Gå til innhold

Kollega som ofte truer med oppsigelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kollega som stadig vekk truer med å si opp. Vi jobber tett sammen og er avhengige av hverandre for å få utført prosjektet vi er i nå. Prosjektet er tungrodd og har bydd på en milelang liste med utfordringer og problemer, det meste med årsaker vi ikke rår over. Det ER tungt og til tider veldig frustrerende, og jeg har full forståelse for at det noen ganger frister å si opp. Spesielt når vi vet prosjektet skal gå i minst 1,5 år til. Allikavel har jeg dessverre ikke forståelse for at det skal være greit av vedkommende å true med oppsigelse minst en gang i mmd. Er det greit av meg å informere om at jeg ikke ønsker å høre dette tilstadighet? Jeg mener at enten må denne oppsigelsen komme eller så må prosjektet gjennomføres etter beste evne. Og sutre over dette skaper ikke en lettere arbeidsdag for noen.

Anonymkode: 7ab8d...56e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes absolutt at det er innafor å gi beskjed om at det påfører deg ekstra belastning når hun til stadighet lufter at hun vil si opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si at vurdering er oppsigelse er noe hun får ta opp med sin leder, ikke snakke med deg om i tide og utide (med mindre du har personalansvaret for henne i prosjektet selvsagt). 

Anonymkode: 2ec27...75e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker har bare større behov for å syte. Du får heller prøve å se humoren i det, for det er jo litt morsomt når folk sier "nå sier jeg opp altså!!!" med en gang ting ikke går deres vei. Det var det jeg gjorde med min kollega, og jeg sluttet å bli sliten av det.

Anonymkode: 9515a...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister du jobben hvis den andre personen sier opp? Hvis ikke ser jeg ikke problemet. Jeg tror du er altfor involvert i jobben din.

Anonymkode: 29f53...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Skal ta det opp ved neste passende anledning. 

Til en hvis grad er det humoristisk, men når dette kommer ved hver minste motstand blir det dessverre til en plage etterhvert. Dessuten er det denne personen som kjenner prosjektet og det vil ta en stund før noen andre har fått satt seg inn i oppgavene vedkommende gjør. Selvfølgelig skal vedkommende få slutte, men det kunne vært greit om plasteret ble revet av kjapt og brutalt, hvis det i det hele tatt skal av så hadde vi fått startet på overgangsfasen med ny i den aktuelle stillingen. Det blir dessuten ikke lettere for noen å ta over jo lengre ut i prosjektet vi kommer.

Jeg er sikker for involvert i jobben min, det blir vel gjerne slik når det brukes mer våkentid på jobb enn noe annet. Heldigvis klarer jeg stortsett å legge vekk arbeidet i timene jeg ikke er på jobb. 

Anonymkode: 7ab8d...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolker det mer som et utsagn der hun ytrer frustrasjon over situasjonen. Det ser jeg egentlig ikke noe i veien med når du selv skisserer prosjektet på denne måten. Å svare litt humoristisk eller medfølende og ikke ta alt så blodig seriøst kommer du nok langt med. Dersom det var noe hold i disse utsagnene hadde hun jo vært borte for lengst. 

Anonymkode: 3fcf2...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...