Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Enten skaffer du deg jobb i en barnehage til, slik at du kan få nok erfaring (med lønn) fra begge steder til sammen, eller du må velge at dette er et midlertidig offer for å nå et større mål. Og P.s; de dagene du er der "gratis" må du isåfall kunne komme og gå litt etter eget ønske. Du gir litt, de gir litt. 

Det gir mening :-) takk for rådet...er gira på å få masse erfaring så har innsett nå at det ikke er noe problem å ha en dag i uken som "praksis" :-)

Anonymkode: a237e...b33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit det. Det at du forsøker å få med deg barnehagen på dokumentforfalskning, og fremstiller det som at du er et offer, sier egentlig en god del om deg. 

Anonymkode: c4b7d...c78

Barnehagen jeg hadde søkt på jobb hos hadde behov for meg som tilkallingsvikar. 
Under intervjuet sa jeg at jeg hadde håpet at de trengte meg minimum 20% da jeg trenger det for å komme inn på deltidsstudiet.
For å gjøre tilbudet om meg som arbeidstaker litt mer attraktivt da jeg virkelig trenger 20% for å komme inn sa jeg at jeg kunne si ifra meg kravet på 20% utbetaling hver måned dersom jeg ikke fikk 20% timer en måned. 

Dette står jeg fritt til å kunne gjøre som en avtale med en arbeidsgiver. Dette fristillte dermed arbeidsgiveren fra å låse seg til en 20% lønnskostnad på meg hver måned dersom jeg ikke jobbet så mye. 

Dette er ikke dokumentforfalskning men derimot ett resultat av en arbeidskontraktsforhandling.

Det som er grunnen til at jeg startet tråden er fordi jeg mener at de har misforstått og trodd at jeg har sagt jeg kan jobbe 20% gratis (praksis) hver måned. 
Det jeg sa/ønsket var at jeg fikk betalt fra første time og for alle timene jeg jobbet hver måned, men at dersom jeg en måned jobbet under 20% så skulle jeg kun få utbetalt for den reelle tiden jeg jobbet. 

Og allerede første uken har jeg fått 6 vakter, så de har tydeligvis behov for meg så dette kommer ikke til å bli ett problem. Jeg ønsker erfaring og masse erfaring! Og har kommet til den konklusjonen at jeg godt kan jobbe 1 praksisdag i uken, siden de tydeligvis har behov for meg ved at de ønsker denne ordningen.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Du får jo utskrift over alt du har jobbet, så det er ingen problem å dokumentere at du har jobbet den prosenten du skal, bare på ulike steder 😊 Lykke til 

Takk:) og dette er en barnehage som ofte trenger vikarer, så å komme godt over 20 % ser jeg ikke på som noe problem. Har erfaring med dette fra tidligere jobber også. Har allerede fått mye jobb og gleder meg til å fortsette i denne barnehagen som har gitt meg et fantastisk inntrykk!

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir mening :-) takk for rådet...er gira på å få masse erfaring så har innsett nå at det ikke er noe problem å ha en dag i uken som "praksis" :-)

Det er flott, kjempebra. MEN; velger du å inngå en slik avtale at du basicly jobber gratis bør du forhandle deg frem til flere ting; eksempelvis at du kan bestemme endel selv hvilken dag det er du jobbet ulønnet, at du enten kommer litt senere eller drar litt tidligere. Påpek at du har et alternativ i å finne en ekstra arbeidsplass og ikke er utelukkende avhengig av å være der gratis his dem de er heldige som får gratis arbeidskraft så litt romslig bør de også være. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Enten skaffer du deg jobb i en barnehage til, slik at du kan få nok erfaring (med lønn) fra begge steder til sammen, eller du må velge at dette er et midlertidig offer for å nå et større mål. Og P.s; de dagene du er der "gratis" må du isåfall kunne komme og gå litt etter eget ønske. Du gir litt, de gir litt. 

Helt enig :) har allerede fått flere vakter så dette blir ikke noe problem tror jeg. De har nok mer behov enn det som de gav inntrykk av at de hadde, spesielt når jeg allerede første uken har fått 6 vakter å se frem til :) Og jeg som var redd for at jeg ikke skulle få noe særlig i det hele tatt. Innlegget jeg skrev i natt ble jo veldig klønete forklart så jeg dagen etter ser ut som jeg forsøker å utnytte barnehagen, noe som absolutt ikke er tilfelle og dette er det selvfølgelig noen som reagerer på. Da er det så fint at jeg vet hva som er tilfelle :-) 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det er flott, kjempebra. MEN; velger du å inngå en slik avtale at du basicly jobber gratis bør du forhandle deg frem til flere ting; eksempelvis at du kan bestemme endel selv hvilken dag det er du jobbet ulønnet, at du enten kommer litt senere eller drar litt tidligere. Påpek at du har et alternativ i å finne en ekstra arbeidsplass og ikke er utelukkende avhengig av å være der gratis his dem de er heldige som får gratis arbeidskraft så litt romslig bør de også være. 

Det kommer jeg til å gjøre :-) Takk for gode råd. Er bare veldig sliten om dagen å ser på hvordan jeg skriver at ting høres veldig klønete ut:/ men, uansett takk for at du gir en god tilbakemelding

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Raindrops skrev:

Slik jeg forstår deg vil du ha 20 prosent på kontrakten, men du krever ikke at bedriften verken gir deg 20 prosent i praksis eller betaling for det som er oppført i kontrakten. Skjønner ikke helt hvorfor de mener du skal jobbe en dag gratis i det hele tatt. Jeg hadde sagt blankt nei, her må du bare rydde opp i misforståelsen med det samme. 

Du forstod dette helt riktig :-) har uansett kommet til den konklusjonen at jeg kommer til å jobbe en praksis dag i uken for denne barnehagen. Har allerede fått en god del vakter nå, så er ikke redd for å ikke få nok erfaring eller inntekt. Det var i utgangspunktet det jeg fryktet, at jeg ikke skulle få nok. Men, de har tydeligvis behov for meg å vell så det. Som nevnt i tråden så er jeg sliten om dagen og alt jeg sier blir så klønete forklart.....Men, ja ser synspunktet ditt og er i utgangspunktet enig. Akkurat nå så er jeg fornøyd med det jeg får og får heller eventuelt forhandle en ny arbeidskontrakt etter en stund. Er helt avhengig av å jobbe minst 80 % utenom studiet...så egentlig er jeg desperat etter å få så mange vakter som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan jo ikke skrive at du jobber 20% dersom du ikke gjør det. Så da er de snille og lar deg jobbe i bhg en dag i uken selv om de er fullt bemannet. Høres ut som vinn vinn dette her, dersom du ikke klarer å ordne deg praksis. 

De vil ikke skrive at du jobber 20% dersom du ikke gjør det. 

De har ikke en 20% stilling til deg. 

Anonymkode: de8d7...818

En arbeidsgiver står fritt til å tilby en ansatt akkurat den prosenten de ønsker, uavhengig av faktisk kapasitetsbehov. Det innebærer at arbeidsgiver må gjøre alt de kan for å gi deg nok arbeidstid til å fylle prosenten de gav deg på kontakt. Dersom de ikke klarer det, er de forpliktet til å betale deg lønn tilsvarende prosenten som står i kontrakten, uavhengig av hvor mange timer du faktisk har jobbet. 

Med mindre annet er avtalt på forhånd( som i mitt tilfelle). Jeg har uansett nå bestemt meg for å ta denne praksis dagen hver uke for å få mest mulig erfaring. Dessuten har jeg allerede fått flere vakter på kort tid, noe som jeg forutså på grunn av tidligere erfaringer med tilkalingsjobber....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...