfor har jeg alltid skolearbeid hengende over meg. Særlig når jeg går medisinstudiet. For de som jobber er det jo lettere å skille mellom jobb og fritid, men som student synes jeg dette er vanskeligere. Fulltidsstudier tar mye tid! I tillegg jobber jeg et par vakter i uka, også. Og så bor jeg i kollektiv, hvor det er umulig å få sove før kl 00-01 (selv i ukedagene), og da er det tungt å stå opp halv 6 for å trene. Men jeg skal prøve å sette opp en slags plan hvor jeg setter av tid til trening hver dag, enten en "superøkt" eller "fort og gæli" Anonymkode: 60e96...f48
Gjest Ajax Skrevet 26. juni 2016 #13 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men du trener hver dag? Imponerende Det som er litt stress for meg, er jo at jeg studerer, og derfor har jeg alltid skolearbeid hengende over meg. Særlig når jeg går medisinstudiet. For de som jobber er det jo lettere å skille mellom jobb og fritid, men som student synes jeg dette er vanskeligere. Fulltidsstudier tar mye tid! I tillegg jobber jeg et par vakter i uka, også. Og så bor jeg i kollektiv, hvor det er umulig å få sove før kl 00-01 (selv i ukedagene), og da er det tungt å stå opp halv 6 for å trene. Men jeg skal prøve å sette opp en slags plan hvor jeg setter av tid til trening hver dag, enten en "superøkt" eller "fort og gæli" Anonymkode: 60e96...f48 Trener hver dag ja 💪 Hvis du uansett får så sene kvelder som det så kan du jo kanskje legge treninga til kvelden. Også handler det jo så klart om prioriteringer. Jeg hadde aldri trent hver eneste dag om jeg så at det gikk utover studiene.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #14 Skrevet 26. juni 2016 3 minutter siden, Cyrus skrev: Trener hver dag ja 💪 Hvis du uansett får så sene kvelder som det så kan du jo kanskje legge treninga til kvelden. Også handler det jo så klart om prioriteringer. Jeg hadde aldri trent hver eneste dag om jeg så at det gikk utover studiene. Jeg jobbet fulltid ett år før jeg begynte å studere, og da var det mye lettere å trene hver dag. For da klarte jeg å skille mye mer mellom jobb og fritid. Da jeg ikke var på jobb kunne jeg trene så mye jeg bare orket. Men nå føler jeg at jeg må skyndte meg, fordi jeg hele tiden har pensum å lese, oppgaver å skrive etc. Kanskje jeg burde lære meg å skille mer mellom skole og fritid selv når jeg studerer, men det er så vanskelig siden jeg ikke har "faste vakter", slik jeg hadde da jeg jobbet fulltid. Anonymkode: 60e96...f48
Puny Skrevet 26. juni 2016 #15 Skrevet 26. juni 2016 (endret) Jeg trener stort sett på morgenen. Står opp før seks og får det unnagjort. Ja man må legge seg litt tidligere, men det har man jo ikke vondt av Det handler, som det sies over her, om prioriteringer... Endret 26. juni 2016 av Puny
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #16 Skrevet 26. juni 2016 1 time siden, Puny skrev: Jeg trener stort sett på morgenen. Står opp før seks og får det unnagjort. Ja man må legge seg litt tidligere, men det har man jo ikke vondt av Det handler, som det sies over her, om prioriteringer... Da er det mulig jeg må vente med å trene hver dag, til den dagen jeg flytter ut av kollektiv Det er umulig å få sove her før kl 00-01. Og da blir det tidlig å stå opp halv 6, iallefall hvis det skal skje ofte. Anonymkode: 60e96...f48
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #17 Skrevet 26. juni 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som trener hver dag, hvordan får dere tid til det, når det må kombineres med skole, jobb, sosiale ting og andre ærender? Jeg skulle gjerne trent tilnærmet hver dag (selvfølgelig en hviledag innimellom), fordi det er så mye innen fysisk aktivitet jeg liker å gjøre, og derfor har jeg glede av å være fysisk aktiv hver dag! Men jeg får ikke tiden til å strekke til. Er fulltidsstudent (medisinstudiet), jobber 1-2 vakter i uka, og i tillegg må jeg gjøre husarbeid og andre nødvendige ting. Vil også gjerne være sosial en kveld eller to per uke. Noen tips? Hvordan får du det til å fungere? Anonymkode: 60e96...f48 Kombiner husvasken med trening, og gjør den enda mer effektiv :I) Ha på musikk og dans deg gjennom husarbeidet. Vask gulvet ved å stå på alle fire med skrubbekost og klut Meget effektivt. Du kan også ha sånne glidende kluter under bein og armer, kjempeflott trening! Bor du langt unna skole/jobb? Kan du jogge dit? I alle fall hjem, om du ikke har mulighet for å dusje når du kommer frem? Og du må bare sette av tid. Den og den tiden trenger du til å studere osv, og sett av fast et par timer i uka der du går ut og gjør noe sosialt. Anonymkode: 84fd6...35e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #18 Skrevet 26. juni 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det mulig jeg må vente med å trene hver dag, til den dagen jeg flytter ut av kollektiv Det er umulig å få sove her før kl 00-01. Og da blir det tidlig å stå opp halv 6, iallefall hvis det skal skje ofte. Anonymkode: 60e96...f48 Hvis du ikke får sove før 00 -så benytt de siste par timene på kvelden fra 22-00 med å trene da, ta deg en 1 1/2 times økt, jogg, gjør styrke når du kommer hjem og ta deg en god varm dusj før du legger deg Anonymkode: 84fd6...35e 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #19 Skrevet 26. juni 2016 Altså dette er jo snakk om prioriteringer uansett hvordan man vrir og vender på det. Enten setter du av tid til trening hver dag når du har en pause fra studiene (det har alle) ellers så har du ikke tid hver dag og må prioritere studiene. Jeg har to barn og full jobb og tror nesten barn tar mer tid enn studier. Jeg har et par timer ledig hver kveld så jeg pleier å bruke de på trening 4 dager i uka. Men hver dag føler jeg ikke er nødvendig. Anonymkode: 1d168...f88 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #20 Skrevet 26. juni 2016 Man har alltid tid til å trene, det er bare at det er så vanskelig å ta seg tiden til det. Du sitter garantert 20minutter på Facebook/Netflix etc i løpet av en dag, og de kan man bruke på å jogge en kort tur i nærheten. Dørstokkmila er jo også lang da... Jeg har merket etter jobb/skole er jeg ofte psykisk sliten. Frister mest å dykke ned i sjokoladeskåla, men bare en kommer seg ut så får man masse energi igjen. Jeg har opplevd å prestere bedre på slike dager faktisk. Anonymkode: 8cc4d...4be 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå