AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Hei! Har et ganske tilfeldig spørsmål. Jeg er 180 høy og veier 82kg. I følge bmikalkulatorer er jeg på grensen til overvektig. Det er jeg ikke i virkeligheten. Har alltid vert tung, og ligget over skjema for vekt siden jeg var baby. Har alltid fått høre at jeg har veldig tung beinbygning, men dette er jo nå avkreftet, finnes jo ingenting som heter tung beinbygning. Jeg har BRED beinbygning, altså breie skuldre og hofter, men teller det så mye på vekta? Jeg har ikke sixpack og thigh-gap, men det er lite som skal til for at ribbein og hoftebein stikker ut, noe jeg syns er lite lekkert på meg. Har solide pupper og rumpe, og som sagt brede hofter. Skal innrømme at jeg har noen kilo ekstra, men er veldig fornøyd med kroppen min egentlig. Lurer bare på hvorfor jeg er så tung? Hvis jeg avslører vekta mi til veninner osv, tror de jeg tuller for det ser ikke slik ut. Besteveninna mi er like høy og 10 kilo lettere - og jeg er ikke nevneverdig tjukkere enn henne. Hva kommer dette av hvis "tung beinbygning" ikke finnes? Dette ligger i slekta, brødrene mine har også alltid vært tunge - men ikke feite. Min gamle mormor var bare skinn og bein da hun døde, hun tok ikke till seg næring de siste mnd. Man kunne se at huden hang på armene hennes, så tynn var hun. Hun var også tung - 165 cm og hele 70kg da hun døde (og var syltynn). er fornøyd med kroppen min altså, synes bare dette er veldig underlig.. Noen som har noen ide? 😀 Jeg er 21 år om det er av betydning. Anonymkode: 1ec33...49c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Det stemmer at tung benbygging er svada. Men som du sier, om man er bred over hoftene og skuldrene, vil man selvsagt ha mer kjøtt på kroppen for å fylle ut.. Muskler har 3 ganger så høy massetetthet som fett, så om du trener mye styrke kan du bli uforholdsmessig tung. Jeg er 168 høy, og veier 70 kg. Jeg har mageruter og veldig markerte muskler. Jeg har trent tung styrke i mange år. Jeg ser adskillig bedre ut nå enn da jeg veide 57 kg og var tynnfeit, uten noe særlig muskler i det hele tatt. Så lenge du er sunn og fornøyd med eget utseende, drit i om du er tung. Anonymkode: 59987...679
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har et ganske tilfeldig spørsmål. Jeg er 180 høy og veier 82kg. I følge bmikalkulatorer er jeg på grensen til overvektig. Det er jeg ikke i virkeligheten. Har alltid vert tung, og ligget over skjema for vekt siden jeg var baby. Har alltid fått høre at jeg har veldig tung beinbygning, men dette er jo nå avkreftet, finnes jo ingenting som heter tung beinbygning. Jeg har BRED beinbygning, altså breie skuldre og hofter, men teller det så mye på vekta? Jeg har ikke sixpack og thigh-gap, men det er lite som skal til for at ribbein og hoftebein stikker ut, noe jeg syns er lite lekkert på meg. Har solide pupper og rumpe, og som sagt brede hofter. Skal innrømme at jeg har noen kilo ekstra, men er veldig fornøyd med kroppen min egentlig. Lurer bare på hvorfor jeg er så tung? Hvis jeg avslører vekta mi til veninner osv, tror de jeg tuller for det ser ikke slik ut. Besteveninna mi er like høy og 10 kilo lettere - og jeg er ikke nevneverdig tjukkere enn henne. Hva kommer dette av hvis "tung beinbygning" ikke finnes? Dette ligger i slekta, brødrene mine har også alltid vært tunge - men ikke feite. Min gamle mormor var bare skinn og bein da hun døde, hun tok ikke till seg næring de siste mnd. Man kunne se at huden hang på armene hennes, så tynn var hun. Hun var også tung - 165 cm og hele 70kg da hun døde (og var syltynn). er fornøyd med kroppen min altså, synes bare dette er veldig underlig.. Noen som har noen ide? 😀 Jeg er 21 år om det er av betydning. Anonymkode: 1ec33...49c Samme problemet som meg, men jeg er bare 160 og veier 85 kg! Men jeg ser slettes ikke slik ut, de fleste gjetter 70 kg, og jeg har venninner som er like høye/lave som veier mindre enn meg og likevel ser like "tykk" ut, og venninner som veier like mye, som ser mye tykkere ut enn meg! Og dette er ikke bare jeg som har observert, vi har hatt en diskusjon i vennegjengen... Og kommet til den konklusjonen om at kroppsammensetningen har noe å si. Jeg har alltid hatt brede skuldre, kraftige bein, de er muskuløse. Dvs de er ikke fleskete da, samme hvor slank jeg er, så har jeg kraftige, muskuløse bein (spesielt lårmusklene) - men de er egentlig slanke i forhold til vekta da... Jeg innrømmer at jeg er overvektig, men det jeg ser - er at det er magen som er stor. Men jeg bruker topper som gjør at magen ikke vises så godt, og jeg ser derfor like slank ut som mine normalvektige venner på samme høyde, men slankere ut enn de som er like tunge - pga de har veldig stor rumpe og store lår og mage, og kanskje bruker klær som fremhever dette? Det er kanskje vanskeligere å skjule store lår.... jeg har forholdsvis liten sprettrumpe, og er smal sett forfra, de ser brede ut sett forfra. Det er mest på siden man ser at jeg er overvektig, pga magen. Jeg har også alltid hatt veldig store pupper, og de veier jo også litt. Så sånn sett er vekta mi fordelt på pupper og mage, samt mine store muskler - og muskler veier jo mer enn fett. Jeg har alltid hatt store muskler, og det er ikke bare pga trening. På ungdomsskolen trodde helsesøster at jeg trente håndball pga jeg hadde så store bicepser. Store muskler til å være dame... og uansett om jeg var "slank" så ville jeg nok veid mer enn jeg så ut pga det. Når jeg er slank, veier jeg litt over 60. Under det så ser jeg sykelig tynn ut, og da her jeg nok mistet muskelmasse og. jeg kler rett og slett ikke å være syltynn. Jeg er bygd for å være kraftig/muskuløs. Nå har jeg seff blitt litt fleskete på magen da... men jeg tror at om jeg kutter ut sukker, så vil jeg gradvis gå ned til min normale vekt, som er rundt 67 kg. Anonymkode: 108da...279
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå