Gjest Edain Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Hver eneste natt har jeg mareritt, og som oftest opp til flere. Det er gjerne det samme som går igjen; at noen "jakter" på meg og voldtar/torturerer/dreper meg.. Det er også slik at hvis jeg i marerittet prøver å kontakt f.eks. politi, så får jeg enten ikke tak i dem eller så er de på lag med de slemme... Har mellom 1-5 mareritt hver eneste natt og jeg husker dem veldig godt når jeg våkner. Det har blitt så ille at jeg gruer meg til å legge meg og jeg overtenker også betydningen av marerittene. Noen forslag/tanker om hva jeg burde gjøre? Det er vel ikke noe spesielt legen kan gjøre heller, har prøvd sovepiller, men fikk fortsatt mareritt, bare at da slet jeg veeeeldig med å våkne opp fra de.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Legen din kan hjelpe deg med dette Anonymkode: b2b1b...3d2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 Legen din kan gi deg henvisning til psykolog/ psykiater. Som regel er det ubevisste ting i hjernen som plager en, som man undertrykker, når man har gjentatte marertitt over lang tid. Det er ikke farlig, bare ubehagelig, det er hjernens måte å bearbeide og "få det ut" på. Jeg har hørt at hypnose også skal være svært effektivt mot slikt. Hvis du bor i Oslo, har jeg i aviser og ukeblader lest om en kvinnelig psykiater som er spesialist i hypnose, og som har egen privatklinikk her. Du kan jo google litt. Medisiner vil ikke hjelpe mot mareritt tror jeg. Anonymkode: 6ba6e...bdd
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Jeg hadde gjentatte mareritt hvor jeg ble jaktet på av en gjeng mannfolk. De fikk aldri tak i meg, selv om jeg ikke gjemte meg så godt.. Hjertebank da jeg våknet. Etter hvert var jeg i drømmene ikke like redd for disse mennene, som om jeg visste at de ikke ville få tak i meg. Selv om de fremsto veldig skumle. Leste at de drømmene hadde en betydning. Tror det handlet om å få opp øynene for noe, å gjøre litt endringer i livet. Til det bedre, selv om det der og da føltes vanskelig. Når ting ble forandret, hadde jeg ikke lenger disse marerittene. Hvor lenge har du hatt det sånn? Kan hende det bare er en periode. Anonymkode: 804cb...660
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå