Gå til innhold

Hvilke planer har du som singel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg blir 35 om noen måneder og fortsatt ikke har finni meg en kæll så har jeg innsett at jeg må planlegge litt. Kommer aldri til å få mann og barn så da må jeg tenke litt annerledes. Har begynt å spare til opphold på Solgården i Spania når jeg blir pensjonist! Da får jeg folk som passer på meg. Litt dyrt, men når jeg er helt alene må jeg nesten betale noen for å passe på meg. Også kan jeg drikke sherry og spille kort med de andre som bor der, så da slipper jeg å være ensom og. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre når foreldrene mine dør. Da får jeg feire jul alene og spise Fjordland. Trist, men har ikke noe valg. 

Flere som har planlagt livet sitt som singel?

Anonymkode: 807ba...83a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lever livet mitt fint som jeg ellers ville? Planlegger livet etter å verken å være singel eller i forhold, men å være selvstendig. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Moonwalker skrev:

Jeg lever livet mitt fint som jeg ellers ville? Planlegger livet etter å verken å være singel eller i forhold, men å være selvstendig. 

Men hva gjør du når du blir eldre? 

Jeg tenkte over det her om dagen, at da er jeg virkelig etterlatt til meg selv. Er derfor jeg har begynt å spare til pensjonisttilværeelse i Spania. 

Gjest *Micki*
Skrevet

Skal backpacke i Asia neste år tenkte jeg. Med eller uten "kæll". Ingen andre planer utenom å fortsette å utvikle meg som menneske. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nyter livet til det fulle. Prøver å søke ny kunnskap og nye utfordringer på jobb, oppdra og kose meg med sønnen min og glede meg til reiser og tid med venner.

Så planen er vel å legge et godt grunnlag for meg og barnet samtidig som jeg har det gøy inni mellom.

Anonymkode: 14099...72e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mangler en mann, gjør du alle andre ting du vil alene/ med andre folk. Få barn, feire jul med venner når foreldrene dør og lag din egen familie uten en mann hvis det er det du vil ha. Hadde du hatt en mann, hadde du ikke hatt noen garanti for at han ble uansett. Så bygg opp ditt eget liv sånn som du vil ha det. Da står du sterkere hvis det dukker opp en mann i det også.

Anonymkode: 4a0c0...e22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mangler en mann, gjør du alle andre ting du vil alene/ med andre folk. Få barn, feire jul med venner når foreldrene dør og lag din egen familie uten en mann hvis det er det du vil ha. Hadde du hatt en mann, hadde du ikke hatt noen garanti for at han ble uansett. Så bygg opp ditt eget liv sånn som du vil ha det. Da står du sterkere hvis det dukker opp en mann i det også.

Kan ikke få barn uten å være gift, det er helt imot min tro. Men ellers så lever jeg livet altså :) Jeg prøver bare å legge en plan for når jeg selv trenger mer hjelp i livet. Trenger jeg hjelp med noe nå ringer jeg bare foreldrene mine, men de er jo ikke her for alltid. 

De som har mann og barn har alltid et nettverk klar til å hjelpe dem. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør du når du blir eldre? 

Jeg tenkte over det her om dagen, at da er jeg virkelig etterlatt til meg selv. Er derfor jeg har begynt å spare til pensjonisttilværeelse i Spania. 

Regner med jeg gjør stort sett det samme som nå, bare med hakket flere hobbyer pga tid og i litt tregere tempo.

• Liker 2
Gjest Vause
Skrevet

Jepp. Skal skaffe meg hund og muligens flere dyr når jeg er ferdig med utdanningen. Gleder meg som en liten unge! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke få barn uten å være gift, det er helt imot min tro. Men ellers så lever jeg livet altså :) Jeg prøver bare å legge en plan for når jeg selv trenger mer hjelp i livet. Trenger jeg hjelp med noe nå ringer jeg bare foreldrene mine, men de er jo ikke her for alltid. 

De som har mann og barn har alltid et nettverk klar til å hjelpe dem. 

Da ville jeg prøvd å bygge opp en slags "familie" med venner. Det er mange som alene av ulike årsaker, og mange som ikke liker det i det hele tatt og bekymrer seg for akkurat det samme som deg. Hvem feirer man høytider med? Hvem er der når man blir syk? Og ikke minst at det føles bra både å gi til andre og få noe tilbake. Man trenger ikke være alene bare fordi man ikke har mann og barn. Hvis man ikke vil.

• Liker 2
Gjest Vause
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg prøvd å bygge opp en slags "familie" med venner. Det er mange som alene av ulike årsaker, og mange som ikke liker det i det hele tatt og bekymrer seg for akkurat det samme som deg. Hvem feirer man høytider med? Hvem er der når man blir syk? Og ikke minst at det føles bra både å gi til andre og få noe tilbake. Man trenger ikke være alene bare fordi man ikke har mann og barn. Hvis man ikke vil.

Fint svar, men dessverre ikke tilfelle for alle. Venner kommer og går, det er sjeldent en venn forblir for alltid. Mange mennesker er egoistiske av natur og lar lett andre i stikken. Da sitter man der alene igjen. Baserer man lykken sin på andre mennesker får man seg en reell skuffelse. Da er det best å klare seg alene og selv om man egentlig ikke vil det så blir det skummelt å inngå nye relasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske det fantes en forening i Norge for eldre og enslige. Som kunne hjelpe til med handling, betaling av regninger, måking og sånn. Hva gjør man om det ikke fins noen venner som har tid eller ork til sånt? 

Skrevet

Har ikke lagt inn årene ennå, men jeg har innsett at jeg bare må leve livet :) man kan ikke bare sitte og vente på at livet skal begynne når Mannen kommer strenende inn!

• Liker 2
Gjest *Micki*
Skrevet
Et øyeblikk siden, Bærtur skrev:

Har ikke lagt inn årene ennå, men jeg har innsett at jeg bare må leve livet :) man kan ikke bare sitte og vente på at livet skal begynne når Mannen kommer strenende inn!

Bra sagt! :)

Gjest Sitronvann
Skrevet

Bofellesskap for eldre ikkerøykere. Det hadde vært noe kanskje?

Jeg ønsker meg et lengre opphold i en jungel. Helst 3 mnd og om mulig, opp til ett år. Når jeg allikevel er singel er det greit å legge planer som kanskje kan gjennomføres. Uansett vil jeg ut og reise og har prosjekt klart. Må bare fikse noe først.

Gjest Linaria
Skrevet

Har ikke planlagt noen lang framtid som singel, men har mange reiser planlagt de neste månedene. Tenker også å flytte tilbake til Storbritannia.

Skrevet

Hvilke planer har jeg?

Akkurat nå han jeg planer om å lære et nytt språk,gå mye i Marka i sommer,ta et nettkurs på NKI og prøve å spare 80-90 000kr på den ene sparekontoen innen Desember.

Ja man må tenke over pensjonisttiden. Enten så er jeg der med mann og familie,eller så er jeg alene. Og er jeg alene skal jeg bruke pensjonisttiden på cruisereiser og bo på et sted med folk jeg kan bli kjent med. Jeg orker ikke tanken på å sitte alene i en leilighet i Oslo med katter som selskap og være lei meg akkurat.

Skrevet
2 timer siden, Moonwalker skrev:

Akkurat det samme som TS, men du får lov å kalle det noe annet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske det fantes en forening i Norge for eldre og enslige. Som kunne hjelpe til med handling, betaling av regninger, måking og sånn. Hva gjør man om det ikke fins noen venner som har tid eller ork til sånt? 

Hjemmehjelpen handler, og støvsuger midt på gulvet. Hjemmesykepleien leverer medisiner, og varmer opp mat. Ingen måker, det må man kjøpe hjelp til selv. Fylkeskommunen kan ta ansvaret for økonomien, og betale regningene for deg. 

Anonymkode: 3ad17...6a2

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmehjelpen handler, og støvsuger midt på gulvet. Hjemmesykepleien leverer medisiner, og varmer opp mat. Ingen måker, det må man kjøpe hjelp til selv. Fylkeskommunen kan ta ansvaret for økonomien, og betale regningene for deg. 

Anonymkode: 3ad17...6a2

Kjenner til det,men hva når jeg blir dement? Det er vel kun familie som kan bli hjelpeverge og jeg kommer ikke til å ha noen. Når jeg glemmer koden til kortet mitt og sånn.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...