Katten.2.0 Skrevet 26. juni 2016 #41 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev: Det sier mye om deg og din intoleranse. Kos deg med det! 👍 Hva i allverden sier det om min toleranse? 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 26. juni 2016 #42 Skrevet 26. juni 2016 (endret) 7 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Hva i alle dager er problemet ditt med begrepet "hen"?? Det er et begrep SKAPT for å skape aksept, og du har problemer med det? Why?? Hva skader det deg? Please opplys meg om hvilket grunnlag du har for en slik påstand? For språklig sett er "hun"/"han" og "hen" nøyaktig det samme, og har du så store estetiske lingvistike problemer med å akseptere "hen" burde du ha det samme om "hun"/"han" - så hva Sitter du igjen med som begrunnelse for ditt mislik ovenfor begrepet annet enn uvitenhet og intoleranse? Endret 26. juni 2016 av noe tilfeldig
Katten.2.0 Skrevet 26. juni 2016 #43 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev: Hva i alle dager er problemet ditt med begrepet "hen"?? Det er et begrep SKAPT for å skape aksept, og du har problemer med det? Why?? Hva skader det deg? Please opplys meg om hvilket grunnlag du har for en slik påstand? For soråkllig sett er "hun"/"han" og "hen" nøyaktig det samme, og har du så store esteriske lingvistike problemer med å akdeptere "hen" burde du ha det samme om "hun"/"han" - så hva Sitter du igjen med som begrunnelse for ditt mislik ovenfor begrepet annet enn uvitenhet og intoleranse? Uhm. Har du lest hva jeg skriver? Jeg har da vitterlig intet problem med betydningen av ordet, men selve ordlyden. Akkurat som med musikk så er det veldig mange band jeg ikke liker, uavhengig av deres budskap i tekstene. 1
Snigen Skrevet 26. juni 2016 #44 Skrevet 26. juni 2016 Liker ordet jeg, synes det er praktisk. Nå er jeg også en del av LGBTQ+ samfunnet hvor det er godt brukt av mennesker som ikke identifiserer seg som verken han eller hun. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #45 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Hva i alle dager er problemet ditt med begrepet "hen"?? Det er et begrep SKAPT for å skape aksept, og du har problemer med det? Why?? Hva skader det deg? Please opplys meg om hvilket grunnlag du har for en slik påstand? For språklig sett er "hun"/"han" og "hen" nøyaktig det samme, og har du så store estetiske lingvistike problemer med å akseptere "hen" burde du ha det samme om "hun"/"han" - så hva Sitter du igjen med som begrunnelse for ditt mislik ovenfor begrepet annet enn uvitenhet og intoleranse? Overdrirver du ikke litt nå? Jeg leste det som at Katten mente at han ikke likte ORDET, akkurat sånn som jeg synes at syltetøy er et ekkelt ord. Det betyr ikke at jeg ikke liker syltetøy eller synes det er praktisk at det er et ord for syltet og sukret bær. Anonymkode: 21550...309 2
Gjest noe tilfeldig Skrevet 26. juni 2016 #46 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, Katten.2.0 skrev: Uhm. Har du lest hva jeg skriver? Jeg har da vitterlig intet problem med betydningen av ordet, men selve ordlyden. Akkurat som med musikk så er det veldig mange band jeg ikke liker, uavhengig av deres budskap i tekstene. Han, hun, hen. - han, hun, hen. Han, hun, hen. les og gjenta. Ganske lik ordlyd, er det ikke? Så hva med å PRØVE å løfte tråden ut av kritisk grøfteprat og se det store bildet, spread the love, not the hate? Bidra i det minste med et konstruktivt forslag istedenfor da.. Åja, nei... det er jo sikkert lettere å bidra med meningsløs negativitet enn alternativ tenkning og åpenhet
Katten.2.0 Skrevet 26. juni 2016 #47 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev: Han, hun, hen. - han, hun, hen. Han, hun, hen. les og gjenta. Ganske lik ordlyd, er det ikke? Så hva med å PRØVE å løfte tråden ut av kritisk grøfteprat og se det store bildet, spread the love, not the hate? Bidra i det minste med et konstruktivt forslag istedenfor da.. Åja, nei... det er jo sikkert lettere å bidra med meningsløs negativitet enn alternativ tenkning og åpenhet Jesus Maria, hva er problemet med at jeg ikke liker ordlyden til ett spesifikt ord? Jeg liker ikke ordene raspeballer, trøndersodd og slimpropp. Har du lyst til å tvinge meg til å skrive positivt om dem òg? 3
Gjest noe tilfeldig Skrevet 26. juni 2016 #48 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, Katten.2.0 skrev: Jesus Maria, hva er problemet med at jeg ikke liker ordlyden til ett spesifikt ord? Jeg liker ikke ordene raspeballer, trøndersodd og slimpropp. Har du lyst til å tvinge meg til å skrive positivt om dem òg? "Hen" har en LANGT mer betydelig mening moralsk, etisk, politisk, juridisk og medmenneskelig sett enn overnevnte ord. Forstår du virkelig ikke det??
Katten.2.0 Skrevet 26. juni 2016 #49 Skrevet 26. juni 2016 Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev: "Hen" har en LANGT mer betydelig mening moralsk, etisk, politisk, juridisk og medmenneskelig sett enn overnevnte ord. Forstår du virkelig ikke det?? Og siden det er en fullstendig svart/hvitt-verden, så kan jeg overhodet ikke både støtte det moralske, etiske, politiske, juridiske og menneskelige i ordet, og samtidig mislike ordlyden av det? Det at jeg i utgangspunktet ikke liker et navn, betyr ikke at jeg hater alle mennesker med det navnet. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #50 Skrevet 26. juni 2016 Han/ham, hun/henne, hen/hen? Eller? Anonymkode: b108f...9b0
venus24 Skrevet 26. juni 2016 #51 Skrevet 26. juni 2016 15 timer siden, Violetta skrev: For øvrig synes jeg det blir veldig merkelig å konstruere opp ord for variasjonens skyld. Hvilke andre nye ord skal vi finne på nye synonymer for? Tror du "hen" er det eneste ordet vi bruker som er konstruert? Har ikke språket alltid utviklet seg i takt med at verden utvikler seg? Eller tenker du at språket vårt er noe som kom med the big bang og som alltid har vært slik det er nå? 1
Gjest Tekola Skrevet 27. juni 2016 #52 Skrevet 27. juni 2016 Ryddet for personangrep, avsporinger, tull og svar til dette. Tekola, admin.
Aamu Skrevet 27. juni 2016 #53 Skrevet 27. juni 2016 12 timer siden, snusmumriken_ skrev: Jeg liker ordet "hen". Det er lettvint og praktisk, og jeg assosierer det altså ikke med "svenske feminister" men jeg gjør det! I tillegg til høne. Men høne og svensk feminist er vel omtrent det samme.
Gjest snusmumriken_ Skrevet 27. juni 2016 #54 Skrevet 27. juni 2016 5 minutter siden, Aamu skrev: men jeg gjør det! I tillegg til høne. Men høne og svensk feminist er vel omtrent det samme. Så bra for deg?
Aamu Skrevet 27. juni 2016 #55 Skrevet 27. juni 2016 Et øyeblikk siden, snusmumriken_ skrev: Så bra for deg? Jeg og mange andre, det startet jo i sverige med at de ikke får lov til å tro at det er forskjell på gutter og jenter.
Gjest snusmumriken_ Skrevet 27. juni 2016 #56 Skrevet 27. juni 2016 Et øyeblikk siden, Aamu skrev: Jeg og mange andre, det startet jo i sverige med at de ikke får lov til å tro at det er forskjell på gutter og jenter. Jeg er ikke helt sikker på hvilken diskusjon det er du prøver å plukke her. Hva ordet "hen" minner deg om, og ditt syn på "svenske feminister" er ikke noe for meg å diskutere. Ikke bryr jeg meg, og enda viktigere, jeg er gammel nok til å vite at man ikke kan endre synet til noen. Ser du bare din egen nestetipp så ser du bare din egen nesetipp
Aamu Skrevet 27. juni 2016 #57 Skrevet 27. juni 2016 Et øyeblikk siden, snusmumriken_ skrev: Jeg er ikke helt sikker på hvilken diskusjon det er du prøver å plukke her. Hva ordet "hen" minner deg om, og ditt syn på "svenske feminister" er ikke noe for meg å diskutere. Ikke bryr jeg meg, og enda viktigere, jeg er gammel nok til å vite at man ikke kan endre synet til noen. Ser du bare din egen nestetipp så ser du bare din egen nesetipp Ja, på seg selv kjenner man andre er det noe som heter. Og ja, jeg tviler ikke på at du er gammel egentlig.
Violetta Skrevet 27. juni 2016 Forfatter #58 Skrevet 27. juni 2016 13 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Dette er et begrep som har til hensikt å skape identitet utenfor kjønnsrollestereotypi. Barn kan lese eventyr om hen som møter mystiske eventyr, magiske verdener og er ute på oppdagelse, de har ingen problemer med begrepet. Det dytter ned dører for ganske mange mennesker som ikke føler seg hjemme i den kjønnsrollebåsen de er satt i, det utfordrer tankesettet vårt for å gjøre oss mer åpen og inkluderende... - og DETTE gir deg brekninger...?? Antar du spyr til blodet fosser av andre urettferdiheter her på jorda da, (les: krig, nød, flyktningekatastrofer, ulikhet, apartheid, klasseskille osv osv.) En del av meg håper inderlig dette er ironi.. At jeg misliker et ord har på ingen måte noen betydning for hva jeg mener om en gruppe mennesker. Denne diskusjonen omhandler ordet "hen", ikke min holdning til en eller flere menneskegrupper. At du nedlater deg til å påstå noe slikt forteller meg kun at du er tom for argumenter. 1
Violetta Skrevet 27. juni 2016 Forfatter #59 Skrevet 27. juni 2016 11 timer siden, venus24 skrev: Tror du "hen" er det eneste ordet vi bruker som er konstruert? Har ikke språket alltid utviklet seg i takt med at verden utvikler seg? Eller tenker du at språket vårt er noe som kom med the big bang og som alltid har vært slik det er nå? Selvsagt er det ikke det, men denne diskusjonen handler om "hen". Det står både deg og meg fritt å diskutere andre ord om det er ønskelig.
Gjest Tom/Loki Skrevet 27. juni 2016 #60 Skrevet 27. juni 2016 Hen, det er jo høne på Engelsk, så det er det jeg forbinder ordet med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå