Gå til innhold

Kronisk cervicitt/livmorhalsbetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig få denne diagnosen etter flere år med smerter under sex. Mest sannsynlig har den kommet og blitt kronisk etter fødsel. Jeg har tatt noen runder antibiotika, da er smertene borte også kommer de igjen. Jeg er til gynekolog og får hjelp til dette.
Det er en stund til jeg skal til gynekolog igjen, så jeg har noen spørsmål angående livmorhalsens stilling iløpet av syklusen. Det virker til at smertene er mer/mindre avhengig av hvor jeg er i syklusen. Like etter mensen er det ok, ikke så mye smerte. Smertene øker nærmere eggløsning, for så å avta noe etter eggløsning for deretter å øke igjen. Høres dette fornuftig ut? Er det slik at livmorhalsen endrer seg på en slik måte i syklusen at dette kan stemme?

Jeg har tidligere hatt veldig menssmerter, men de har avtatt noe etter jeg har gått på antibiotika. Menssmerter er jo så vidt jeg vet sammentrekninger av livmoren og det er jo da sannsynlig at da betennelsen var på sitt verste økte det menssmerterne.

Anonymkode: 7d208...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om antibiotika hjelper, så tyder jo det på at betennelsen skyldes en bakteriell infeksjon. Kanskje du ikke ble behandlet lenge nok og kanskje du skulle hatt to ulike typer antibiotika samtidig osv. Jeg ville oppsøkt en infeksjonsmedisiner og fått tatt skikkelige prøver av dette.

Anonymkode: a6c0c...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig få denne diagnosen etter flere år med smerter under sex. Mest sannsynlig har den kommet og blitt kronisk etter fødsel. Jeg har tatt noen runder antibiotika, da er smertene borte også kommer de igjen. Jeg er til gynekolog og får hjelp til dette.
Det er en stund til jeg skal til gynekolog igjen, så jeg har noen spørsmål angående livmorhalsens stilling iløpet av syklusen. Det virker til at smertene er mer/mindre avhengig av hvor jeg er i syklusen. Like etter mensen er det ok, ikke så mye smerte. Smertene øker nærmere eggløsning, for så å avta noe etter eggløsning for deretter å øke igjen. Høres dette fornuftig ut? Er det slik at livmorhalsen endrer seg på en slik måte i syklusen at dette kan stemme?

Jeg har tidligere hatt veldig menssmerter, men de har avtatt noe etter jeg har gått på antibiotika. Menssmerter er jo så vidt jeg vet sammentrekninger av livmoren og det er jo da sannsynlig at da betennelsen var på sitt verste økte det menssmerterne.

Anonymkode: 7d208...ba1

Er du grundig undersøkt og slik at man kan helt utelukke at du har endometriose? Plagene du beskriver er forenelig med endometriosesmerter. Mange går i årevis med plager før de får diagnosen og ofte har de blitt feildiagnostisert før endometriosediagnosen settes. Ville bedt om henvisning til Ullevål var jeg deg. 

Anonymkode: 566fa...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært inne på tanken med endometriose, men det skal vel ikke bli bedre av antibiotika? Jeg har gått tre runder med to ulike antibiotika hver gang.

Anonymkode: 7d208...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...