Gå til innhold

"Bloggjobben er et blodslit"


jegerenenhjørning

Anbefalte innlegg

Den 20. juni 2016 at 9.36, jegerenenhjørning skrev:

Kan vi en gang for alle diskutere denne setningen. Vi leser den stadig. Bloggere forklarer at det er et blodslit å være blogger. Selv de som har både manager og regnskapsfører, som har det tilrettelagt for at de bare skal trenge å fokusere på skrivejobben. 

De er nødt til å være "på jobb" mer enn åtte timer daglig, ja. De er nødt til å være kreative, og de er nødt til å hele tiden være nye, innovative og interessante. Men de tilbringer dagene sine på å gjøre spennende, vakre ting så de har noe å skrive om. De fikser negler, drar på ferier, kjører vannscooter og legger seg under kniven for å provosere.

Hvor slitsom er egentlig denne jobben? Eller er det bare fordi de aldri har trengt å sitte i kassa på rema på en lørdag, at de ikke har noe å sammenligne med?

Jeg mener at blogging ikke er en jobb synes jeg. Vi som jobbe må stå opp til en viss tid og vær på plassen når jobben starter, men bloggerne kan jo velge selv dette. Og vi kan jo ikke bare ta oss fri når vi vil vi har 2-3 uker sammenhengende ferie om sommeren, men bloggerne kan jo bare ta seg en sommerferie så lenge de vil. Det er urettferdig at bloggerne får mer enn oss som jobber og sliter og jobber overtid. Man sparer mange år på å få seg en leilighet , men bloggerne kan få råd til det på noen månder-et år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig... Å kalle bloggjobben "blodslit" er latterliggjøring av de av oss som faktisk har en god, gammeldags jobb hvor vi møter opp og yter noe. Daglig. Og må kombinere dette med familieliv, trening, frisørtime, pleie av vennskap,  ha noenlunde kontroll på husarbeid....

Endret av MarianneE
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, leana1995 skrev:

Jeg mener at blogging ikke er en jobb synes jeg. Vi som jobbe må stå opp til en viss tid og vær på plassen når jobben starter, men bloggerne kan jo velge selv dette. Og vi kan jo ikke bare ta oss fri når vi vil vi har 2-3 uker sammenhengende ferie om sommeren, men bloggerne kan jo bare ta seg en sommerferie så lenge de vil. Det er urettferdig at bloggerne får mer enn oss som jobber og sliter og jobber overtid. Man sparer mange år på å få seg en leilighet , men bloggerne kan få råd til det på noen månder-et år. 

Jeg er ikke helt enig i dette. Det er ikke i alle yrker man må møte opp til et visst tidspunkt. Bloggerne er jo selvstendig næringsdrivende, og da kan man gjøre jobben når man vil, bare den blir gjort. De kan heller ikke ta seg sommerferie når, og hvor lenge, de vil. Innlegg må skrives, mailer må leses og sendes osv. Hvis de går en periode uten å skrive, vil lesertallene gå ned, og da taper de penger på det og mister sponsorer. Men de er heldige som kan gjøre jobben hvor de vil, for da kan de reise bort og gjøre det der. De kan allikevel aldri ta 100% ferie.
 

Men det kan føles urettferdig ja, og jeg mener de fleste yrkene er hardere enn bloggerlivet. De tjener også mye penger i forhold til jobben de gjør. Jeg mener blogging på toppnivå er en jobb, men det er nok ikke blodslit. 

 

En annen tanke jeg har gjort meg, er at jeg aldri har sett Kristin Gjelsvik klage over at blogging er et blodslit. Hun er jo gründer og bygger opp sitt eget klesmerke og sin egen nettbutikk i tillegg til bloggen. Når hun skriver om hvor mye hun har å gjøre så er det stort sett designerjobben hun snakker om. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PIlotfrues siste innlegg handler om en typisk hverdag for henne. Jeg tror hverken hun eller de aller fleste andre vil kalle det hardt arbeid, egentlig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. juli 2016 at 15.44, pøbelsara skrev:

PIlotfrues siste innlegg handler om en typisk hverdag for henne. Jeg tror hverken hun eller de aller fleste andre vil kalle det hardt arbeid, egentlig. 

Nei, leste det nå og hun virker ganske ærlig siden hun ikke fremstiller seg som verken hardtarbeidende eller spesielt sliten av bloggingen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

×
×
  • Opprett ny...