Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Min kone og jeg var 6 dager på Island i mai og her er et reisebrev med bilder, lenker og et Google kart: http://gardkarlsen.com/Iceland_trip_report.htm

Hvis du liker utendørsaktiviteter så har Island masse å by på. Vi var på en isbre, vi snorklet ved Thingvellir, vi var inne i en vulkan (utdødd vel og merke) men vi fikk også med oss Blue Lagoon, fosser samt teste ut noen restauranter i Reykjavik. Ta kontakt hvis dere har noen spørsmål eller kommentarer :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Fantastisk land :laugh: Er her nå på sommerkurs! 
Utrolig dyrt da! 

Skrevet
6 minutter siden, Linaria skrev:

Fantastisk land :laugh: Er her nå på sommerkurs! 
Utrolig dyrt da! 

Ja, det er ingen tvil om at det er en dyr destinasjon. Men heldigvis er iallefall utsikt til fosser og fjell gratis :-)

Gjest Linaria
Skrevet
9 minutter siden, gard skrev:

Ja, det er ingen tvil om at det er en dyr destinasjon. Men heldigvis er iallefall utsikt til fosser og fjell gratis :-)

Ja, hvis man har råd til å reise dit

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er dyrt på Island? Skal reise dit straks, så er veldig nysgjerrig på innser er noe jeg kan være obs på :) 

Anonymkode: 9e33d...692

Gjest Linaria
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er dyrt på Island? Skal reise dit straks, så er veldig nysgjerrig på innser er noe jeg kan være obs på :) 

Mat, alkohol, restauranter, offentlig transport, overnatting. Alt egentlig. Nå er jo også Norge dyrt på mange av de områdene, så det er ikke SÅ ille for oss om vi forventer norske priser. 

Problemet her er også at Reykjavik er veldig basert på turisme. I sentrum finnes det nesten ikke vanlige, billige matbutikker, og det er bare fullt av dyre spisesteder og suvenirbutikker, så det er veldig vanskelig å få til en billig ferie her. De billige spisestedene, store matbutikkene og handlesenterne ligger en kjøretur fra sentrum (alle islendinger har bil).

Det som er aller dyrest er likevel turer ut for å se landskapet. Hvalsafari, The Golden Circle, Blue Lagoon, ridetur på islandshest. Alt sånt er kjempedyrt. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Linaria skrev:

Mat, alkohol, restauranter, offentlig transport, overnatting. Alt egentlig. Nå er jo også Norge dyrt på mange av de områdene, så det er ikke SÅ ille for oss om vi forventer norske priser. 

Problemet her er også at Reykjavik er veldig basert på turisme. I sentrum finnes det nesten ikke vanlige, billige matbutikker, og det er bare fullt av dyre spisesteder og suvenirbutikker, så det er veldig vanskelig å få til en billig ferie her. De billige spisestedene, store matbutikkene og handlesenterne ligger en kjøretur fra sentrum (alle islendinger har bil).

Det som er aller dyrest er likevel turer ut for å se landskapet. Hvalsafari, The Golden Circle, Blue Lagoon, ridetur på islandshest. Alt sånt er kjempedyrt. 

Ah! Takk for svar :)

Jeg har leid bil og skal ikke være i Reykjavik, tenker å heller dra tilbake en annen gang, kanskje som stopp over dammen på vei til USA. Det var ganske dyrt å leie bilen (ca 12000 for 5-6 dager, er inkl overnatting og forsikringer), men håper på at de største utgiftene da er tatt. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har leid bil og skal ikke være i Reykjavik, tenker å heller dra tilbake en annen gang, kanskje som stopp over dammen på vei til USA. Det var ganske dyrt å leie bilen (ca 12000 for 5-6 dager, er inkl overnatting og forsikringer), men håper på at de største utgiftene da er tatt. :)

Når du først har leid bil er de fleste attraksjonene, som Golden Circle, Seljalandsfoss, den svarte stranda osv. gratis da :) Ellers er prisene veldig godt beskrevet i innlegget lenger opp. 

Regner med du har, men husk reiseforsikring - da vi fikk en ripe på bilen der oppe, dekte ikke Sixt det, men forsikringsselskapet vårt i Norge betalte.

• Liker 1
Skrevet

Denne bloggen må jeg sjekke ut senere :)

Gjest Linaria
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er nok de største utgiftene tatt. Anbefaler også å kjøpe en del mat på matbutikker så du slipper å spise på restaurant hele tida. 

Forresten er det utrolig mange veldig dårlige veier på Island, så selv om noe ser ut som en fin vei på kartet, kan det være en forferdelig grusvei :P
Ha en fantastisk tur! Å kjøre rundt Island er virkelig gøy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...