Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg Nemi-julekalenderen i går. Men, fytte, så dyr! Kostet 99,- kroner på Rimien på Bislet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kjøpte meg Nemi-julekalenderen i går. Men, fytte, så dyr! Kostet 99,- kroner på Rimien på Bislet!

jeg reagerte også på prisen... 99 kroner er flåeri :-?

Skrevet

Jeg blir nesten litt trist jeg, slik som Lise har solgt seg.

Skrevet

Jo, jo, men som hun tjener også - vil jeg tro...

Skrevet

Dette er jo jobben hennes. Hun trenger vel inntekter som alle andre. Det er sikkert ikke like greit å ha prinsipper om ikke å bli for komersiell når du har regninger å betale.

Skrevet

Lise tjener faktisk veldig godt. Kjenner folk som kjenner henne...

Skrevet

Det gjør hun sikkert. Men jeg skjønner at hun ønsker å tjene mer - at hun ønsker å utnytte et konsept med suksess!!

Skrevet
Hvorfor kan ingen lage kalender med belgisk sjokolade til meg???

Det finnes julekalendere med eksklusiv sjokolade, husker ikke helt hvor man fikk kjøpt det, men det stod i avisene i fjor da de testet ut kalendere. Ganske dyrt da, tror dne kostet 450 kroner eller noe sånt.

Gjest Anonymous
Skrevet

det er bare å vente noen dager ut i desember, så selger de fleste butikkene den for halv pris.

Skrevet
det er bare å vente noen dager ut i desember, så selger de fleste butikkene den for halv pris.

men da mister det jo litt av sjarmen.

Skrevet

Nemikalenderen er produsert i tyskland..

Og ingen selger den til halv pris, det er bladcentralen som gir den ut, og butikkene får returnert den (og får alle pengene tilbake) etter 1 desember. Om noen selger den til halv pris går de med tap.

Skrevet

Synes sjokoladene er gode, jeg. :roll:

:sjenert:

Skrevet
Synes sjokoladene er gode, jeg. :roll:

:sjenert:

JEg og :D

Gjest Anonymous
Skrevet

freia solgt iallefall sin til halv pris ifjor.Håper den kommer i år og var kjempe god..

Skrevet

Synd at den skal være så dyr, men jeg får se om jeg ikke får råd uansett. Tysk sjokolade er ikke verdens beste, men den går ned.

Skrevet

Men Freia og Bladkompaniet er to forskjellige ting.

Varene fra Freia leveres til butikkene via de store hovedlagrene. Butikken kjøper disse varene og kan gjøre hva pokker de vil med dem. Men når det gjelder pris, har de store kjedene lik pris (unntaket er vel enkelte franchise-butikker), mens de små kioskene priser sine varer sev.

Varer fra Bladkompaniet derimot, har en fastsatt pris før de kommer i butikken. De har inngått en avtale med butikker og kiosker om å få selge produktet sitt. Butikkene får inn et visst antall blad/bøker/kalendre og har full returrett på det de ikke selger. Det de selger betaler de for i ettertid, når returen er mottatt og registrert.

Derfor kan man se sjokoladevarer til halv pris, men aldri blader.

Ser gjesten forskjellen?

Skrevet

Hvis det er den samme, ganske lite gode sjokoladen i denne kalenderen som i de vanlige sjokoladekalenderne, synes jeg det er ganske horribelt at denne koster 99 mens de vanlige koster 5... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...