AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Har i en lang periode (1+ år) hatt problemer med dette. Jeg får en slags hvit, tykk, elastisk eller kremete masse ut av underlivet. Det er ikke overflod tror jeg, da den kommer hver dag og flere ganger om dagen. Jeg er alltid våt nedentil, og tviler på at det kommer av at jeg er kåt. Dette problemet gjør at jeg må skifte undertøy ofte, ellers begynner det fort å lukte. I tillegg er det en ekkel følelse å få med vått undertøy hele dagen. Noen som har noen tanker om hva det kan være? Vet ikke om det kan ha noe å si, men jeg er 16 år, blir 17 og jomfru. Har vært nedi der, men ikke hatt samleie av noen slag. Anonymkode: c16f9...d68
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utflod? Sopp? Anonymkode: c259d...05a Tror ikke det er utflod nei.. Virker litt rart å få SÅ mye av det hele tiden. Sopp vet jeg ikke, hva kan det komme av og hvordan kjennetegner man det? Vil prøve å få svar her før jeg evt sjekker meg hos en gynekolog Anonymkode: c16f9...d68
Lulilelu Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Det er veldig mulig bakteriell vaginose. Du må til legen for å få behandling.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 11 minutter siden, Lulilelu skrev: Det er veldig mulig bakteriell vaginose. Du må til legen for å få behandling. Bør jeg da sjekke meg hos gynekolog eller vanlig lege? Anonymkode: c16f9...d68
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #6 Skrevet 24. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bør jeg da sjekke meg hos gynekolog eller vanlig lege? Anonymkode: c16f9...d68 Du må til en vanlig lege/fastlege for å få henvisning til gynekolog. Unntaket er dersom du går til en privat gynekolog f.eks. Volvat. Men der ksoter det omlag 1500 kr. Eller mer. Ungdom mellom 16 og 20 år kan gå på helsestasjon for ungdom og få hjelp der. Sopp kjennetegnes med intens kløe og rødhet. Klør du ikke har du neppe sopp. Har du bare utflod, ingen smerter, kløe eller annet ubehag har du sannsynligvis ikke noe annet enn rikelig utflod. Bruk truseinnlegg på dager når det er ekstra ille. Rundt eggløsning vil du gjerne ha mer utflod og mer seig utflod enn ellers i måneden. Anonymkode: b89b2...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #7 Skrevet 24. juni 2016 1 time siden, Lulilelu skrev: 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må til en vanlig lege/fastlege for å få henvisning til gynekolog. Unntaket er dersom du går til en privat gynekolog f.eks. Volvat. Men der ksoter det omlag 1500 kr. Eller mer. Ungdom mellom 16 og 20 år kan gå på helsestasjon for ungdom og få hjelp der. Sopp kjennetegnes med intens kløe og rødhet. Klør du ikke har du neppe sopp. Har du bare utflod, ingen smerter, kløe eller annet ubehag har du sannsynligvis ikke noe annet enn rikelig utflod. Bruk truseinnlegg på dager når det er ekstra ille. Rundt eggløsning vil du gjerne ha mer utflod og mer seig utflod enn ellers i måneden. Anonymkode: b89b2...4a7 Okei. Med kløe, mener du da inni skjeden, på utsiden eller begge? Har veldig uregelmessig mens også, og nå er det cirka 4 mnd siden sist mens, kan det være tegn på noe? Anonymkode: c16f9...d68
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er utflod nei.. Virker litt rart å få SÅ mye av det hele tiden. Sopp vet jeg ikke, hva kan det komme av og hvordan kjennetegner man det? Vil prøve å få svar her før jeg evt sjekker meg hos en gynekolog Anonymkode: c16f9...d68 Utflod kommer i ulike mengder. Noen har lite mens andre har mye. Begge deler er helt normalt. Hvis du ikke har andre plager enn at det kommer mye så er det mest sansynlig ingenting galt. Det er for øvrig helt normalt at det kommer utflod hver dag, flere ganger om dagen om man har mye. Jeg har det sånn selv, men jeg er helt frisk. Anonymkode: 3bed8...7f7 1
Lulilelu Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør jeg da sjekke meg hos gynekolog eller vanlig lege? Anonymkode: c16f9...d68 Vanlig lege kan teste. Men du kan også dra på helsestasjonen for ungdom. Det er gratis og de har ofte gynekolog der hvis du skulle trenge det.
jupiter_c Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 det er mange kvinner som har så pass mye utflod at man må bruke truseinnlegg, og at dette må byttes flere ganger om dagen...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 Du har uteblitt mens, sier du. Har du hatt ubeskyttet sex? Ved graviditet, kan utflod endre seg drastisk. Bruk av truseinnlegg kan forverre problemet. Endring av utflod er ikke unormalt, det er ofte syklus og hormonbetinget. Anonymkode: ada6f...aa5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: c16f9...d68 Innlegget ditt vil ikke følge med på sideteringen. Men ved sopp så kan du enten klø både innvendig og utvendig eller enten utvendig eller bare innvendig. Når du ikke har hatt mens på 4 måneder så bør du ikke venter så altfor lenge før du snakker med lege og blir undersøkt. Uteblitt mens i mer enn 6 måneder skal som en tommelfingerregel undersøkes fordi det er fare for å utvikle beinskjørhet senere i livet når man går lenge uten mens i ung alder. 8 minutter siden, Lulilelu skrev: Vanlig lege kan teste. Men du kan også dra på helsestasjonen for ungdom. Det er gratis og de har ofte gynekolog der hvis du skulle trenge det. Helsestasjon for ungdom har vanlig allmennpraktiserende leger høyst skjelden ennkan treffe på gynekologer der. Gynekologer hører til spesialisthelsetjenesten og er i motsetning til fastlegene ikke kommunalt "styrt". Spesialister er dermed fritatt fra all ordinær jobb innen kommunehelsetjensetn. Det være seg helsestasjon for ungdom, legevakt, skolelege, sykehjem m.m. Anonymkode: b89b2...4a7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 Jeg hadde det slik når jeg var på din alder jeg også, det gikk over når menstruasjonen stabiliserte seg og ble regelmessig. Anonymkode: dd6e1...22d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har uteblitt mens, sier du. Har du hatt ubeskyttet sex? Ved graviditet, kan utflod endre seg drastisk. Bruk av truseinnlegg kan forverre problemet. Endring av utflod er ikke unormalt, det er ofte syklus og hormonbetinget. Anonymkode: ada6f...aa5 Ts er jomfru. Anonymkode: 3bed8...7f7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 Er det lenge siden første gang du fikk mens? Er syklusen vanligvis regelmessig? Anonymkode: db8b9...61f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 Det er utflod. Det er ikke mengden jeg reagerer på, da mange kvinner opplever å få denne mengden utflod daglig uten at det er noe galt, men konsistensen med at det er kremete og tykt gjør at jeg tenker at det kan være lurt å få en legesjekk. Det er mulig det kan være soppinfeksjon (ofte forbundet med kløe, men det må ikke være tilfelle), men på grunn av at du har hatt det i over et år trenger det ikke å være noe spesielt. Jeg oppfatter det slik at du ikke har hatt en underlivsundersøkelse før. Jeg håper du ikke vegrer deg for å dra til legen med dette, men det er helt naturlig og vanlig å gjøre det hvis dette er tilfelle. Ellers vil jeg råde deg til å bruke truseinnlegg. Dette fåes kjøpt på dagligvarebutikker. Anonymkode: 6354c...7c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå