AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Jeg er tom for p-piller, og Tom for resept på apoteket. Jeg er nødt til å ha den i dag, jeg går på minipille, å venter jeg til i morgen, kan jeg risikere blødninger i lang tid fremover. jeg trodde jeg hadde en runde til på apoteket. Hva gjør jeg da? Kan jeg ringe legevakten å få resept? Er en minipille jeg har gått på i mange år, om det har noe å si. Anonymkode: 15848...d57
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Ring fastlegen din og få resept. Forklar situasjonen og be om at de ordner dette. Hvis de ønsker å undersøke deg, så be om en enkelt resept likevel, og at du deretter får en konsultasjon for å få piller videre. Anonymkode: 5da54...002 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Fastlegen har stengt for dagen, det er det som er problemet. :-/ ellers pleier jeg å gjøre det, har som sagt gått på den i mange år, så de undersøker aldri, bare sender den til apoteket. Men nå har jeg da bommet, trodde jeg hadde en runde igjen. Anonymkode: 15848...d57
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Og det er så klart ikke slik at jeg dør om jeg ikke får ringt legen før i morgen, men venter jeg en ekstra dag, får jeg fort blødninger som kan vare opp til flere uker, å det er veldig leit for meg nå midt på sommeren. :-/ Anonymkode: 15848...d57
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Dette er ikke en jobb for legvakten, da må du kontakte Volvat/Aleris eller vente til fastlegn åpner i morgen tidlig. Evt forhører du deg med en venninne om de kan ha noe liggende. Anonymkode: ee803...cbb
Maleficenta Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er tom for p-piller, og Tom for resept på apoteket. Jeg er nødt til å ha den i dag, jeg går på minipille, å venter jeg til i morgen, kan jeg risikere blødninger i lang tid fremover. jeg trodde jeg hadde en runde til på apoteket. Hva gjør jeg da? Kan jeg ringe legevakten å få resept? Er en minipille jeg har gått på i mange år, om det har noe å si. Anonymkode: 15848...d57 Hvorfor tenkte du ikke på det da du var på siste brettet?
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Hvorfor tenkte du ikke på det da du var på siste brettet? Fordi hun trodde at hun hadde en runde igjen
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og det er så klart ikke slik at jeg dør om jeg ikke får ringt legen før i morgen, men venter jeg en ekstra dag, får jeg fort blødninger som kan vare opp til flere uker, å det er veldig leit for meg nå midt på sommeren. :-/ Anonymkode: 15848...d57 Beklager, men dette er jo din egen feil. Kjempeleit, men du får nesten bare vente til morgendagen og heller sørge for i fremtiden at du har nok p-piller og har tilstrekkelig igjen på resept. Det er nok en idé å kjøpe en ny pakke når man har startet på det siste brettet. Ta kontakt i morgen tidlig og ta pillen så raskt som mulig, så får du bare krysse fingrene for at du ikke får så lengevarende blødninger. Anonymkode: db171...12a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 Takk for svar alle sammen. Ja, dette er selvfølgelig min egen feil, jeg som har rotet det til å blandet. Trodde som sagt jeg hadde en runde igjen. Men jeg ringte ned til apoteket igjen å forklarte situasjonen, å fikk beskjed om at jeg bare kunne ringe legevakten, så ordnet de som regel slikt. Og at de hadde full forståelse for at det er kjipt når man går på en slik pille som skal taes til samme tidspunkt (ellers får jeg i alle fall blødninger, og det var visst ganske vanlig.) Så enden på visen ble at jeg ringte til legevakten, og alt ordnet seg. Anonymkode: 15848...d57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå