Gå til innhold

Hva slags hjelp trenger jeg?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har kommet dit hvor jeg forstår at jeg burde prate med noen.

Jeg vet ikke hva som feiler meg, men noe er det.

Har et sinne noenganger som skremmer meg veldig. Er heldigvis ikke utagerende, jeg kaster ikke ting osv. Men jeg blir svært handlekraftig.

Jeg klarer ikke prate om problemer, og da tenker jeg mest på problemer i samboerskap. Der er jeg helt håpløs, og hver gang jeg manner meg opp, blir alt helt feil. Fordi jeg som regel hisser meg opp, eller at jeg knekker sammen i gråt. Og han er veldig flink til å avvise meg. Han svarer ikke, han hører ikke.

Jeg er ofte "tause Birgitte". Og jeg skjønner at han begynner å bli lei.

Men hvor og hva slags terapi trenger jeg? Psykolog? Gestall?

Noen som kan veilede meg litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

Du høres nesten ut som meg der.. Jeg kan til tider være vanskelig å bo med, tror jeg. Er egentlig en glad og utadvent jente, men hvis jeg er stressa og føler meg misforstått av folk som betyr mye for meg (samboer, familie), så kan jeg bli fylt med en frustrasjon og et sinne som er som du sier skremmende!

Jeg har slitt litt med dette i perioder, men det er gjerne når det er andre, ytre ting i livet som presser på. Eksempler kan være eksamenspress, sykdom i familien, problemer på jobb osv.

Jeg klarer også å la være å hive og knuse ting, men jeg visualiserer meg selv som en riv ruskende gal furie som river ned alt på sin vei når jeg føler det slik som værst! Og da er jo det eneste alternativet å bli sittende heeelt stille som du sier... for åpner man slusene bare litt så vet man ikke om man klarer å holde igjen, eller hva..?

sukk.. drit når det er sånn!

Er det noen du kan prate med, en nøytral person som du kan lette på trykket til? det hjalp meg veldig iallefall.. eller så kan du skrive brev om hva som gjør deg så sinna, og så ødelegge dem etterpå. det hjelper også. det viktigste har jeg funnet ut er å få følelsen av å bli hørt og forstått, når jeg har det sånn :) og da er et nødbrev bra medisin når teite typer ikke forstår noen ting og bare blokkerer fordi "jeg er kranglete".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...