Gå til innhold

Kia Soul med bensinmotor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bor i Hordaland og ser Kia Soul med EL-skilt hele tiden. Elbil er ikke aktuelt for oss, men bilen er både fantastisk morsom å se på, og veldig praktisk. Sjeldent herlig kombinasjon. I tillegg fikk vi en god pris på ny bil hos Kia, og de har sju år garanti! Men...hvorfor er det så få bensinbiler av typen på veien? Ser få av de. Har bilen noen svakheter f.eks. sammenliknet med Golf? Er egentlig ikke spesielt til biljente så vet ikke hva jeg skal google en gang.

Anonymkode: 63516...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Soul levers både som 135hk bensin og diesel... Men det er den elektriske som selger best pga incentivene fra staten....

Anonymkode: dd8b7...283

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, tdm900 skrev:

Soul er vel en bil som kun går på batteri

Som sagt så har vi allerede vært og prøvekjørt og fått en pris på den bilen. Nå er det bare den siste usikkerheten som må kveles. 132hk bensinmotor:

http://m.kia.com/no/modeller/soul/trims/trim/?trimId=cdfc7b5f-4a79-4de0-9d56-9d0f4e682c63&engineId=fdd6b208-0b60-4a1c-ad51-27e2c71ca3df&trimPrice=NOK 252.900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

99% av bilfolket kan klare seg med en elbil i 99% av tilfellene. Ts bilbehov høres derfor ekstremt ut når 99% av Soul som selges i Norge er elektriske. Forklar gjerne oss lekfolk hvorfor du ikke kan løse dine bilbehov uten å spy ut Nox og CO2?

Anonymkode: d2126...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

99% av bilfolket kan klare seg med en elbil i 99% av tilfellene. Ts bilbehov høres derfor ekstremt ut når 99% av Soul som selges i Norge er elektriske. Forklar gjerne oss lekfolk hvorfor du ikke kan løse dine bilbehov uten å spy ut Nox og CO2?

Hva med rekkevidde?

Anonymkode: 77a27...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bare én bil og kjører opp til vår (strømløse) hytte - ca 228km per vei - hver tredje uke i året, i snitt. Derfor. Skulle tro at de som vet, vet, og de som spekulerer kunne ha vist en smule ydmykhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bare én bil og kjører opp til vår (strømløse) hytte - ca 228km per vei - hver tredje uke i året, i snitt. Derfor. Skulle tro at de som vet, vet, og de som spekulerer kunne ha vist en smule ydmykhet. :)

Er det ingen ladestasjoner på veien?

Anonymkode: 77a27...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alvorlig talt, det gjelder oss, og vi vet at det ikke er aktuelt. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd bensinversjonen, men er vel at det finnes mer å velge i av bensinbiler. Vi skulle ha el og valgte ikke kia. Noe med følelsen. Den var slapp i akselerasjonen, luktet plastikk og litt ukomfortabel å sitte i. Vi følte oss også 10 år eldre i den bilen. (Type jeg hører på gammalrock så jeg kan føle meg ung igjen mens jeg henter ungene på fotballtrening.) Den var det praktiske valget, med bedre rekkevidde og 5 seter, men følelsen var ikke der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...