Gå til innhold

Vondt i fingre/ hånd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hatt vondt i fingrene i flere uker nå. Prøvd å klemme og myke de opp, hjelper ikke stort. Nå den siste uka stråler det i hele hånda :( spesielt når jeg bruker hånda. Vondt å løfte noe, skru igjen korker osv. Hva i all verden kan det være?

Anonymkode: ef213...60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mest tommel, peke og langefinger? Og selve håndrota? Mister du kraften i handa og mister det du holder i bakken?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, melatonin skrev:

Er det mest tommel, peke og langefinger? Og selve håndrota? Mister du kraften i handa og mister det du holder i bakken?

Jeg mister ikke krepet, men jeg bruker den hånda minimalt. Mest tommel pek og lillefinger. Hjelper å klemme lillefinger og tommel litt sammen med den andre hånda 

Anonymkode: ef213...60d

Skrevet

Be om å få bli utredet for karpal tunnel syndrom. Man måler med elektroder om nerveimpulsene går riktig eller om de er i klem, kan fikses med et lite inngrep i lokalbedøvelse. Eller så kan det være en betennelse et sted, men hør med legen. Jeg har det samme, pluss skader i nerver i albuer, men ikke operert, er verst om vinteren jeg, for da fryser jeg så gale at jeg ikke har blod i fingra og da strammer alt i handa :P. Jeg mister alt i gulvet, og når jeg har vondt så synes jeg det hjelper å trekke i fingrene.  Veldig greit å få sjekket det ut da så vet du hva det er.

Skrevet

Det kan også være en helt vanlig senebetennelse. Gå til lege for å få sjekket det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Låser en eller flere av fingrene seg?

Hvis de gjør det så googler du triggerfinger og ser om du kjenner deg igjen.

Kjenner du deg igjen så kontakter du en ortoped og får en rask operasjon i lokalbedøvelse.

Anonymkode: 35a81...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...