showgirl Skrevet 4. november 2004 #1 Del Skrevet 4. november 2004 Har søkt internt om en mindre stilling på jobb. Skrev bla i søknaden at jeg tenkte kombinere den lille stillingen med en jobb en annen plass om det lot seg gjøre. Nå viser det seg at det ikke gjør det. Det fikk jeg vite i går. Men idag fikk jeg brev fra ledelsen at de satt meg i den lille stillingen og de betraktet det slik min større stilling var sagt opp!! :o Jeg forstår ingenting! Man kan jo søke intern på stillinger uten at man skal miste den jobben man har? Jeg har ikke sagt muntlig eller skriftlig at jeg sa opp min stilling som er større, jeg har bare søkt på en mindre stilling. Om ikke det var nok så sto det i brevet at de har ansatt en ny en i min stilling(den stillingen som er større) Er helt satt ut-dette kan ikke være riktig!!! :-x For ordens skyld-er organisert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. november 2004 #2 Del Skrevet 4. november 2004 For det første burde du vel fått tilbud om den nye jobben slik at du kunne velge om du faktisk ville ta den før du "sa opp" din gamle jobb, og for det andre burde vel din gamle jobb også vært utlyst internt før noen fikk den? Kan godt være at fremgangsmåten arbeidsgiveren din har brukt er juridisk forsvarlig, men hadde jeg vært i dine sko ville jeg nå stilt et par spørsmål til fagforeningsjuristene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 5. november 2004 #3 Del Skrevet 5. november 2004 Du skal vel ha et tilbud om stillingen som du kan svare ja eller nei til. Jeg søkte internt - om en større stilling - jeg fikk da tilsettingsbrev der det sto at jeg ble tilbydt stillingen, og måtte svare på om jeg tok imot eller ei. Teksten i svarslippen var da for alternativet at jeg tok den: "Tar i mot og sier samtidig opp nåværende stilling..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 6. november 2004 #4 Del Skrevet 6. november 2004 Med forbehold om at du har presentert saken din korrekt: Det er IKKE juridisk holdbart det de her har gjort. Du har f.eks. IKKE fått oppsigelse i den "større" stillingen din? Du har heller ikke fått tilbud om "den nye, lille jobben" med mulighet til å si ja eller nei? Eller søkte du bare intern overføring? Likevel er det ikke holdbart, du nevnte jo også at du bare var interessert hvis det kunne kombineres med en annen stilling du hadde i sikte? Ta kontakt med din fagforening med en gang! Dette skulle være "mat" for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 7. november 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 7. november 2004 Heisan:) Saken løste seg i går, skrev et brev til sjefen min der jeg sa at fagforeninga tok saken min om de ikke ordnet opp i dette her. Fikk beklagelse, men er sånn passelig oppgitt enda. Men jeg beholder min faste stilling(den større stillingen) Man må ha lov til å søke internt på jobber uten at man skal motta brev i posten at man har blitt sagt opp i den faste stillingen man har fra før Ringte fagforeninga også som mer enn gjerne skulle hjelpe meg :-) Ser nå betydningen av å være organisert. Ja det koster litt penger men det er så absolutt verdt det :-) Men heldigvis er saken løst-men akk så unødvendig !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå