Gjest BethD Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Jeg begynte faktisk å grine for litt siden fordi jeg er så lei av å være alene. Høres så jævla patetisk,sytete og idiotisk ut. Jeg er en av de som trives godt alene og jeg har det egentlig veldig fint alene også ( er alenemamma så er ikke helt alene heldigvis) men avogtil så blir den forbanna lengselen og ensomheten etter en annen å dele ting med så stor at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å se lyst på det lenger. Nærhet og det å føle seg elsket er faktisk en såpass stor sak mennesker trenger at når man ikke har det så begynner man å føle seg veldig veldig lei. Trist. Tom. Ubetydelig. Uelsket. Tanker som at det faktisk ikke er noen du ikke er i slekt med som elsker deg og ringer deg for å høre hvordan du har det eller passer på deg. Singellivet suger HARDT noen ganger. (jeg er ikke ute etter råd, jeg gjør det som gjøres kan for å møte noen uten at det blir for desperat og man driter seg ut istedet for å faktisk finne noen. Måtte bare lette litt på trykket)
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Jeg føler veldig med deg. Er i samme situasjon.. Singel, barnløs, over 30 og stort ønske om å føle meg elsket 😩 Anonymkode: 05c1f...4ad 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 Vi lever jo i en kultur der det er fryktelig vanskelig å møte noen, siden nordmenn generelt er lite utadvendte og ikke har den datingkulturen med å spørre hverandre ut i alle mulig situasjoner, som feks. i USA. Lange blikk og beskjedne smil kommer vil ikke særlig langt med...Det er ikke alle som er skrudd sammen slik at de har et veldig aktiv sosialt liv og kaster seg med på alle mulige nye aktiviteter utenom jobb heller. Før gikk jo folk mer ut og møtte hverandre på ulike møteplasser, nå har det blitt altfor mye av at folk sitter hjemme og kommuniserer på Internett, noe som gjør ting enda verre. Å være aleneforsørger gjør jo ting enda litt verre dessverre....Det hadde kanskje vært litt lettere om folk hadde fordelt seg mer over hele landet og ikke trykket seg sammen nede i sør øst. Selv bor jeg litt i utkanten, er i 30 åra, og begynner å bli temmelig desperat, fordi det virker som alle er etablerte eller bor i større byer. Man får bare leve i håpet. Anonymkode: fd697...364 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Jeg har følt det samme savnet lenge, men ikke like sterkt hele tiden. Det er så vanskelig å møte noen jeg er tiltrukket av og oppnå en kontakt. Nå har jeg for første gang på flere år opplevd en veldig god kontakt og gjensidig tiltrekning med en mann, men han er "forbudt område" (av grunner jeg ikke kan oppgi). Det føles nesten som om det er noe som jobber imot at jeg skal få meg en kjæreste. ;P Hvordan går det an å ha så mye uflaks? Anonymkode: a0bac...348 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har følt det samme savnet lenge, men ikke like sterkt hele tiden. Det er så vanskelig å møte noen jeg er tiltrukket av og oppnå en kontakt. Nå har jeg for første gang på flere år opplevd en veldig god kontakt og gjensidig tiltrekning med en mann, men han er "forbudt område" (av grunner jeg ikke kan oppgi). Det føles nesten som om det er noe som jobber imot at jeg skal få meg en kjæreste. ;P Hvordan går det an å ha så mye uflaks? Anonymkode: a0bac...348 Hvordan vet du at det er forbudt område? I min bok er forbudt område det som bryter loven og innad i egen familie. Andre ting som andres ekser etc vet en ikke er forbudt før en hører med de det gjelder. Anonymkode: d643e...eac 1
Summers Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi lever jo i en kultur der det er fryktelig vanskelig å møte noen, siden nordmenn generelt er lite utadvendte og ikke har den datingkulturen med å spørre hverandre ut i alle mulig situasjoner, som feks. i USA. Lange blikk og beskjedne smil kommer vil ikke særlig langt med...Det er ikke alle som er skrudd sammen slik at de har et veldig aktiv sosialt liv og kaster seg med på alle mulige nye aktiviteter utenom jobb heller. Anonymkode: fd697...364 Det har vel aldri vært lettere å møte noen, i hvert fall om man er kvinne. Man poster et bilde på tinder og man kan velge og vrake i menn. Sier ikke at det er lett å få kjæreste, men det å møte noen er rimelig lett og krever ikke et sosialt liv slik det krevde tidligere.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 3 minutter siden, Summers skrev: Det har vel aldri vært lettere å møte noen, i hvert fall om man er kvinne. Man poster et bilde på tinder og man kan velge og vrake i menn. Sier ikke at det er lett å få kjæreste, men det å møte noen er rimelig lett og krever ikke et sosialt liv slik det krevde tidligere. Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er ikke alle som "bare kan poste et bilde på Tinder og så velge og vrake"... Anonymkode: 90053...e6e 8
Summers Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er ikke alle som "bare kan poste et bilde på Tinder og så velge og vrake"... Anonymkode: 90053...e6e Klart det finnes sikkert noen kvinner som ikke kan velge og vrake, men de er i et lite mindretall. For de aller fleste kvinner er det lett å møte menn. Lettere enn det var i Norge før internett og lettere enn det er enn å bli sjekket opp på gata i USA. Får man ikke date som kvinne på Tinder i Norge så hadde man nok ikke blitt sjekket opp i alle mulige situasjoner i USA heller Endret 25. juni 2016 av Summers 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 3 timer siden, Summers skrev: Klart det finnes sikkert noen kvinner som ikke kan velge og vrake, men de er i et lite mindretall. For de aller fleste kvinner er det lett å møte menn. Lettere enn det var i Norge før internett og lettere enn det er enn å bli sjekket opp på gata i USA. Får man ikke date som kvinne på Tinder i Norge så hadde man nok ikke blitt sjekket opp i alle mulige situasjoner i USA heller Lettere for kvinner å få sex ja, for der står menn i kø. For å få forhold er det menn som har all makt. Anonymkode: e0c61...b67 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 6 timer siden, Summers skrev: Det har vel aldri vært lettere å møte noen, i hvert fall om man er kvinne. Man poster et bilde på tinder og man kan velge og vrake i menn. Sier ikke at det er lett å få kjæreste, men det å møte noen er rimelig lett og krever ikke et sosialt liv slik det krevde tidligere. 6 timer siden, Summers skrev: Klart det finnes sikkert noen kvinner som ikke kan velge og vrake, men de er i et lite mindretall. For de aller fleste kvinner er det lett å møte menn. Lettere enn det var i Norge før internett og lettere enn det er enn å bli sjekket opp på gata i USA. Får man ikke date som kvinne på Tinder i Norge så hadde man nok ikke blitt sjekket opp i alle mulige situasjoner i USA heller Dette er virkelighet for veldig pene kvinner og gjerne de som er utadvendte også. For oss andre, og særlig for mindre pene kvinner, er det en kamp å skaffe seg kjæreste. Bare å gå på date er en potensiell kjempenedtur fordi sannsynligheten er stor for at mannen vi skal møte blir skuffa. Selv er jeg på tinder og sukker men har vært singel hele livet fordi jeg ikke har utseendet med meg. Og da hjelper det lite at jeg gjør meg tilgjengelig selv og tar kontakt. Hva skal egentlig vi kvinner som er uattraktive gjøre? Til og med uattraktive menn velger jo oss bort. Noen som har tanker rundt dette? Jeg syns det er så trist at jeg skal være så mye alene bare fordi jeg ikke er pen nok. Anonymkode: 8817e...93b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Lettere for kvinner å få sex ja, for der står menn i kø. For å få forhold er det menn som har all makt. Anonymkode: e0c61...b67 This. Så dette er faktisk mannens epoke. Ikke vår. Tinder har gjort sex veldig lett tilgjengelig. De kan vasse i "lettlurte" damer kun for sex. De vet også at damer som ønsker et forhold sterkt, er veldig mottakelig for smiger og oppmerksom. Ergo kan de lure seg til sex. Anonymkode: 08631...70a
Gjest PseudonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 Håper humøret er bedre idag @BethD. Ha en fin helg!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Lettere for kvinner å få sex ja, for der står menn i kø. For å få forhold er det menn som har all makt. Anonymkode: e0c61...b67 Kjenner meg absolutt ikke igjen i dette... og jeg er alenemor så definitivt ikke førstevalget til mange. Anonymkode: 99ba9...436
Summers Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Lettere for kvinner å få sex ja, for der står menn i kø. For å få forhold er det menn som har all makt. Anonymkode: e0c61...b67 Nå står det i innlegget mitt at kvinner har lett for å få dates, men ikke kjæreste. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er virkelighet for veldig pene kvinner og gjerne de som er utadvendte også. For oss andre, og særlig for mindre pene kvinner, er det en kamp å skaffe seg kjæreste. Bare å gå på date er en potensiell kjempenedtur fordi sannsynligheten er stor for at mannen vi skal møte blir skuffa. Selv er jeg på tinder og sukker men har vært singel hele livet fordi jeg ikke har utseendet med meg. Og da hjelper det lite at jeg gjør meg tilgjengelig selv og tar kontakt. Hva skal egentlig vi kvinner som er uattraktive gjøre? Til og med uattraktive menn velger jo oss bort. Noen som har tanker rundt dette? Jeg syns det er så trist at jeg skal være så mye alene bare fordi jeg ikke er pen nok. Anonymkode: 8817e...93b Ja, det er utrolig trist at enkelte sliter med å få kjæreste fordi de ikke er "pene nok". Men innleggene mine handler om å skaffe seg dates, ikke kjæreste. Det er svært få som ikke er pene nok til å skaffe seg dates, mange menn sveiper jo til høyre på Tinder på absolutt alt.
Gjest BethD Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 42 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Håper humøret er bedre idag @BethD. Ha en fin helg! Humøret er nok litt bedre idag Hehehe.. heldigvis.. Det går opp og ned ! Men sånn er det vel for alle Ha en fin dag du også
Gjest BethD Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg absolutt ikke igjen i dette... og jeg er alenemor så definitivt ikke førstevalget til mange. Anonymkode: 99ba9...436 Ikke jeg heller... Uten at jeg skal være for høy på meg selv her så stemmer det forsåvidt at jeg egentlig bare kan poste et bilde på Tinder eller whatever og menn står i kø. Jeg vet det høres helt idiotisk ut å si men jeg er vel en av de som har blitt velsignet med et ok utseende men det er ikke nok for meg. Jeg føler meg ikke komfortabel med å ha en så overfladisk kontakt med det motsatte kjønn.. Som sagt så er jeg 30 år og mamma. Jeg kan ikke gjøre sånt lenger.
Gjest BethD Skrevet 25. juni 2016 #17 Skrevet 25. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har følt det samme savnet lenge, men ikke like sterkt hele tiden. Det er så vanskelig å møte noen jeg er tiltrukket av og oppnå en kontakt. Nå har jeg for første gang på flere år opplevd en veldig god kontakt og gjensidig tiltrekning med en mann, men han er "forbudt område" (av grunner jeg ikke kan oppgi). Det føles nesten som om det er noe som jobber imot at jeg skal få meg en kjæreste. ;P Hvordan går det an å ha så mye uflaks? Anonymkode: a0bac...348 I feel u sister...!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #18 Skrevet 25. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Lettere for kvinner å få sex ja, for der står menn i kø. For å få forhold er det menn som har all makt. Anonymkode: e0c61...b67 Har vi all makt?? Det er vel heller kvinners håpløst høye krav til partner som gjør at menn ikke gidder annet enn sex. Det er stort sett det eneste vi trenger fra dere. Alt det jævla maset og styret trenger vi ikke. Heia Feminismen. Anonymkode: d9d6c...4b0
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #19 Skrevet 25. juni 2016 1 time siden, Summers skrev: Nå står det i innlegget mitt at kvinner har lett for å få dates, men ikke kjæreste. Ja, det er utrolig trist at enkelte sliter med å få kjæreste fordi de ikke er "pene nok". Men innleggene mine handler om å skaffe seg dates, ikke kjæreste. Det er svært få som ikke er pene nok til å skaffe seg dates, mange menn sveiper jo til høyre på Tinder på absolutt alt. Jo, men hva skal jeg med at menn trykker "liker" på sukker eller sveiper til høyre på tinder? Jeg er en voksen dame og har ikke bruk for overfladisk kontakt med andre mennesker, heller ikke med det motsatte kjønn. Jeg får lett kontakt med menn på nett, men de vil ikke møtes. De få som har møtt meg, vil ikke ha kontakt videre. I det virkelige livet er det ingen som viser interesse. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vi all makt?? Det er vel heller kvinners håpløst høye krav til partner som gjør at menn ikke gidder annet enn sex. Det er stort sett det eneste vi trenger fra dere. Alt det jævla maset og styret trenger vi ikke. Heia Feminismen. Anonymkode: d9d6c...4b0 Jeg kan ha forståelse for at feminisme slik den er i dag er "for mye" for en del menn, men alle kvinner er ikke sånn. Selv syns jeg feminisme har ødelagt forholdet mellom mann og kvinne, og regner meg ikke som feminist. Jeg tror ikke jeg er den eneste heller. Du må nesten gi folk en sjanse, enn så misfornøyd du er med staten.. Anonymkode: 8817e...93b
Summers Skrevet 25. juni 2016 #20 Skrevet 25. juni 2016 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men hva skal jeg med at menn trykker "liker" på sukker eller sveiper til høyre på tinder? Jeg er en voksen dame og har ikke bruk for overfladisk kontakt med andre mennesker, heller ikke med det motsatte kjønn. Jeg får lett kontakt med menn på nett, men de vil ikke møtes. De få som har møtt meg, vil ikke ha kontakt videre. I det virkelige livet er det ingen som viser interesse. Anonymkode: 8817e...93b Jeg har aldri ment at det du beskriver er drømmesituasjonen. Kommentaren min var at kvinner(de aller fleste) lett kan få dates ved hjelp av internett. Det var et svar på et innlegg hvor det stod at man sliter med å treffe mennesker fordi vi ikke har samme datingkultur i Norge som f.eks USA. Min kommentar var ment å vise at det ikke er vanskelig for de aller fleste kvinner å få dates i Norge selv om vi har en annen datingkultur. Ikke alle kvinner får dates gjennom internett, men de kvinnene hadde vel slitt med å få dates om vi hadde en annen datingkultur også. Det er jo ikke som om det er lettere å bli sjekket opp i virkeligheten enn det er å bli sjekket opp når man har en profil på Tinder, det ville jo vært helt sykt. Jeg har heller aldri ment at man får kjæreste lett bare fordi man lett får respons på Tinder, men igjen det hadde man jo ikke fått om norske menn var mer frempå heller. Det at menn er frempå i det virkelige liv er jo like overflatisk oppmerksomhet som "liker" på Sukker. Om en fyr på tinder spør deg om date eller en fyr stopper en jente på gata og spør om en date så er det ikke lettere for jenta å bli sammen med den siste enn den første. Det kan jo være akkurat de to samme menneskene bare i forskjellige situasjoner. Innlegget mitt var ment å vise at det ikke er den norske datingkulturen med lite utadvendte menn som er problemet. Ikke at det er lett å få kjæreste. Når det er sagt så er det selvsagt bedre å klare å skaffe dates enn ikke dates. Klarer man det første så har man i hvert fall sjans til å vise seg frem. Endret 25. juni 2016 av Summers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå