Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Tenker å gå til innkjøp på en MacBook(pro), men ser prisen er stiv, 13-15 k på en bra MacBook. 

1) hvilken modell anbefaler dere/er best? Tenker selv på enten Pro eller den nye syltynne modellen.

2) dere som har kjøpt Mac, hvordan har dere betalt den - hele summen med engang, eller litt og litt pr mnd? :)

Anonymkode: 2d1cd...21f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Macbook pro, evt den dyreste av de.
2. Kontant.

Vanskelig å gi noe skikkelig svar på spørsmål, når man ikke vet noe om dine krav, eller hva du skal bruke den til. Jeg har en Macbook Air, og er strålende fornøyd med den. :-)

AnonymBruker
Skrevet

1)Hva skal du bruken Mac'en til? Om du ikke skal jobbe med tunge applikasjoner vil en Macbook, altså ikke en Pro holde i massevis. Prismessig er det vel ikke rare forskjellen, heller vekt og utseende. Selv bruker jeg en MB Pro, og er strålende fornøyd.

2)Betaler kontant. Men, har også benyttet betalingsutsettelse. Da betaler jeg et gebyr for å utsette betaling i x-antall måneder. Casher ut hele beløpet ved utløpsdato. Aldri på avbetaling.

Anonymkode: 28e51...710

Skrevet (endret)

Jeg har brukt en macbook pro nå de siste årene, men denne takler ikke å ha photoshop og f.eks indesign åpen samtidig. Den blir vanvittig treg.. Nå er jo denne gammel da, men skal kjøpe meg ny nå og jeg blir å gå for macbook da jeg ikke skal jobbe med disse programmene mer.

Skal du bruke macen til hovedsakelig studentarbeid, internett etc, gå for macbook. Den er lettere å drasse med seg og er tynnere etc. 

Skal du spille, bruke f.eks adobe-programmer eller annen tung programvare, gå for pro! Du vil uansett aldri angre på et innkjøp av en mac, selv om den er dyr. Litt overpriset er den nok, men jeg kommer aldri til å gå over til noe annet enn mac.

Endret av haze
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Tenker å gå til innkjøp på en MacBook(pro), men ser prisen er stiv, 13-15 k på en bra MacBook. 

1) hvilken modell anbefaler dere/er best? Tenker selv på enten Pro eller den nye syltynne modellen.

2) dere som har kjøpt Mac, hvordan har dere betalt den - hele summen med engang, eller litt og litt pr mnd? :)

Har MacBook Air og er kjempefornøyd :) Kommer aldro til å velge PC igjen! Spørsmåle er vel om du trenger en Pro-utgave, selv den jeg har er kraftig nok til min bruk. Det er nett, mail, bilder, litt dokument og regneark. Kjøper du den andre som er syltynn, er det vel ikke noen tilkoblingsmuligheter på den....men mulig jeg tar feil der altså :)

Kjøpte den rett fra Apple Store, og betalte med kredittkort :)

Endret av tdm900
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig ville jeg ha gått for macbook pro. Du får mye mer for pengene. Prosessoren er sterke og raskere. Skjermkortet i MBP er også mye bedre. Man betaler mye for utseendet til syltynne.

Ryktene på nett sier at det sannsynligvis kommer nye MBP modeller snart, men hvis det ikke er så viktig for deg så er den MBP modellen som selges nå med i5 prosessor og 8gb en knakende god maskin.

Anonymkode: 5eb3d...a63

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Personlig ville jeg ha gått for macbook pro. Du får mye mer for pengene. Prosessoren er sterke og raskere. Skjermkortet i MBP er også mye bedre. Man betaler mye for utseendet til syltynne.

Ryktene på nett sier at det sannsynligvis kommer nye MBP modeller snart, men hvis det ikke er så viktig for deg så er den MBP modellen som selges nå med i5 prosessor og 8gb en knakende god maskin.

Når jeg snakket om den syltynne så mente jeg macbook:)

Skrevet

Jeg har MacBook Pro 15", 2011 modell, fungerer helt fantastisk enda, selv om batteriet begynner å tømmes litt raskt. Jeg betalte alt på en gang da jeg kjøpte den.

Ville avventet litt med tanke på nye modeller av Pro som antagelgvis kommer senere i år, dessuten er det lenge siden Air har fått en oppdatering. Den nye macbooken (12") er overpriset og har ikke noe særlig ytelse selv om den selvsagt er rimelig fin i rose gold.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...