AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Jeg har en meget spesiell sykdom som jeg lurer på om jeg skal gå i detalj på for en venninne. Jeg har bare nevnt at jeg har noe liksom men ikke gått inn på hva det er eller hva symptomene er. Hun tror sikkert mye rart om meg fordi jeg ikke har fortalt og på grunnlag av symptomene,men hun er en veldig grei jente som ikke har stilt noe mer spørsmål angående dette. Den siste tiden har vi ikke hatt så mye kontakt, kanskje fordi jeg har gruet meg litt over det faktum at jeg føler hun fortjener å få vite hvordan ting er som dem er. Er vel kanskje redd for fordømmelse også. Synes dere jeg burde si det til henne? Jeg vet ikke hvor vennskapet er på vei videre. Anonymkode: 7ef84...da6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Jeg har akkurat samme problemstilling selv! Bare at jeg aldri har nevnt noe. Anonymkode: 58146...0e2
Gjest Sitronvann Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 (endret) Hvis dette er ei du føler er ei venninne du ønsker å ha med deg videre så kan du jo dele det du vil? Men det er ikke slik at man er forpliktet til å opplyse slikt til venner, med mindre det er visse hensyn hun da må ta. Endret 24. juni 2016 av Sitronvann
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Et øyeblikk siden, Sitronvann skrev: Hvis dette er ei du føler er ei venninne du ønsker å ha med deg videre så kan du jo dele det du vil? Men det er ikke slik at man er forpliktet til å opplyse slilt til venner, med mindre det er visse hensyn hun da må ta. Det er vel heller det faktum at hun kan komme med litt sleivete kommentarer som hun sikkert oppfatter som hjelpsomt som for meg bare blir sårende. Men at hun sårer meg vet hun selvsagt ikke da jeg tar alt med et smil. Anonymkode: 7ef84...da6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 Du har jo ingen opplysningsplikt ovenfor alle og en hver, men det avhenger selvfølgelig litt av hvordan sykdom du har da? Enkelte sykdommer kan være greit å informere om i tilfelle det skulle skje noe/at du blir akutt dårlig, andre sykdommer trenger jo ingen andre å ha noe med. Anonymkode: edd0c...65b
Sulosi Skrevet 24. juni 2016 #6 Skrevet 24. juni 2016 Er det en romantisk ting eller kun ren venneting du har med denne venninnen?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #7 Skrevet 24. juni 2016 Et øyeblikk siden, Sulosi skrev: Er det en romantisk ting eller kun ren venneting du har med denne venninnen? Venneting bare. Anonymkode: 7ef84...da6
Sulosi Skrevet 24. juni 2016 #8 Skrevet 24. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venneting bare. Anonymkode: 7ef84...da6 Da bestemmer du helt selv. Føler du for å snakke om det så gjør du det. Det kan være godt å ha noen som vet og forstår men jeg oppfatter din venninne som ei som ikke behøver all verdens informasjon for å godta at du har det som du har det. Hvis det hadde vert en romantisk greie tenker jeg at den andre bør få vite mest mulig mtp at man skal leve sammen med både deg og sykdommen. En venn har må ikke forholde seg til sykdommen din I like stor grad.
Gjest Sitronvann Skrevet 24. juni 2016 #9 Skrevet 24. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel heller det faktum at hun kan komme med litt sleivete kommentarer som hun sikkert oppfatter som hjelpsomt som for meg bare blir sårende. Men at hun sårer meg vet hun selvsagt ikke da jeg tar alt med et smil. Anonymkode: 7ef84...da6 Nei, er det slik det stiller seg så hadde jeg valgt å kutte ut kontakten og ikke fortalt noe mer. Jeg hadde engang ei venninne som overhode ikke hadde antenner. Det kom tåpelige kommentarer trillende som perler på ei snor, og de få gangene jeg delte noe snudde hun på det og kom med "vittige" kommentarer og etterpå: "slapp av! jeg bare tulla!".. Jeg orket ikke mer tilslutt, sa hva jeg mente og kutta kontakten rett av.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #10 Skrevet 24. juni 2016 4 minutter siden, Sitronvann skrev: Nei, er det slik det stiller seg så hadde jeg valgt å kutte ut kontakten og ikke fortalt noe mer. Jeg hadde engang ei venninne som overhode ikke hadde antenner. Det kom tåpelige kommentarer trillende som perler på ei snor, og de få gangene jeg delte noe snudde hun på det og kom med "vittige" kommentarer og etterpå: "slapp av! jeg bare tulla!".. Jeg orket ikke mer tilslutt, sa hva jeg mente og kutta kontakten rett av. Okei men hun her vet faktisk ingenting om dette så det blir litt annerledes. Hadde hun visst om det og vært slem så hadde jeg selvsagt ikke giddet. Anonymkode: 7ef84...da6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #11 Skrevet 24. juni 2016 11 minutter siden, Sulosi skrev: Da bestemmer du helt selv. Føler du for å snakke om det så gjør du det. Det kan være godt å ha noen som vet og forstår men jeg oppfatter din venninne som ei som ikke behøver all verdens informasjon for å godta at du har det som du har det. Hvis det hadde vert en romantisk greie tenker jeg at den andre bør få vite mest mulig mtp at man skal leve sammen med både deg og sykdommen. En venn har må ikke forholde seg til sykdommen din I like stor grad. Veldig enig, Anonymkode: fb3cf...b4d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå