Gå til innhold

Et udelikat spørsmål

Fremhevede innlegg

Gjest anonym nå
Skrevet

Siden søndag har jeg vært inne i en dyp depresjon med angst og alt hva det fører med seg. Magen har knyttet seg totalt og jeg føler jeg har blitt oppspist innvendig.

Merket jeg ble litt bedre i i psyken i går, men er fremdeles ikke helt på topp. Skal til lege å få bestilt time til psykolog i morgen.

Så til spørsmålet:

På Mandag fikk jeg ektremt løs mage, og har hatt løs mage siden da (har det ennå). Springer på do i ett sett, og nå river det virkelig der bak :roll:

Er det vanlig å få ekstremt løs mage ved depresjoner angst som er helt utenom det en er vant med? Har ikke hatt det så vondt inni meg på mange år.

Vær så snill å ta spørsmålet mitt seriøst, får jo bare mer angst om det er noe mer galt med meg.

Klem til dere på en regnfull dag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du i Bergen, i så fall kan mageproblemene skyldes andre ting enn psyken.

Du kan jo nevne det for legen når du likevel skal innom.

Skrevet

Det går magesjuke over hele landet for tida, så det er noek ikke noe å bekymre seg for.

Smør stumpen med zinksalve, drikk nok og ta det med ro, så går det fint

Skrevet

jeg får veeeldig lett løs mage når jeg har hatt/har angstanfall, er nervøs eller langt nede.

har utviklet nervøs tarm pga nerver, stress og angst.

så det kan nok være en årsak, om du ikke bor i Bergen. :wink:

Skrevet

det kan henge sammen, eller det kan være helt tilfeldig. umulig å si med sikkerhet.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja den kan jo skje at man blir løs i magen hvis man har mye stress i en periode eller sliter psykisk. Men som de andre her nevner kan det være flere ting! Bare pass på at du drikker mye, slik at du ikke dehydreres..

Skrevet

Jeg har flere ganger har forferdelige magesmerter og løs mage ved angstanfall. Ble innlagt på sykehuset ene gangen, og fikk beskjed om at jeg hadde utviklet irritabel tarm syndrom pga nervøsitet og angst.

Det er ikke farlig, men kan være ubehagelig.

Skrevet

Jeg får også løs mage når jeg er nervøs... enda jeg mener selv at jeg ikke eier nerver... ting kan vel lett slå seg på magen - kroppen er jo en helhet vet du

Skrevet

Jeg får alltid løs mage i forbindelse med angstanfall!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hatt både løs mage og oppkast i en periode med myyye angst. Det var GRUSOMT :sur:

Angst og depresjoner kan gi mange psykiske symptomer. Mage, rygg og nakkeproblemer er kanskje de vanligste. Men det er faktisk også mulig å oppleve lammelser pga psykiske lidelser - noe de færreste heldigvis erfarer.

God bedring :klem:

Skrevet

Jeg må ofte akutt på toalettet hvis jeg må gjøre ting jeg gruer meg for. F.eks hvis jeg skal ringe noe sted, først må jeg løpe på do, så kan jeg ringe :-?

Dersom magen din ikke roer seg, så ville jeg prøvd med noe som stopper løs mage. F.eks Loperamid, tror det er sånn det skrives. Finnes også andre midler på apoteket, stanser diare ganske fort.

Skrevet

Løs mage i forbindelse med angst/depresjoner kan ha sammenheng med at man spenner kroppen og ofte da opplever man luft i magen, som igjen fører til diarè.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...