AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Hei. Jeg har vært i to forhold, et langvarig. Begge to var fiasko. Jeg er ikke Mr.perfekt men poenget i denne tråden er ikke hva som gikk galt i de to forholdene, men at jeg er interessert i å møte andre type damer enn det jeg tiltrekker meg til dags dato. Fellestrekkene hos de jeg har vært sammen med til nå har vært -Begge har vært utro. -Begge har vært kjeftete. -Begge har vært såpass selvstendige at jeg ikke føler at noen av dem egentlig trenger meg til noe (mener ikke at kvinner skal være underkuet eller mangle selvstendighet, men da mener jeg det helt motsatte av prinsesse-needy, som heller ikke er bra. Eks: Spør aldri om råd fra meg. Spør meg aldri om hjelp. Føler seg lett nedtrykt). -Begge har klaget over alle gaver jeg har kjøpt. -Begge synes at jeg har vært udugelig. Blablabla. Jeg er ikke opptatt av å være i et forhold med noen som er på denne måten, det handler litt om måte å håndtere ting på og måte å oppføre seg på. Jeg føler meg ikke "for snill" heller, jeg har dumpet dem begge når de var utro. Jeg har forsøkt å få de til å føle seg bra, ikke dårlig. Noen mener at sånt er å være "for snill" i et forhold, at man ikke bør la partneren sin føle seg altfor på topp for da vil de føle seg for bra og få altfor stor selvtillit og forlate deg eller knuse deg, men jeg mener at det er feil og mener at man skal få hverandre til å føle seg bra i et forhold. Om de behandler folk rundt seg som dritt fordi de føler seg bra med seg selv, er en helt annen problemstilling. Det er stor forskjell på å ha god selvtillit og å mestre det på en god måte. Så med det unnagjort og sagt... Jeg har vært på dates, føler at jeg har naturlig drag. Som regel går datene ganske bra. Men jeg merker at jeg er redd for å tiltrekke meg enda en av den sorten som tidligere. Jeg trives godt som singel, og det eneste som kan trekke meg ut av den tilværelsen på dette tidspunktet er dama som jeg hører om (eller har truffet men ikke hatt sjans på eller klart å beholde lenge nok). Jeg vil møte en selvstendig dame, men som våger å spørre andre om hjelp. En som er flink til noe og blir engasjert i filosofi, kommunikasjon, samfunn, kultur, etikk etc. En som ikke blir verbalt voldelig mot kjæresten sin. En som gir og tar i mot. En som ikke vil haste med alt, bruke tid på å bli kjent med meg og faktisk vet hvorfor hun vil være i et forhold med meg når hun får interesse for det. Jeg synes ikke at jeg er for kresen, kamerater har jo sånne damer. Venninnene mine er jo sånn. Jeg vet at de finnes... Hvis du kjenner deg igjen og er en av disse damene (!) Hva er det som sjarmerer dere og får dere engasjert? Hvordan kan jeg vise at jeg er verdig mer enn den ene daten? MVH Marius, 34 Anonymkode: af9d1...6bb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Kan du være så snill å poste innlegget ditt med avsnitt? Da blir det lettere å lese Anonymkode: 45e73...0e4 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du være så snill å poste innlegget ditt med avsnitt? Da blir det lettere å lese Anonymkode: 45e73...0e4 Det beklager jeg. -Hei. Jeg har vært i to forhold, et langvarig. Begge to var fiasko. Jeg er ikke Mr.perfekt men poenget i denne tråden er ikke hva som gikk galt i de to forholdene, men at jeg er interessert i å møte andre type damer enn det jeg tiltrekker meg til dags dato. Fellestrekkene hos de jeg har vært sammen med til nå har vært -Begge har vært utro. -Begge har vært kjeftete. -Begge har vært såpass selvstendige at jeg ikke føler at noen av dem egentlig trenger meg til noe (mener ikke at kvinner skal være underkuet eller mangle selvstendighet, men da mener jeg det helt motsatte av prinsesse-needy, som heller ikke er bra. Eks: Spør aldri om råd fra meg. Spør meg aldri om hjelp. Føler seg lett nedtrykt). -Begge har klaget over alle gaver jeg har kjøpt. -Begge synes at jeg har vært udugelig. Blablabla. Jeg er ikke opptatt av å være i et forhold med noen som er på denne måten, det handler litt om måte å håndtere ting på og måte å oppføre seg på. Jeg føler meg ikke "for snill" heller, jeg har dumpet dem begge når de var utro. Jeg har forsøkt å få de til å føle seg bra, ikke dårlig. Noen mener at sånt er å være "for snill" i et forhold, at man ikke bør la partneren sin føle seg altfor på topp for da vil de føle seg for bra og få altfor stor selvtillit og forlate deg eller knuse deg, men jeg mener at det er feil og mener at man skal få hverandre til å føle seg bra i et forhold. Om de behandler folk rundt seg som dritt fordi de føler seg bra med seg selv, er en helt annen problemstilling. Det er stor forskjell på å ha god selvtillit og å mestre det på en god måte. Så med det unnagjort og sagt... Jeg har vært på dates, føler at jeg har naturlig drag. Som regel går datene ganske bra. Men jeg merker at jeg er redd for å tiltrekke meg enda en av den sorten som tidligere. Jeg trives godt som singel, og det eneste som kan trekke meg ut av den tilværelsen på dette tidspunktet er dama som jeg hører om (eller har truffet men ikke hatt sjans på eller klart å beholde lenge nok). Jeg vil møte en selvstendig dame, men som våger å spørre andre om hjelp. En som er flink til noe og blir engasjert i filosofi, kommunikasjon, samfunn, kultur, etikk etc. En som ikke blir verbalt voldelig mot kjæresten sin. En som gir og tar i mot. En som ikke vil haste med alt, bruke tid på å bli kjent med meg og faktisk vet hvorfor hun vil være i et forhold med meg når hun får interesse for det. Jeg synes ikke at jeg er for kresen, kamerater har jo sånne damer. Venninnene mine er jo sånn. Jeg vet at de finnes... Hvis du kjenner deg igjen og er en av disse damene (!) Hva er det som sjarmerer dere og får dere engasjert? Hvordan kan jeg vise at jeg er verdig mer enn den ene daten? MVH Marius, 34 Anonymkode: af9d1...6bb 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil møte en selvstendig dame, men som våger å spørre andre om hjelp. En som er flink til noe og blir engasjert i filosofi, kommunikasjon, samfunn, kultur, etikk etc. En som ikke blir verbalt voldelig mot kjæresten sin. En som gir og tar i mot. En som ikke vil haste med alt, bruke tid på å bli kjent med meg og faktisk vet hvorfor hun vil være i et forhold med meg når hun får interesse for det. Jeg synes ikke at jeg er for kresen, kamerater har jo sånne damer. Venninnene mine er jo sånn. Jeg vet at de finnes... Hvis du kjenner deg igjen og er en av disse damene (!) Hva er det som sjarmerer dere og får dere engasjert? Hvordan kan jeg vise at jeg er verdig mer enn den ene daten? MVH Marius, 34 Anonymkode: af9d1...6bb Tusen takk, Marius! Kanskje du kan finne henne gjennom en interesse/ fritidsaktivitet/ engasjement som du har? Gjerne noe som du jevnlig er med på, der du møter andre som har samme interesse, og der dere blir kjent etterhvert. Anonymkode: 45e73...0e4
SunnivaOslo Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Kan møte dem via feks jobb eller lignende. Damer som du beskriver er sånne som er mye ute på byen og tuller rundt. Du må møte de som virker mer sjenerte og rolige av seg. 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 4 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Kan møte dem via feks jobb eller lignende. Damer som du beskriver er sånne som er mye ute på byen og tuller rundt. Du må møte de som virker mer sjenerte og rolige av seg. Hvor får du det fra? Og Hvorfor må han møte mer sjenerte damer..?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Har vært singel siden nyttår og begynte å date i vår, ca to måneder. Bare hyggelige menn, men ikke blitt noe 2.dates fordi 1. De spør meg aldri om noe, snakker bare om seg selv. Er fint og koselig, for jeg vil jo bli kjent med han og er jo der av den grunnen. Men hvorfor er han der? Er han der for å få meg interessert og vise seg frem; eller er han der for å bli kjent med meg og se om vi kanskje har kjemi ? Det avslører bare agenda og desperasjon om han gir meg masse ære som jeg ikke har gjort meg fortjent til enda. 2. Han gjør det motsatte; bare spør meg om spørsmål men gir lite av seg selv. Litt sånn for å holde samtalen gående fordi han er sjenert, så han pludrer på med masse spørsmål og samtalen går litt hulter til bulter. Som sagt så har alle sammen vært veldig hyggelige, men jeg vil ha en som gir av seg selv og samtidig gir rom for å bli mer interessert tilbake, gjennom samtalen. Helt greit å være sjenert, jeg er også sjenert. Men utrolig kjedelig for andre jeg snakker med om jeg lar det styre meg, for jo, noen av oss som er sjenerte kan gjøre noe med det! 3. Han gir meg dårlige vibber. Jeg stoler veldig på magefølelsen, føler at jeg er menneskekjenner. Kan selvsagt ta feil, men ser jeg røde flagg og ting som ikke klaffer tidlig og ting som ikke fungerer tidlig så er det som regel noe som kommer til å føre til brudd til syvende og sist. Marius, jeg er ganske sikker på at du så mange av egenskapene til eksene dine ganske tidlig, men pushet det bort og tok det ikke på alvor. 4. Han skryter for mye. 5. Sier en ting, åpenbart gjør det motsatte. Dette er noe jeg ikke kan fordra med en kjæreste... uærligheter og triks kjeder vettet av meg! Fyren jeg har tenkt til å gå på andre date med om 1 uke, er han som var genuint interessert i å bli bedre kjent med meg og samtidig ga av seg selv. Han snakket engasjert om ting han brente for, hadde reflekterte tanker som jeg likte å lytte til og som gjorde meg inspirert. Hadde felles interesser, men også ulike på noen punkter, men med all respekt ikke kleint. Vi kunne sitte stille sammen og overlevde pinlige stillheter, var på en måte rom for å føle seg komfy selv om dating kan være kleint. Vi ga hverandre klem både når vi traff hverandre og når vi gikk hver vår vei! Lo også litt innimellom og han virket ærlig, trygg og pålitelig! Gleder meg til neste date Anonymkode: 9ccd4...e0d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 8 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Kan møte dem via feks jobb eller lignende. Damer som du beskriver er sånne som er mye ute på byen og tuller rundt. Du må møte de som virker mer sjenerte og rolige av seg. Det er mange som møter noen via jobb, det tilsier ikke at det er riktig. Å treffe noen via jobben, og å sikte seg inn på sjenerte typen, tilsier at mennesker er dårlige på å gå ut å møte nye mennesker. Jenter som henger mye på byen er nå en ting, men jenter som er vant til andre mennesker sitter ikke bare inne eller henger på jobben og dater kollegaer; nettopp fordi hun er vant til å treffe nye mennesker. I forrige svar så skrev jeg at jeg er sjenert, jeg har vært i et langvarig forhold og var nesten aldri ute. Trodde det var en sånn mann jeg også ville ha, men ærlig talt, det er så mye mer spennende å møte en fyr som rett og slett er vant til mennesker. Og da er det koselig å gå ut på byen sammen, uten at det blir alvorlig fyll og fanteri. Å bare sitte hjemme med en fyr, i datingverden, er bare fælt. Å møtes via aktiviteter og andre ting er mye bedre enn å møte noen via jobben (merk=jobber bare/usosial). Anonymkode: 9ccd4...e0d
SunnivaOslo Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 2 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Hvor får du det fra? Og Hvorfor må han møte mer sjenerte damer..? Vel,jeg tror nå det er slik at partyejenter ikke er noe å satse på hvis man vil ha noe seriøst. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Er alenemødre noe for deg? Nei, sannelig om jeg vet. Jeg opplever meg selv å være en kvinne av sorten du leter etter - men aner ikke hvor du kan finne andre som meg. Som noen her nevnte - sannsynligvis ikke på byen hver helg. Kanskje på biblioteket eller i parken? Hobbyklubb? Anonymkode: d6a94...8b0
Gjest noe tilfeldig Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 2 timer siden, SunnivaOslo skrev: Vel,jeg tror nå det er slik at partyejenter ikke er noe å satse på hvis man vil ha noe seriøst. Jeg skjønner poenget ditt, men sjenerte jenter er ikke automatisk "ikke-party-jenter" og utadvente jenter kan være like seriøse kjærestemateriale de, derfor jeg spør.. T.S ser jo ut til å foretrekke jenter som er selvstendige og har sine egne greier gående (uavhengig av om de er intro- eller ekstrovert) men det han søker er slik jeg leser det noen som er selvsikker men som samtidig tar hans mening i betragtning og vektlegger hva han har å si. Jeg tenker da at han må finne ei som blir/er forrelska i han, og som han er viktig for (kanskje ei som "jakter" han, og ikke motsatt) for han sier også at den han er interessert i er ei han (i følge segselv) - ikke kan få. Jakter han damer som kanskje ikke er så interessert risikerer han vel mer at de er utro og/eller at de ikke lytter til ham, Ettersom han da er den aktive og søkende parten. Ei dame som virkelig vil ha han, vil da kanskje ha mindre odds for å være utro, og for å sette mer pris på ham og hans meninger. Det innebærer jo igjen at han må være mer åpen for de damene han ikke umiddelbart tiltrekkes av, eller ser på, for å holde døra åpen for de som ser på han, og tiltrekkes av han.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 Synes det virker som at typen du vil ha er en helt vanlig dame. Sånne finnes overalt, det er bare å lete videre. Man skal jo ikke skjære alle over en kam, men det er kanskje ikke så lurt å gå for den aller mest festglade.. Anonymkode: da69b...760 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #13 Skrevet 20. juni 2016 6 timer siden, SunnivaOslo skrev: Kan møte dem via feks jobb eller lignende. Damer som du beskriver er sånne som er mye ute på byen og tuller rundt. Du må møte de som virker mer sjenerte og rolige av seg. SunnivaOslo du har helt rett, er veldig enig med deg! 6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Hvor får du det fra? Og Hvorfor må han møte mer sjenerte damer..? Sjenerte damer er ofte litt mer ydmyke og jordnære enn de party-rølp jentene som er ute hver helg. Anonymkode: 2623d...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #14 Skrevet 20. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det beklager jeg. -Hei. Jeg har vært i to forhold, et langvarig. Begge to var fiasko. Jeg er ikke Mr.perfekt men poenget i denne tråden er ikke hva som gikk galt i de to forholdene, men at jeg er interessert i å møte andre type damer enn det jeg tiltrekker meg til dags dato. Fellestrekkene hos de jeg har vært sammen med til nå har vært -Begge har vært utro. -Begge har vært kjeftete. -Begge har vært såpass selvstendige at jeg ikke føler at noen av dem egentlig trenger meg til noe (mener ikke at kvinner skal være underkuet eller mangle selvstendighet, men da mener jeg det helt motsatte av prinsesse-needy, som heller ikke er bra. Eks: Spør aldri om råd fra meg. Spør meg aldri om hjelp. Føler seg lett nedtrykt). -Begge har klaget over alle gaver jeg har kjøpt. -Begge synes at jeg har vært udugelig. Blablabla. MVH Marius, 34 Anonymkode: af9d1...6bb Hvor traff du disse kvinnene? Hva drev de med til daglig (studier/jobb)? Og hva gjør du? Anonymkode: 38e5d...ca8
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #15 Skrevet 20. juni 2016 6 timer siden, SunnivaOslo skrev: Kan møte dem via feks jobb eller lignende. Damer som du beskriver er sånne som er mye ute på byen og tuller rundt. Du må møte de som virker mer sjenerte og rolige av seg. 4 timer siden, SunnivaOslo skrev: Vel,jeg tror nå det er slik at partyejenter ikke er noe å satse på hvis man vil ha noe seriøst. Jeg mener det er en veldig generalisering. Jeg er utadvendt, men er aldri ute på byen og tuller rundt. Det å være utadvendt og partyjente er ikke alltid synonymt. Jeg er ikke sjenert og jeg tror det er feil å bruke betegnelsen sjenert på jenter som ikke drar på byen. Det er sikkert mange jenter på by'n som er sjenerte til vanlig, men så drikker de og da slipper sjenansen. Å møte en kjæreste via jobb eller venner er - eller var i hvert fall for noen år siden - den beste måten å møte noen. Statistisk sett er (evt. var) det slike type forhold som varte lengre. (Mulig den statistikken er utdatert, og at type dating på nettet ikke var tatt med, det husker jeg ikke) Jeg tror kanskje at det er bedre å møte noen via felles venner, jobb eller felles interesser. Anonymkode: e82c3...2a9 3
annebanane Skrevet 20. juni 2016 #16 Skrevet 20. juni 2016 Jeg tror kanskje at jeg hadde følt på følelsen av at jeg må styre og ta avgjørelser en del mer enn hva du tenjer basert på hva du deler om dine tidligere forhold. Jeg vil ikke bære oss begge hele tiden heller.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #17 Skrevet 20. juni 2016 Hei igjen. Jeg traff den ene eksen min via studier, den andre via jobb. Om party jenter menes som paradise hotel sorten, så er ingen av eksene mine eller damene jeg dater av den sorten. Men jeg har ingenting i mot jenter som kan ta seg en tur ut på en hyggelig bar uten at det nødvendigvis betyr party. Jeg drar på konserter, barer og spisesteder rett som det er uten fyll. Har ingenting i mot om hun er sjenert eller ikke, men bryr meg litt om hva hun gjør ut av det. Liker selvsikkerhet og selvtillit. Jeg vet sånn ca hva jeg vil ha og ikke vil ha men til nå har jeg ikke klart å få den samme interesse tilbake, bare vennskap. Muligens for vrient spørsmål fra min side via nett, men takk for svar! Du som lurte på hvor jeg treffer damer. Til nå har jeg truffet dem via felles venner og Tinder. Bor i storby. Marius Anonymkode: af9d1...6bb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #18 Skrevet 20. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er alenemødre noe for deg? Nei, sannelig om jeg vet. Jeg opplever meg selv å være en kvinne av sorten du leter etter - men aner ikke hvor du kan finne andre som meg. Som noen her nevnte - sannsynligvis ikke på byen hver helg. Kanskje på biblioteket eller i parken? Hobbyklubb? Anonymkode: d6a94...8b0 Alenemødre er no prob, men vil ha barn i fremtiden. Marius Anonymkode: af9d1...6bb
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #19 Skrevet 20. juni 2016 Synd du bor så langt unna, skulle gjerne datet deg Kjenner meg ikke igjen i beskrivelse av eksene dine Anonymkode: a2603...0b3
Sh999 Skrevet 20. juni 2016 #20 Skrevet 20. juni 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har vært i to forhold, et langvarig. Begge to var fiasko. Jeg er ikke Mr.perfekt men poenget i denne tråden er ikke hva som gikk galt i de to forholdene, men at jeg er interessert i å møte andre type damer enn det jeg tiltrekker meg til dags dato. Fellestrekkene hos de jeg har vært sammen med til nå har vært -Begge har vært utro. -Begge har vært kjeftete. -Begge har vært såpass selvstendige at jeg ikke føler at noen av dem egentlig trenger meg til noe (mener ikke at kvinner skal være underkuet eller mangle selvstendighet, men da mener jeg det helt motsatte av prinsesse-needy, som heller ikke er bra. Eks: Spør aldri om råd fra meg. Spør meg aldri om hjelp. Føler seg lett nedtrykt). -Begge har klaget over alle gaver jeg har kjøpt. -Begge synes at jeg har vært udugelig. Blablabla. Jeg er ikke opptatt av å være i et forhold med noen som er på denne måten, det handler litt om måte å håndtere ting på og måte å oppføre seg på. Jeg føler meg ikke "for snill" heller, jeg har dumpet dem begge når de var utro. Jeg har forsøkt å få de til å føle seg bra, ikke dårlig. Noen mener at sånt er å være "for snill" i et forhold, at man ikke bør la partneren sin føle seg altfor på topp for da vil de føle seg for bra og få altfor stor selvtillit og forlate deg eller knuse deg, men jeg mener at det er feil og mener at man skal få hverandre til å føle seg bra i et forhold. Om de behandler folk rundt seg som dritt fordi de føler seg bra med seg selv, er en helt annen problemstilling. Det er stor forskjell på å ha god selvtillit og å mestre det på en god måte. Så med det unnagjort og sagt... Jeg har vært på dates, føler at jeg har naturlig drag. Som regel går datene ganske bra. Men jeg merker at jeg er redd for å tiltrekke meg enda en av den sorten som tidligere. Jeg trives godt som singel, og det eneste som kan trekke meg ut av den tilværelsen på dette tidspunktet er dama som jeg hører om (eller har truffet men ikke hatt sjans på eller klart å beholde lenge nok). Jeg vil møte en selvstendig dame, men som våger å spørre andre om hjelp. En som er flink til noe og blir engasjert i filosofi, kommunikasjon, samfunn, kultur, etikk etc. En som ikke blir verbalt voldelig mot kjæresten sin. En som gir og tar i mot. En som ikke vil haste med alt, bruke tid på å bli kjent med meg og faktisk vet hvorfor hun vil være i et forhold med meg når hun får interesse for det. Jeg synes ikke at jeg er for kresen, kamerater har jo sånne damer. Venninnene mine er jo sånn. Jeg vet at de finnes... Hvis du kjenner deg igjen og er en av disse damene (!) Hva er det som sjarmerer dere og får dere engasjert? Hvordan kan jeg vise at jeg er verdig mer enn den ene daten? MVH Marius, 34 Anonymkode: af9d1...6bb Hei! Skjønner hva du mener, er i samme båt! Jeg er en snill dame og ser bra ut, liker ikke og krangle og vil bare ha et normalt forhold! Men de jeg har funnet har alltid hatt problemer enten det er rus eller psykisk. Problemet er vel gjerne at jeg er for snill, så det er lett og utnytte meg og ikke respektere meg! Ikke lett det der, men håper du finner deg en bra dame som fortjener deg! Lykke til 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå