Gå til innhold

Å bli veterinær som voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet sivilingeniør innenfor et felt jeg er veldig interessert i, men som det dessverre er lite jobber i. Derfor har jeg måttet jobbe med andre ting/som annen type ingeniør. Det har gått helt greit og jeg har trivdes på de arbeidsplassene jeg har jobbet. Nå har jeg arvet huset til besteforeldrene mine og flyttet tilbake til hjembygda og begynt å jobbe her. Min kjærlighet for dyr har alltid vært stor og jeg har tidligere hatt hest, nå hund og katt. Dyrlegen i bygda er langt over pensjonsalder og begynner å trappe ned arbeidet. Plutselig er dyrlegetilbudet veldig dårlig for gårdene og husdyrene her, da nærmeste dyrlege er 75 km unna.

Hva om jeg ble dyrlege? Studie er langt og typisk i utlandet. Jeg antar at alle er unge der, hvordan blir det for meg som er over 30 år å begynne å studere med unge? Er det mulig å ta noe på deltid hjemme?

Anonymkode: c7109...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å studere på deltid er vanskelig som veterinærstudent, men mulig vhs tilrettelegger. Vil imidlertid gjøre oppmerksom på at det ikke bare er å ta over en praksis som nyutdannet. Den praktisje erfaringen mangler, og mye læres først etter flere års erfaring.

Anonymkode: 79c0d...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kanskje høres med den gamle dyrlegen om du kan få være ubetalt assistent og starte en utdanning. Da ville du jo få litt erfaring samtidig som du kjører utdanning. Kansje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stor sannsynlighet for at du kommer inn på dette studiet? Du skal ikke tenke på alderen din. Mange er voksne studenter. Jeg er selv snart 40 og går sammen med folk nærmere 50. Husk du har mange år igjen i arbeidslivet.

Anonymkode: 24343...3fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider