AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Ja, tittelen høres veldig dramatisk ut.Men, jeg lurer oppriktig talt på om eksen til samboer er det. Grunnen til at de fortsatt har kontakt er fordi de har et barn sammen. Etter min mening har hun han rundt lillefingeren. Hvis han viser det minste irritasjon eller uenighet for noe så KLIKKER hun bokstavelig talt. Samboeren min er en fantastisk mann som er omsorgsfull, kjærlig, snill, gavmild og en mann som hever seg over det meste.Men, det må da finnes grenser for hva man skal måtte finne seg i. Hun hersker og manipulerer nå sånn til de grader! Verden er så liten at jeg ikke tørr å dele detaljer her inne, selv som anonym. Det jeg kan si er at "samarbeidet" går greit så lenge han gjør det som hun vil. Her mener jeg på ALT...Er det andre her inne som har samme erfaring med eksen til partneren deres? Og som tørr å dele detaljer? Anonymkode: 41521...493
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Min samboers eks.... Hun har siden dag én prøvd å bli kvitt far og gjort alt i sin makt for at han skal gi opp og gi henne barnet på fulltid. Dessverre for henne, så møtte han meg. Jeg har stått ved hans side og kjempet for at han ikke skal knekke. Hun har skjelt han ut ved hver levering av barn, slått seg 100% vrang om han spør om endring av samvær (om det er så jævlig vanskelig for deg å ha xxxx, så kan det bare være", ved spørsmål om bytte av samværsdager), beskylde han for småting som blir borte i barnehagen og kverruleter på ALLE ferier! Far og barn har en veldig bra relasjon, så at mor ønsker å sabotere synes jeg er ufattelig dårlig gjort. Hun har etter 3 år roet seg mer ned, og forstår at far ikke har tenkt å gi opp. Men ferier kverulere hun like mye på... De har 50/50 av ferier, hvor mor fort kan kjempe for å hente flere dager før "fordi det ikke står spesifikt dager i samværsavtalen og jeg har sagt til xxxx at jeg skulle hente den dagen, så nå blir xxxx bare forvirret'. Barnet er syv år og ønsker å bo hos far 100%, ytret siden barnet var 3. Mor har nektet og barnet gråter når mor henter eller blir veldig apatisk og lei seg for at det"er lenge til neste gang jeg ser pappa". Men igjen, penger er jo litt viktig for flere mødre har jeg skjønt, og for denne dama er det hele grunnen til at hun ikke lar far ha barnetimen og ønsker å sabotere alt. Anonymkode: 7fed0...79a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Nye partnere som prøver å bedrive diagnostisering av sin partners eks sier litt om den nye partneren. Anonymkode: 6b21f...ee5 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Det har ikke gått smertefritt her heller, og mor er veldig bitter på far, uten at jeg helt kan skjønne hvorfor. Han var nødt til å dra saken opp i retten, og han vant på alle punkter. Fortsatt kan hun prøve seg, men da tar han bare kontakt med sakkyndig, som igjen setter henne på plass. Anonymkode: b6831...d19
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nye partnere som prøver å bedrive diagnostisering av sin partners eks sier litt om den nye partneren. Anonymkode: 6b21f...ee5 Haha, ikke vanskelig å skjønne hvilken side du står på.. Selv om "ALLE" stemødre er fæle, så kan det faktisk hende noen biologiske mødre er det samme.... Anonymkode: 9aaa2...144 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nye partnere som prøver å bedrive diagnostisering av sin partners eks sier litt om den nye partneren. Anonymkode: 6b21f...ee5 Det sier litt om den nye partneren? Forstår at hun kan oppleve at eksen har visse trekk som tilsier at hun er psykopat og dermed lurer. Finnes en del av disse kvinnene, hvor det komme frem når det blir slutt og det er et barn i bilde. Anonymkode: 7fed0...79a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Er så drittlei av at folk slenger rundt psykopat til all mulig kjip oppførsel. Vet du i det hele tatt hva en psykopat er? En psykopat er ett menneske som er så kald at det går frysninger nedover ryggen din. H*n vil stå å se på at du dør om h*n ikke liker deg selv om h*n enkelt kunne reddet deg. Og alt som skal til for at h*n legger deg for hat kan være en sleivete kommentar om at eks sokkene h*ns ikke matcher. En psykopat ville aldri vist sinne utenfor sin egen dør. Om en psykopat vil ødelegge livet ditt (eller for din mann) så ville dere ikke visst at det var psykopaten, og livet deres ville faktisk vært ødelagt nå. Rett å slett fordi de er for smarte til å vise sine negative sider og sette seg i ett dårlig lys, men smarte nok til å vite hvordan de skal ødelegge diskret. Svært, svært, svært få mennesker er psykopater. Det er så sjeldent at hele psykopatbegrepet omtrent ikke blir brukt lenger. Den mildere formen for psykopat er sosiopat, de er det flere av. Men fremdeles så få at de aller fleste mennesker i verden ikke har hatt noe med en sånn å gjøre. Så slutt å diagnostiser folk med det! i 99,99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999% av tilfellene så er ikke eksen din/eksen hans/venninnen din/faren din/moren din/sjefen din osv. psykopat. Bruk heller begrepet "ustabil i humøret". For det er det hun er. Det er ingen diagnose, men rett å slett ett personlighetstrekk. Anonymkode: 59969...c49 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så drittlei av at folk slenger rundt psykopat til all mulig kjip oppførsel. Vet du i det hele tatt hva en psykopat er? En psykopat er ett menneske som er så kald at det går frysninger nedover ryggen din. H*n vil stå å se på at du dør om h*n ikke liker deg selv om h*n enkelt kunne reddet deg. Og alt som skal til for at h*n legger deg for hat kan være en sleivete kommentar om at eks sokkene h*ns ikke matcher. En psykopat ville aldri vist sinne utenfor sin egen dør. Om en psykopat vil ødelegge livet ditt (eller for din mann) så ville dere ikke visst at det var psykopaten, og livet deres ville faktisk vært ødelagt nå. Rett å slett fordi de er for smarte til å vise sine negative sider og sette seg i ett dårlig lys, men smarte nok til å vite hvordan de skal ødelegge diskret. Svært, svært, svært få mennesker er psykopater. Det er så sjeldent at hele psykopatbegrepet omtrent ikke blir brukt lenger. Den mildere formen for psykopat er sosiopat, de er det flere av. Men fremdeles så få at de aller fleste mennesker i verden ikke har hatt noe med en sånn å gjøre. Så slutt å diagnostiser folk med det! i 99,99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999% av tilfellene så er ikke eksen din/eksen hans/venninnen din/faren din/moren din/sjefen din osv. psykopat. Bruk heller begrepet "ustabil i humøret". For det er det hun er. Det er ingen diagnose, men rett å slett ett personlighetstrekk. Anonymkode: 59969...c49 Nei, men du har rett i at ikke alle er det. Dessverre er det flere enn det du sier. Men som du skriver, de er vanskelig å oppdage, fordi de er gode til å skjule det.... Frem til ting ikke går deres vei. Da kan det fort komme i lyset. Anonymkode: 7fed0...79a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så drittlei av at folk slenger rundt psykopat til all mulig kjip oppførsel. Anonymkode: 59969...c49 ENIG! Anonymkode: ad971...2f7 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Et lite mindretall av befolkningen er psykopater. Så hvis du stiller deg selv spørsmålet om en gitt person er psykopat, så er svaret sannsynligvis ikke. Ofte hører jeg folk omtale andre som psykopater og legge til at "andre ser det ikke". Hvor enn vanskelig det er å svelge, så er det fullt mulig å oppføre seg lite empatisk overfor en person uten at det betyr at man mangler generell empati. Hvordan vi oppfører oss ift. mennesker er sterkt farvet av vår relasjon til den personen, ikke bare vår natur. Slik er det for alle. Dersom en gitt person ER psykopat, så vil deres manglende empati vise seg i flere situasjoner og overfor ulike mennesker gjennom livet. Så om "ingen andre ser det" så er det en god sjanse for at dette kun handler om en dårlig relasjon (som oftest etter et samlivsbrudd, hvilket er naturlig) snarere enn at vedkommende er strippet for evne til innlevelse og empati. Anonymkode: bd9f4...40f
WubWub Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 Mennesker flest er manipulerende vesen som setter egen interesse først, og mennesker flest er ikke psykopater. Flesteparten av kontrollfriker er heller ikke psykopater. Sannsynligheten for at vedkommende har den diagnosen du lefler med (som ikke engang er en klinisk diagnose lenger pga misbruk av ordet) er derfor lav. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men du har rett i at ikke alle er det. Dessverre er det flere enn det du sier. Men som du skriver, de er vanskelig å oppdage, fordi de er gode til å skjule det.... Frem til ting ikke går deres vei. Da kan det fort komme i lyset. Anonymkode: 7fed0...79a Feil. En psykopat vil ikke røpe seg før "kniven" sitter i ryggen din. Anonymkode: 59969...c49
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. En psykopat vil ikke røpe seg før "kniven" sitter i ryggen din. Anonymkode: 59969...c49 Da er jeg bare en bedre menneskekjenner. Ikke noe å skryte av, for å kjenne 2 et 2 for mye. Anonymkode: 7fed0...79a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er jeg bare en bedre menneskekjenner. Ikke noe å skryte av, for å kjenne 2 et 2 for mye. Anonymkode: 7fed0...79a Da tar du feil. Du kjenner ikke to psykopater. Anonymkode: 59969...c49
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #15 Skrevet 22. juni 2016 Svenn Torgersen, professor i psykologi og ekspert på personlighetsforstyrrelser, anslår at det er rundt 10.000 personer, i hovedsak menn, som oppfyller kriteriene for diagnosen psykopat. Ser man på hvor mange som har psykopatiske trekk, mener han det kan dreie seg om rundt 100.000 nordmenn. Svært få i Norge er mao psykopater, men flere kan ha psykopatiske trekk Anonymkode: 3d3e3...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Min samboers eks.... Hun har siden dag én prøvd å bli kvitt far og gjort alt i sin makt for at han skal gi opp og gi henne barnet på fulltid. Dessverre for henne, så møtte han meg. Jeg har stått ved hans side og kjempet for at han ikke skal knekke. Hun har skjelt han ut ved hver levering av barn, slått seg 100% vrang om han spør om endring av samvær (om det er så jævlig vanskelig for deg å ha xxxx, så kan det bare være", ved spørsmål om bytte av samværsdager), beskylde han for småting som blir borte i barnehagen og kverruleter på ALLE ferier! Far og barn har en veldig bra relasjon, så at mor ønsker å sabotere synes jeg er ufattelig dårlig gjort. Hun har etter 3 år roet seg mer ned, og forstår at far ikke har tenkt å gi opp. Men ferier kverulere hun like mye på... De har 50/50 av ferier, hvor mor fort kan kjempe for å hente flere dager før "fordi det ikke står spesifikt dager i samværsavtalen og jeg har sagt til xxxx at jeg skulle hente den dagen, så nå blir xxxx bare forvirret'. Barnet er syv år og ønsker å bo hos far 100%, ytret siden barnet var 3. Mor har nektet og barnet gråter når mor henter eller blir veldig apatisk og lei seg for at det"er lenge til neste gang jeg ser pappa". Men igjen, penger er jo litt viktig for flere mødre har jeg skjønt, og for denne dama er det hele grunnen til at hun ikke lar far ha barnetimen og ønsker å sabotere alt. Anonymkode: 7fed0...79a Du tror ikke hun er glad i barnet? Anonymkode: cd7e5...9a4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du tror ikke hun er glad i barnet? Anonymkode: cd7e5...9a4 Til en viss grad... Barnet smiler, hopper og er pratsom når hun er hos sin far, men endrer seg til å bli spydig, apatisk og lei seg når hun er hos sin mor (av hva vi har sett og hva bekjente har kommentert). Ingen forstår hvorfor ikke far har hovedomsorg for barnet. Anonymkode: 7fed0...79a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #18 Skrevet 22. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nye partnere som prøver å bedrive diagnostisering av sin partners eks sier litt om den nye partneren. Anonymkode: 6b21f...ee5 som jeg sa innledningsvis så var den tittelen dramatisk, og det er rett og slett fordi jeg lurer på hvorfor hun behandler eksen sin så utrolig dårlig. Samarbeidet om barnet går veldig bra og det er ingen konflikter foran barnet overhodet. Denne damen driver på bak kulissene..sms etter sms og ringer å kjefter hvis hun ikke får det som hun vil. Han bøyer seg for alt fordi han IKKE ønsker konflikter. Sier noe om meg? det det sier om meg er at jeg ønsker at min partner skal bli behandlet med respekt. En annen ting når vi møtes så er hun sååå utrolig hyggelig å greier, vell noen stikk her å der, men ikke som andre hadde lagt merke til... Anonymkode: 41521...493
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #19 Skrevet 22. juni 2016 3 timer siden, WubWub skrev: Mennesker flest er manipulerende vesen som setter egen interesse først, og mennesker flest er ikke psykopater. Flesteparten av kontrollfriker er heller ikke psykopater. Sannsynligheten for at vedkommende har den diagnosen du lefler med (som ikke engang er en klinisk diagnose lenger pga misbruk av ordet) er derfor lav. som jeg sa tittelen var vell dramatisk, rett og slett fordi jeg er lei hele dama. Så da er hun en kontrollfrik da og en manipulerende person hvis du synes det høres bedre ut...uansett, det eneste jeg ønsker er at partneren min blir behandlet med respekt fordi jeg elsker han og vil han alt godt her i verden, så det å se på at samboeren min ikke alltid har det så bra er faktisk ikke så lett.... Anonymkode: 41521...493
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #20 Skrevet 22. juni 2016 For alt vi vet kan han ha behandlet henne skikkelig dårlig innenfor hjemmets fire vegger og det er ikke noe han vil avsløre til noen, allerminst deg. Det er og en mulighet. Men jeg forstår ikke hvordan du mener denne tråden skal belyse noe eller bidra til løsning på noe du ikke rår over? Og er det noe han har problemer med så må han kontakte de rette instanser og ta det derfra. Anonymkode: bcffc...1c2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå