Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #1 Del Skrevet 4. november 2004 Hei jeg er en jente fra Libanon som lurer på om alle blør ved første samleie. Det er viktig for oss muslimer at det hender, og jeg jomfru og redd for at det kanskje ikke skjer....første gangen. Kan hende at min forlovede ikke tror på meg...... selv om jeg er jomfru. jeg er livredd for bryllupsnatta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 4. november 2004 #2 Del Skrevet 4. november 2004 Det er ikke alltid at det skjer. Jomfruhinnen kan også være sprengt ved trening, bruk av tamponger kanskje, fingre (!), gynekologbesøk osv. Det er også forskjell på tykkelsen av hinnen. Har ikke konservative muslimer et eller annet kulturelt triks for å få det til blø, da? Bare for å være sikker? Er det noen du kan snakke med? Kanskje andre her i forumet vet mer? Jeg forstår at dette er veldig viktig for deg. Skal du gifte deg snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #3 Del Skrevet 4. november 2004 Ja jeg skal gifte meg om to måneder, og jeg har kjent forloveden min i 1 år nå. Såjeg føler meg trygg med han. Det er bare det at man vet aldri om han forandrer seg helt på bryllupsnatten. Kanskje han ikke kommer til å tro meg uansett hva jeg sier. Triks er det ikke, bare sy inn en jomfruhinne, men det tror jeg at jeg har. Hele bryllupsnatten dreier seg om å finne ut om jeg er jomfru eller ikke...... Det er bare det at jeg har hørt at det er vanlig å ikke blø. Jeg har syklet og detti ned fra trær hele livet, så man vet jo aldri... Tamponger har jeg aldri brukt... Det at man blør er et tegn på jomfudom, og dessverre det eneste tegnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icy Skrevet 4. november 2004 #4 Del Skrevet 4. november 2004 Det er ikke mulig for deg å ta deg en tur til legen for å spørre om jomfruhinnen din er inntakt? Er den inntakt så ta med mannen din så han får høre det også. Sikkert ikke det beste rådet da men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotteliten Skrevet 4. november 2004 #5 Del Skrevet 4. november 2004 Hele bryllupsnatten dreier seg om å finne ut om jeg er jomfru eller ikke...... Det er bare det at jeg har hørt at det er vanlig å ikke blø. Jeg har syklet og detti ned fra trær hele livet, så man vet jo aldri... Tamponger har jeg aldri brukt... Det at man blør er et tegn på jomfudom, og dessverre det eneste tegnet. Jeg må innrømme at dette er noe jeg har tenkt på mange ganger..... Kan fortsatt ikke forstå at dette er et problem i d moderne samfunn!!!! Ikke vondt ment mot muslimske jenter!!! Tar hetten av for dere som må gjennom sånne "sjælekvaler" MEN, Muslimske menn kan ikke forvente dette av nåtidens jenter! pga. at d er forsket på og påvist at jenter kan "miste" jomruhinna av andre årsaker enn penetrering av penis.... Helt i orden at de i oldtiden forventet blod på lakenet etter bryllupsnatten, siden de da ikke visste bedre... Men ærlig talt!!!!!!!! :o Kan bare takke mine forfedre for at de lot meg bli til i et helt annet kulturellt land.... Hadde jeg vert deg(takk til moderjord for at jeg ikke er d, beklager) ville jeg komt meg til et kvinnesenter, forklart situasjonen og blitt undersøkt... Vil også si; Han er ikke en skikkelig mann om han ser på bryllupsnatta som en måte og finne ut om du blør på lakenet... Den natta skal være øm og god, bli kjent med kroppene til hverandre natt.... Jeg gråter for deg om d blir som du beskriver her... Lykke til uansett, krysser d som kan krysses for at du skal få en fin opplevelse den første gangen... Vennlig hilsen Lotteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 4. november 2004 #6 Del Skrevet 4. november 2004 Altså. Leste om dette fra en lege. ALLE har jomfruhinn før de har sex (samleie) men den kan være BRUTT hos endel, gjennom trening, fall, sykkel - hos de fleste er den så tynn at bare leger kan påvise den når den enda er inntakt. Skal tro at det er flere som har tenkt på dette når de gifter seg... Hva med å spørre din mor, søster, eller snakke med din fremtidige mann? Synd hvis dette skal ødelegge bryllupps dagen din! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotteliten Skrevet 4. november 2004 #7 Del Skrevet 4. november 2004 Altså. Leste om dette fra en lege. ALLE har jomfruhinn før de har sex (samleie) men den kan være BRUTT hos endel, gjennom trening, fall, sykkel - hos de fleste er den så tynn at bare leger kan påvise den når den enda er inntakt. Skal tro at det er flere som har tenkt på dette når de gifter seg... Hva med å spørre din mor, søster, eller snakke med din fremtidige mann? Synd hvis dette skal ødelegge bryllupps dagen din! Lykke til! Ville bare si d var dette jeg mente med å "miste" hinna.... ikke at den datt ut.... Hesteridning, trening, ulykker fra man er små...osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2004 #8 Del Skrevet 4. november 2004 jeg tro jeg må gå til en lege sammen med han, slik at han får det bevist en gang for alle. Det er så jævlig idiotisk at alt må falle ned på jenter i denne religionen. Vi må slite for alt som skjer hele livet, men jeg alene kan ikke forandre på tusen år gamle tradisjoner... Han stoler veldi på meg (sier han da), men når det kommer til et slikt viktig tema, så vet jeg ikke hvor jeg har han. Takk for alle svar...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ps Skrevet 4. november 2004 #9 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg blødde ikke, falt ned på sykkelstangen som liten. Om du er engstelig for hvordan han vil reagere, så ta ham med til legen. -Siden det høres ut som om dere kommer godt overens, så kan du jo forklare ham hvorfor du vil ta ham med, kanskje det ikke er så viktig for ham likevel, og at han vil stole på deg fordi du foreslår det? Jeg synes det er forferdelig at noen menn ikke er mer opplyst om kvinnekroppen enn at de tror at blod er bevis. Lykke til :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitte Skrevet 5. november 2004 #10 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg blødde ikke i det hele tatt første gang...tror det er like vanlig å blø litt,som å ikke gjøre det. Lykke til - synd denne problemstillingen opptar deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #11 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg blødde heller ikke første gang, men jeg hadde nok brutt den selv med fingrene, første gangen jeg brukte fingrene blødde jeg littegrann, men bare bittelitt. Jeg tror du bør snakke med din fremtidige mann om dette. Kanskje han ikke er så opptatt av det? Han vil selvsagt at du skal være jomfru, men kanskje han er så opplyst at han vet hvordan sånt henger sammen, at man kan miste den på andre måter, eller at man bare ikke blør. Han er jo glad i deg, og jeg håper at han stoler på deg når du forteller ham at du er jomfru, og at du er litt bekymret for dette! Klem! Håper du får en deilig bryllupsnatt uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå