Calla Skrevet 4. november 2004 #1 Skrevet 4. november 2004 Har tenkt en stund på å bruke makaroni til noe mer enn fyll i tomatsuppen... I dag kokte jeg opp en mengde makaroni..Brukte halvparten til middagen, hvor jeg stekte svinekjøtt med hvitløk og purre..hadde så oppi makaroni, fløte, en dæsj lettrømme og krydder.. en deilig tv-middag! Resten skal jeg bruke til å lage salat med skinke, sopp, majones og diverse annet jeg tar med i slengen.. Andre oppskrifter med disse søte små tingene i?
Arkana Skrevet 4. november 2004 #2 Skrevet 4. november 2004 Makaroniform 400 g røkte kjøttpølser 5 dl kokt makaroni 1 liten purre 1 rød paprika 1 boks mais 4 egg 4 dl melk 1 ts salt ¼ ts pepper Del pølsene i skiver og legg dem i ildfast form sammen med makaroni, purre i skiver, paprika i terninger og mais. Visp sammen egg, melk, salt og pepper og hell i formen. Stek i ovn ved 225 grader i ca 30 minutter. Ost og makaronistuing m/pølser 3-4 chilipølser/hvitløkspølser 2 dl ukokt makaroni 2-3 løk 2 dl melk 1 beger kremost m/urter pepper 1-2 ss finhakkede urter Del pølsene i skiver og løk i biter. Stek til de er gylne. Kok makaroni. Kok opp melk og rør inn kremosten og la den smelte. Rør inn makaroni og bland inn pepper og urter. Paprikasuppe (4-6 pers.) 1 hakket løk 3 gule paprika, hakkede 3 oransje paprika, to av dem hakkede, den ene halvert ¼ kopp makaroni ¼ ts tørket chili salt/pepper 3-4 kopper hønsebuljong balsamicoeddik 10-12 grovhakkede basilikumblader Fres løken myk i litt olje. Tilsett paprika, makaroni, chili, salt, pepper og buljong. Kok opp og la småkoke 20 minutter. Legg den halverte paprikaen med skinnsiden opp på litt aliminiumsfolie og grill i ovnen til skinnet er svart. La hvile 20 minutter og gni skinnet av. Kjør 2 kopper av suppen jevn i foodprocessor og hell tilbake i suppen. Server med skiver av bakt paprika og drypp over balsamicoeddik.
-Fisken- Skrevet 4. november 2004 #3 Skrevet 4. november 2004 Makaronisuppe: Lag jevning av mel og melk, kok opp. Ha i salt, sukker og en dæsj smør, og halvkokte makaroni. La koke til makaronien er myk. Serveres med sukker på
-Fisken- Skrevet 4. november 2004 #4 Skrevet 4. november 2004 Også har du makaronistuing, da. Lag jevning av mel og melk, kok opp, ha i salt og litt smør, pluss makaronien. (dette er en STUING som serveres til f.eks. kjøttkaker, så den må være nokså tykk.) Ellers så er makaroni veldig godt i fiskegrateng.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå