AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #21 Skrevet 22. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da tar du feil. Du kjenner ikke to psykopater. Anonymkode: 59969...c49 Skulle virkelig ønske jeg ikke gjorde det, men jo. Min tidligere stefar er en av dem, forferdelig skumle mennesker. Anonymkode: 7fed0...79a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #22 Skrevet 22. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min samboers eks.... Hun har siden dag én prøvd å bli kvitt far og gjort alt i sin makt for at han skal gi opp og gi henne barnet på fulltid. Dessverre for henne, så møtte han meg. Jeg har stått ved hans side og kjempet for at han ikke skal knekke. Hun har skjelt han ut ved hver levering av barn, slått seg 100% vrang om han spør om endring av samvær (om det er så jævlig vanskelig for deg å ha xxxx, så kan det bare være", ved spørsmål om bytte av samværsdager), beskylde han for småting som blir borte i barnehagen og kverruleter på ALLE ferier! Far og barn har en veldig bra relasjon, så at mor ønsker å sabotere synes jeg er ufattelig dårlig gjort. Hun har etter 3 år roet seg mer ned, og forstår at far ikke har tenkt å gi opp. Men ferier kverulere hun like mye på... De har 50/50 av ferier, hvor mor fort kan kjempe for å hente flere dager før "fordi det ikke står spesifikt dager i samværsavtalen og jeg har sagt til xxxx at jeg skulle hente den dagen, så nå blir xxxx bare forvirret'. Barnet er syv år og ønsker å bo hos far 100%, ytret siden barnet var 3. Mor har nektet og barnet gråter når mor henter eller blir veldig apatisk og lei seg for at det"er lenge til neste gang jeg ser pappa". Men igjen, penger er jo litt viktig for flere mødre har jeg skjønt, og for denne dama er det hele grunnen til at hun ikke lar far ha barnetimen og ønsker å sabotere alt. Anonymkode: 7fed0...79a Føler med deg:/ heldigvis så har ikke vi opplevd dårlig samarbeid når det kommer til barnet, så barnet blir skånet for dette. Dette skjer på sms og når hun ringer...mannen min bøyer seg fordi han ikke ønsker konflikter..han tørr nesten aldri å være uenig om noen ting...det har hendt, men det har bare endt opp i at hun legger på og starter å sende sms..i starten la jeg merke til at samboern min brukte laaang tid på å svare på meldinger fordi han måtte tenke på hvordan han formulerte seg.....for hun blir sint hvis hun hører bare litt kritikk eller ja, hva som helst som kan høres negativt ut for henne. Dette har jeg selv erfart med denne damen og vi holdt gående på sms i flere dager og alt jeg sa ble feil. Sms ble skrevet sammen med samboer fordi jeg ville forsikre meg om at hun ikke skulle bli sint, så ikke noe personangrep fra min side, men kun saken det gjaldt...hun avslutta det hele med en nedlatende setning og da slutta jeg å svare. Jeg er en person som vil være venner med alle jeg møter. Jeg hater å krangle med andre mennesker, så det ender opp med at jeg holder det inne eller snakker med samboer om dette. Blir slitsomt i lengden... Håper ting blir bedre for dere Anonymkode: 41521...493
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #23 Skrevet 22. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men du har rett i at ikke alle er det. Dessverre er det flere enn det du sier. Men som du skriver, de er vanskelig å oppdage, fordi de er gode til å skjule det.... Frem til ting ikke går deres vei. Da kan det fort komme i lyset. Anonymkode: 7fed0...79a Du er kanskje lei av det, men forsøk å havne i en umulig situasjon som dette da før du uttaler deg. Hun manipulerer, bruker hersketeknikker og når hun ikke får det som hun vil så blir det bokstavelig månelyst...om hun ikke er psykopat så er hun iallefall ikke helt "god". Jeg ønsker at partneren min skal bli behandlet med respekt fordi jeg elsker han. Så, det å se på at han blir behandlet så dårlig er ikke ok....andre i familien her har gjennomskuet henne for lenge siden, så det er ikke bare meg som ser dette. Ja, det er som regel "hyggelig" å møte henne, men når noe skal diskuteres eller andre ting ikke går hennes vei..ja, da ender det opp med at hun får det som hun vil fordi samboer ikke ønsker noe konflikt eller hever seg over det. Men, når dette går utover vår fritid(ja, hun tar seg rettigheter uten å utdype det noe mer), så er ikke det ok i min bok.... nb! denne er rettet til " Er så drittlei av at folk slenger rundt psykopat til all mulig kjip oppførsel" Anonymkode: 41521...493
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #24 Skrevet 22. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg:/ heldigvis så har ikke vi opplevd dårlig samarbeid når det kommer til barnet, så barnet blir skånet for dette. Dette skjer på sms og når hun ringer...mannen min bøyer seg fordi han ikke ønsker konflikter..han tørr nesten aldri å være uenig om noen ting...det har hendt, men det har bare endt opp i at hun legger på og starter å sende sms..i starten la jeg merke til at samboern min brukte laaang tid på å svare på meldinger fordi han måtte tenke på hvordan han formulerte seg.....for hun blir sint hvis hun hører bare litt kritikk eller ja, hva som helst som kan høres negativt ut for henne. Dette har jeg selv erfart med denne damen og vi holdt gående på sms i flere dager og alt jeg sa ble feil. Sms ble skrevet sammen med samboer fordi jeg ville forsikre meg om at hun ikke skulle bli sint, så ikke noe personangrep fra min side, men kun saken det gjaldt...hun avslutta det hele med en nedlatende setning og da slutta jeg å svare. Jeg er en person som vil være venner med alle jeg møter. Jeg hater å krangle med andre mennesker, så det ender opp med at jeg holder det inne eller snakker med samboer om dette. Blir slitsomt i lengden... Håper ting blir bedre for dere Anonymkode: 41521...493 Prøvde å bli kjent med mor i starten, det var hun IKKE interessert i! Ønsker selv å ha en god tone med andre og ble veldig overrasket over hvor dårlig mor her var til å samarbeide. Hun har aldri snakket til meg og vist klarte blikk hva hun synes. Så om jeg ikke MÅ være til stede (avslutninger etc.), så holder jeg meg hjemme/inne. Særlig ved levering. Prøver være der for mannen som ofte ønsker å kaste mobilen i veggen når han hører fra henne. Men han med føyer seg etter hva hun vil for å slippe konflikt. Ikke er han konfliktsky, han bare orker ikke bruke tid på det. Det er ikke enkelt å leve med samværsordning, og da ikke bare vanskelig for barnet... Jammen ikke enkelt for voksen heller når den ene parten ikke egner seg til å samarbeide på noe plan. Anonymkode: 7fed0...79a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #25 Skrevet 22. juni 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, tittelen høres veldig dramatisk ut.Men, jeg lurer oppriktig talt på om eksen til samboer er det. Grunnen til at de fortsatt har kontakt er fordi de har et barn sammen. Etter min mening har hun han rundt lillefingeren. Hvis han viser det minste irritasjon eller uenighet for noe så KLIKKER hun bokstavelig talt. Samboeren min er en fantastisk mann som er omsorgsfull, kjærlig, snill, gavmild og en mann som hever seg over det meste.Men, det må da finnes grenser for hva man skal måtte finne seg i. Hun hersker og manipulerer nå sånn til de grader! Verden er så liten at jeg ikke tørr å dele detaljer her inne, selv som anonym. Det jeg kan si er at "samarbeidet" går greit så lenge han gjør det som hun vil. Her mener jeg på ALT...Er det andre her inne som har samme erfaring med eksen til partneren deres? Og som tørr å dele detaljer? Anonymkode: 41521...493 Hvis dette er ikke er noe du har sett, men bare har hørt fra din samboer, så hadde jeg tatt det med en stor klype salt. Jeg vurderes som oftest av andre som rolig og behagelig, men kan bli irritert dersom jeg har sterk grunn til det. Her er far svært konfliktsky og tåler selv ikke den minste irritasjon eller skarphet i stemmen før han legger på og lar være å ringe tilbake på dagesvis. Måtte for eksempel passe på at jeg ikke hadde den miste irritasjon i stemmen når jeg skulle fortelle ham at det ikke var greit å droppe barnesete i bilen uten å snakke med meg først. Han ringer dessuten alltid sine foreldre for å få trøst og sympati hvis jeg eller noen andre har vært litt irritert på ham. Bortsett fra det så har vi en ok relasjon og kommunikasjon. Anonymkode: ead89...6df 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #26 Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For alt vi vet kan han ha behandlet henne skikkelig dårlig innenfor hjemmets fire vegger og det er ikke noe han vil avsløre til noen, allerminst deg. Det er og en mulighet. Men jeg forstår ikke hvordan du mener denne tråden skal belyse noe eller bidra til løsning på noe du ikke rår over? Og er det noe han har problemer med så må han kontakte de rette instanser og ta det derfra. Anonymkode: bcffc...1c2 ærlig talt jeg har bodd med denne mannen i flere år nå og han har aldri behandlet meg dårlig. Jeg har erfaring med denne damen og den er ikke positiv og flere enn meg har opplevd hennes "vrede". Og som jeg nevner så går samarbeidet med sønnen strålende og han opplever ikke noe negativt mellom dem...dette er bak kulissene som sms eller når hun ringer...det er ikke hver eneste dag og vi klarer fint å møtes uten konflikter...dette skjer ikke ansikt til ansikt... Denne tråden kan faktisk bidra med råd/tips til hvordan andre har løst slike situasjoner...som regel det et forum er til Anonymkode: 41521...493
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #27 Skrevet 22. juni 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette er ikke er noe du har sett, men bare har hørt fra din samboer, så hadde jeg tatt det med en stor klype salt. Jeg vurderes som oftest av andre som rolig og behagelig, men kan bli irritert dersom jeg har sterk grunn til det. Her er far svært konfliktsky og tåler selv ikke den minste irritasjon eller skarphet i stemmen før han legger på og lar være å ringe tilbake på dagesvis. Måtte for eksempel passe på at jeg ikke hadde den miste irritasjon i stemmen når jeg skulle fortelle ham at det ikke var greit å droppe barnesete i bilen uten å snakke med meg først. Han ringer dessuten alltid sine foreldre for å få trøst og sympati hvis jeg eller noen andre har vært litt irritert på ham. Bortsett fra det så har vi en ok relasjon og kommunikasjon. Anonymkode: ead89...6df jo, det har jeg sett...ok, hvis du har erfart dette så vet du hvordan vi har det også da, jeg føler med deg å håper ting er bedre Anonymkode: 41521...493
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #28 Skrevet 22. juni 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvde å bli kjent med mor i starten, det var hun IKKE interessert i! Ønsker selv å ha en god tone med andre og ble veldig overrasket over hvor dårlig mor her var til å samarbeide. Hun har aldri snakket til meg og vist klarte blikk hva hun synes. Så om jeg ikke MÅ være til stede (avslutninger etc.), så holder jeg meg hjemme/inne. Særlig ved levering. Prøver være der for mannen som ofte ønsker å kaste mobilen i veggen når han hører fra henne. Men han med føyer seg etter hva hun vil for å slippe konflikt. Ikke er han konfliktsky, han bare orker ikke bruke tid på det. Det er ikke enkelt å leve med samværsordning, og da ikke bare vanskelig for barnet... Jammen ikke enkelt for voksen heller når den ene parten ikke egner seg til å samarbeide på noe plan. Anonymkode: 7fed0...79a Her gikk alt strålende i starten, så jeg synes det er veldig synd å oppleve dette akkurat nå. Det er samboeren min jeg føler med. Fint at du har funnet ut hva som funker for deg for å bevare litt av freden, det tror jeg er viktig :-) Det som er bra med alt dette er at ingen av oss krangler når vi møtes og barnet har det bra. Det er egentlig det viktigste selv om jeg skulle ønske samboer ble behandlet bedre enkelte ganger Anonymkode: 41521...493
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #29 Skrevet 22. juni 2016 Jeg har en søsken og samboeren til den søsken, Begge to er helt urimelig og ekstremt vanskelige av å ha noe gjøre med. Samboeren holder jeg meg unna og søsken på armlengstavstand, jeg tror de har personlighetsforstyrrelse, de har ikke selv innsikt, og aner ikke hvordan de framstår ovenfor famile og andre. Men jeg vil likevel ikke kalle de psykopat ei sosiopat. Anonymkode: 3a655...3ec
Gjest Lofilteret Skrevet 22. juni 2016 #30 Skrevet 22. juni 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nye partnere som prøver å bedrive diagnostisering av sin partners eks sier litt om den nye partneren. Anonymkode: 6b21f...ee5 Ja det sier litt - men ikke stort mer enn at de synes at partnerens eks er særdeles vanskelig. Sjansen for at det er tilfelle er jo til stedet.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #31 Skrevet 22. juni 2016 3 minutter siden, Betrakteren skrev: Ja det sier litt - men ikke stort mer enn at de synes at partnerens eks er særdeles vanskelig. Sjansen for at det er tilfelle er jo til stedet. Hvor ofte da? Tenker du? Anonymkode: 3a655...3ec
Gjest Lofilteret Skrevet 22. juni 2016 #32 Skrevet 22. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte da? Tenker du? Anonymkode: 3a655...3ec Jeg har et åpent sinn og tenker at hver enkelt sak er unik og ikke noe man kan ta stilling til uten å ha satt seg godt inn i saken (eksen). Har ikke lest noen statistikk og har heller ikke tenkt mye på det. Men selvsagt tror jeg nok sjansen for at ekser som blir beskyldt for å være psykopater faktisk er det er betydelig mindre enn motsatt. Men man VET jo ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå