Gå til innhold

Å klage på en E...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarte å få en E på en eksamen, og nå sitter jeg og vurderer om jeg skal klage eller ikke. Har bedt om begrunnelse, men ikke fått svar ennå. Sensorveiledningen er heller ikke lagt ut. Greia er at jeg MÅ ha disse studiepoengene for Lånekassens del, men jeg vil jo ikke være bekjent av den E'en... Bør jeg klage? Tenkte å ha litt is i magen til jeg får begrunnelsen og får se hva sensoren har gått etter. Jeg følte eksamen gikk rimelig greit, men rakk ikke å skrive alt jeg ville. Mulig sistedelen var ekstremt viktig, men det ble ikke opplyst om før eksamen. 

...Litt stressa nå...

Anonymkode: e4900...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klagde på en E, fikk beskjed om at oppgaven min var skikkelig dårlig. Fikk en C av ny sensor der han sa at oppgaven var god. Etter det så har jeg fått troen på at klager kan funke.

Anonymkode: c0757...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verdt det? Når du får en E, så ligger du jo sannsynligvis i grenseland mellom E og F, kanskje mellom E og D.

Er det verdt å risikere stryke - for å kanskje få en karakter bedre?

Karakteren E er vel en karakter du bare bør ta med deg, med en viss bismak. Kanskje du heller kan prøve å ta eksamen i faget på nytt neste år, for å forbedre karakteren.

Anonymkode: a4d15...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke klaget. Bestått er bestått :)

Anonymkode: 005db...d34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Jeg har fått en E, og kom fram til at jeg holder godt fast på den! Halvparten av studentene fikk stryk, så jeg klager IKKE! Syns ikke det er verdt det å kanskje få stryk, og måtte ta eksamenen på nytt igjen. Nå er du ferdig med faget, og ETT fag med dårlig karakter går fint, hvis alt annet ser bra ut - tenker hvertfall jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare  ta den opp neste semester?

Anonymkode: 7b226...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk E på en eksamen og klagde - endte opp med stryk. Det var ikke noe særlig. Aldri klag om du består på en eksamen. Det er mye bedre å heller ta opp eksamen og prøve på nytt. Jeg kjenner faktisk ei som klagde på en C og fikk stryk. 

Anonymkode: 4d3d3...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet på en begrunnelse. Hvis du etter begrunnelsen fortsatt føler du skulle hatt en bedre karakter, så klager du.
Utfallet kan være:
1) Du får samme karakter
2) Du får bedre karakter
3) Du stryker

Hvis du stryker, tar du den bare opp igjen etter sommerferien.

PS: Jeg har klaget 3 ganger i løpet av min tid på studie; to ganger gikk jeg fra C til B, en gang fra F til C. Min magefølelse har stemt. Mens min venninne klaget på D og fikk F/stryk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom denne er avgjørende for om du får studielån til høsten, ville jeg beholdt den og heller tatt den opp igjen om mulig. Dersom den "bare" gir deg en forsinkelse i studiepoengene ville jeg ha klaget uansett. Kjenner tre som har klagd på en E og gått opp til C. Men kjenner også flere som har klagd på E og D og fått stryk... Så det kan gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere jeg kjenner har klaget på eksamen.  

Ei fikk C, klagde og fikk F. Viste seg at en lærer graderte første gang, og at en professor graderte andre gangen. 

Min samboer fikk E og klagde, endte med F. 

Her i sør er det få som tør å klage på grunn av frykten for å stryke. Veldig mange får stryk om de klager. Og av første som fikk C, mente hun skulle ha en B. Å gå fra C til F skal egentlig være umulig, men... 

Ikke klag, be om begrunnelse og ta den på nytt siden. 

Anonymkode: f87f9...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, dere har overbevist meg! Jeg lar være å klage. Jeg har bedt om begrunnelse og får gå ut ifra den når jeg tar opp igjen eksamenen til høsten. Bestått er i alle fall ok for Lånekassens del. Men AKK, så skuffet jeg ble...

Anonymkode: e4900...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...