Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 24 år som alltid har hatt veldig kraftig mens, med mye smerter, og mye utflod mellom mensen. Nå de siste tre månedene har jeg nesten ikke blødd, hatt mye mindre smerter enn tidligere, og nesten ikke hatt utflod. Jeg får fortsatt mensen på samme tid hver måned, så den er verken forsinket eller fremskyndet, men merker jeg blir litt bekymret når det skjer slike endringer. Jeg sliter en del med helseangst, så jeg blir litt ekstra obs når jeg merker endringer i kroppen, og tankene går til alt fra tidlig overgangsalder til eggstokk/livmorhals-kreft. Jeg var inni en veldig stressende periode når dette startet, så håpet at det bare ble slik som et resultat av stresset, men nå har jeg ferie og mønsteret fortsetter. Har noen opplevd noe lignende, og burde jeg være bekymret? Er det vanlig at mensen endrer seg såpass i karakter helt plutselig? 

Anonymkode: 8e997...720

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensen kan variere over tid, og det trenger absolutt ikke bety at noe er galt, men om du er bekymret tar du en tur til legen og forteller om det, så kan lege avgjøre om det er nødvendig å undersøke det nærmere :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig veldig redd for å gå til lege, fordi jeg er veldig redd for prøveresultatene, men jeg ser at det snart er nødvendig for at jeg skal få dempet angsten. Jeg har "mensen" nå, men det kommer veldig lite blod. Jeg er på tredje dagen nå. Den første dagen var det mest bare brunlig utflod (kontra kraftig blødning tidligere), i går blødde jeg litt, og i dag blør jeg svært lite. Men i dag har det faktisk gjort ekstremt vondt kontra de siste par månedene. Selv om jeg nesten ikke blør har jeg noen rier som gir meg lyst til å bare legge meg ned på gulvet og gråte. Jeg kjenner at jeg er irritabel og paracet hjelper ikke i det hele tatt (paracet pleier å hjelpe mye mot de vanlige menssmertene jeg har hatt tidligere). Jeg har vanskelig med å stå oppreist, og kjenner at det at Karla Siverts nylig døde av eggstokkreft forverrer angsten min veldig. På Internett leser jeg at denne kreftformen som regel rammer eldre, men det faktum at det har rammet noen nær min egen alder gjør meg ufattelig engstelig. Jeg har forhørt meg med egne familiemedlemmer og vi har tilsynelatende ingen historie med slike problemer, men jeg er liksom overbevist over at det er noe gynekologisk galt med meg... Det er vel ikke annet å gjøre enn å bestille en legetime, men jeg kjenner at jeg gruer meg noe helt ekstremt...

Anonymkode: 8e997...720

Skrevet

Kroppen forandrer seg hele tiden, inkludert mensen

Jeg har vært gjennom alle varianter siden jeg først fikk den tror jeg. Noen ganger endrer den seg gradvis, mens andre ganger endrer den seg fra en periode til en annen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...