AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #21 Skrevet 20. juni 2016 13 timer siden, SunnivaOslo skrev: Kan møte dem via feks jobb eller lignende. Damer som du beskriver er sånne som er mye ute på byen og tuller rundt. Du må møte de som virker mer sjenerte og rolige av seg. Hvordan får du til at damene han beskriver er sånne som er ute på byen og tuller rundt? Hvordan klarte du å lese det inn i konteksten? Andre ting jeg reagerer på er at du anbefaler sjenerte jenter, som er mer rolige av seg. Det du da sier, er at sjenerte jenter er rolige av seg. Å være sjenert betyr ikke at man er rolig! Å være sjenert er å være usikker på seg selv. Det er å ha dårlig selvtillit. Å være dømmende og trangsynt er ikke tiltrekkende, spesielt for mennesker som ser forbi slik type utsagn. Å være ydmyk og jordnær har ingenting med sjenanse å gjøre. Mennesker som er ute på byen er ikke bestandig hjernedøde mennesker som liker å "tulle rundt", det er mange interessante mennesker ute på byen som er der for å sosialisere og bli kjent med nye mennesker. Generelt er det lite tiltrekkende å være ekstrovert (som ikke må blandes med sjenanse) og det er lite tiltrekkende å være ekstrovert! Det som er tiltrekkende, er hun/han som er i midten av disse tingene. Som kan nyte en god bok og dra på en rolig og fin ferie og slappe av, samtidig som de i et annet øyeblikk kan si "Hey, i dag er jeg gira på å sosialisere og gå ut og ha det moro!". Sjenerte mennesker, som betyr usikkerhet på seg selv, er ofte litt dømmende på andre mennesker og seg selv. Det er litt slitsomt å forholde seg til. Anonymkode: b09dd...706 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #22 Skrevet 20. juni 2016 13 timer siden, SunnivaOslo skrev: Kan møte dem via feks jobb eller lignende. Damer som du beskriver er sånne som er mye ute på byen og tuller rundt. Du må møte de som virker mer sjenerte og rolige av seg. Hva mener du med sjenert? Mener du stille mennesker? Mennesker som ikke liker å sosialisere? Mennesker som vil være alene hele tiden? Mennesker med sosial angst? Mennesker som er usikre på seg selv? Rolige mennesker kan komme i mange forkledninger. Det finnes de som kan kose seg med sosialisering uten at det betyr at de trenger å rope høyest, samtidig som det ikke betyr at de misliker alle rundt seg og hater å sosialisere. Sjenerte mennesker havner jo i "usikker på seg selv" kategorien, så jeg vet ikke om jeg ville ha tenkt at det er en ydmyk egenskap hvis man setter seg selv fast i den egenskapen og unnskylder sin egen latskap og initiativløse hverdag med sjenanse. Anonymkode: d4b96...ca2 1
CaraEvingne Skrevet 20. juni 2016 #23 Skrevet 20. juni 2016 (endret) På 20.6.2016 den 3.01, AnonymBruker skrev: Hva er det som sjarmerer dere og får dere engasjert? Hvordan kan jeg vise at jeg er verdig mer enn den ene daten? MVH Marius, 34 Anonymkode: af9d1...6bb Les en bok, fordyp deg i noe, lær deg et nytt språk, reis til en ny by etc. Endret 13. mai 2017 av CaraEvingne
Bærtur Skrevet 20. juni 2016 #24 Skrevet 20. juni 2016 Er du glad i hund? Det er en fin måte å bli kjent med mennesker på, men kjæledyr en en langvarig forpliktelse! Anser meg selv som relativt avbalansert og kun tidvis et rivjern. Det som engasjerer meg er engasjement, jeg har sittet oppe til langt på natt og diskutert hva som er viktig i livet, kjærligheten, verdensproblemer og mye annet (dette var riktig nok ikke i starten av datinga, men man merker om noen er spennende å prate med). En mann som tør å åpne seg om følelsene sine. Det er flott å spørre mannen om hva han synes (om en film, et museum, en bok, hva som helst) og ikke få som svar at den var ok, men noe å bygge en samtale på. Jeg liker en mann som er handy, som kan bidra når jeg spekulerer på hvordan jeg skal klare å flytte noen dekk som er for tunge til at jeg klarer å løfte dem. Eller hvis jeg skal snekre noe. Eller når jeg må bruke den helsikes vannpumpetanga (alltid problemer når den må frem). Vet ikke hvordan du er, men hvis du får besøk av daten din, forevis et minimum av renslighet. Det er direkte uattraktivt når det er møkkskittent og besøket har vært avtalt en uke i forveien. En mann som tar initiativ og foreslår ting å finne på, ikke alltid spør hva vil du og venter at jeg skal bestemme. Liker å gå tur og telte, her er det flust av muligheter til å vise seg som en som kan. Alltid sexy med menn som kan ting. Dette blir vel også lenger ut i datinga, men jeg foreslår det hvis dere begge er glad i tur. Komme deg forbi date nummer 1: - vis deg som et tenkende og oppegående menneske - gi tydelig signal om at du er intetessert - følg opp og følg med Lykke til! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå