Gå til innhold

Panduro sin akrylmaling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd panduros egne malinger? Da spesifikt akrylmalingen deres på lerret? 

Er det bare jeg som gjør noe helt galt, eller skal de være så gjennomsiktige? Må jo ha tre malingsstrøk på dette lerretet før det blir fint, jevnt og ikke gjennomsiktig! 

Anonymkode: d5907...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen problemer med akrylmalingen deres. Hvordan gjør du det da? Hvilken akryl kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heeelt grønn på dette, sådan være jeg gjør alt helt feil! Men alle penselstrøk viste, og det var litt kjedelig når jeg så for meg helt "solide" farger, eller hva jeg skal kalle det. Blander ikke malingen med noen ting, og kjøpte de tubene de har i sånn starter kit :-)

TS

Anonymkode: d5907...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig, uutvannet akrylmaling vil oppføre seg som oljemaling, og dermed vil alle penselstrøk "vises" på både lerret og papir.

Akrylmaling kan for øvrig vannes noe ut, slik at den oppfører seg noe mer som akvarellmaling og da vil du ikke få like tydelige penselstrøk, men det vil bli lysere farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det også kommer an på penselen du har brukt. Det finnes mange ulike finbustede og glatte pensler som ikke gir et like "grovt" resultat. Personlig har jeg brukt mye utstyrt fra Søstrene grene som jeg synes er helt topp og med veldig god pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...